De ce trebuie să ţii cont dacă vrei să ajungi un specialist HR de top

  • 15 февр. 2017, 17:00
  • 791

În activitatea unei companii un rol important îl joacă calitatea angajaţilor şi nu în ultimul rând capacităţile managerilor de resurse umane, care au rolul de a identifica cei mai buni salariaţi, care să facă firma să prospere. O companie care îşi propune să obţină succesul scontat trebuie să aibă mare grijă să îşi aleagă cei mai buni experţi HR. Dar ce fel de calităţi ar trebui să posede aceştia?

Specialiştii de resurse umane trebuie să înţeleagă cât mai bine care sunt necesităţile companiei. Deşi experienţa este importantă, un astfel de expert nu trebuie să uite că nu angajează un om, ci un rezultat potenţial pentru viitor. De pildă, specialiştii susţin că o firmă nu are nevoie de un director de vânzări, ci de o persoană care să ştie să vândă cât mai bine.

Dacă te afli într-o astfel de poziţie este bine să te gândeşti cum poate respectivul candidat să se adapteze firmei respective, cum se va întegra acesta, ce fel de aptitudini are, precum şi ce fel de slabiciuni dovedeşte. Un manager HR eficient trebuie să se asigure că respectivii candidaţi vor veni pregătiţi, adică să ştie exact la ce se pot aştepta: când, unde sau cine va realiza interviul de angajare. Specialiştii în resurse umane cu calităţi excepţionale ştiu să se asigure că cei care vin la interviu nu se vor confrunta cu surprize neplăcute sau incertitudini.

Se spune că prima zi de muncă a unui angajat nu este cea în care vine la birou, ci aceea în care ajunge să susţină un interviu, mai ales că atunci este pus în situaţia de a interacţiona pentru prima dată cu firma respectivă.

Specialiştii HR buni ştiu totul despre candidaţi! Un bun manager de resurse umane trebuie să îşi facă temele, adică să cunoască candidatul care vine să susţină interviul pentru angajare. Trebuie să începi cu CV-ul acestuia, să nu te axezi numai asupra calificărilor candidatului, ci să observi care sunt pasiunile şi obiectivele acestuia din viitor.

Trebuie analizat cu atenţie primul sau job din punct de vedere al realizărilor, promovărilor obţinute sau al motivelor care l-au determinat să plece de la ultimul loc de muncă. Este necesar să ştii să analizezi succesele, eşecurile şi angajamentele pe termen lung ale candidaţilor.

Unii candidaţi excepţionali nu ştiu să facă faţă unui inteviu din cauza emoţiilor 

Trebuie să te intereseze în mod deosebit cum arată profilul de Facebook al candidatului şi ce fel de activităşi are în afara jobului, ce relaţii sociale are şi cum se raportează la societate, acestea fiind aspecte ale unei campanii reuşite de angajări.

Nu pleca niciodată de la teza că interviul pentru un job reprezintă o examinare şi nu o conversaţie cu candidatul. Un astfel de interviu nu este un interogatoriu, iar pentru a conversa cu un candidat trebuie să ştii cât mai multe despre personalitatea sa, să îl cunoşti cât mai bine. Specialiştii de resurse umane care ştiu ce fac reuşesc să îi determine şi pe candidaţii emotivi să îşi lase deoparte temerile. Unii candidaţi excepţionali nu ştiu să facă faţă unui inteviu şi nu fac o impresie bună, din cauza că au mari emoţii.

Trebuie spus că lipsa aptitudinilor de conversaţie nu înseamnă acelaşi lucru cu lipsa experienţei! În acest sens, este recomandat să faci în aşa fel încât un astfel de candidat să se relaxeze, să vorbeşti cu el despre pasiunile sale, să îi adresezi întrebări temperate, ca să poţi să îl determini să îşi adune încrederea în sine. Experţii HR excepţionali au capacitatea de a evidenţia tot ce este mai bun din oricare candidat, chiar şi din cei care se ascund destul de bine.

Un specialist de top de resurse umane ştie să pună întrebări conform unei strategii, însă trebuie spus că cele mai bune întrebări sunt cele care nu se raportează unor tipare. Este necesar să întrebi ce fel de provocări a întâmpinat candidatul ca să aibă succes şi cum vede el anumite situaţii concrete. Încearcă să adresezi candidatului întrebări în aşa fel încât să observi cum gândeşte acesta şi ce fel de date este dispus să-ţi ofere. Deseori, angajaţii buni vin în conversaţie cu detalii destul de surprinzătoare, care te vor determina să-i angajezi.