Cum să folosești abilitățile transferabile la interviu?

  • 30 авг. 2019, 9:45
  • 991

Cum să faci față acelei liste interminabile cu abilități pe care angajatorul și le dorește de la tine? Jonglează frumos cu acele abilități pe care le ai deja și pune-le într-o nouă lumină.

Te pregătești să-ți schimbi jobul, dar nu ai experiența necesară pentru domeniul sau pentru acel loc de muncă care ți-ar plăcea. Abilitățile transferabile sunt acele calități profesionale dobândite într-un anumit domeniu, care sunt relevante și în alte domenii. Contează modul în care reușești să le pui în valoare și să faci trecerea naturală de la cerințele unui job la altul.

Vestea bună este să ai deprins un set de abilități de bază în timpul studiilor, în viața socială și la joburile anterioare. Merită doar să te gândești la ele și să le folosești în mod creativ la interviu. Iată cum să convingi recrutorul că ai acele abilități transferabile și te potrivești jobului.

Cum să lucrezi cu abilitățile transferabile

Citește cu atenție descrierea jobului, identifică abilitățile cerute, precum și calificările necesare. Contează să afli cât de mult contează acele competențe la noul job, cât de importante sunt în procesul de recrutare și dacă le poți susține cu cele dobândite la alte joburi.

Identifică ce abilități ai: Realizează o retrospectivă a carierei tale și vezi cum ai putea să legi lucrurile. Este posibil ca la prima vedere să nu vezi nicio legătură între locul de muncă pentru care vrei să aplici și ceea ce știi tu să faci, însă este important să mergi mult mai în detaliu. Analizează fiecare aspect, fiecare responsabilitate de la fostele joburi și modul în care le-ai rezolvat. Vei descoperi abilități de care, poate, nu știai. Apoi compară-le cu cerințele actualului recrutor. Așa poți descoperi că unele calități se regăsesc pe ambele liste. Tocmai ai obținut lista de abilități transferabile.

Abilitățile transferabile care te ajută să te pui în valoare

Lucrul în echipă – Gândește-te la exemple când ai lucrat bine în grupuri formale sau informale și ai obținut rezultate. Arată care a fost misiunea ta în cadrul echipei, ce decizii ai luat, ce probleme ai rezolvat.

Leadership – Pregătește exemple despre cum ai motivat și ai făcut mai fericită echipa, ce responsabilități ți-ai asumat și cum ai ajutat colegii să-și atingă obiectivele. Este important să precizezi cum ai delegat sarcinile de lucru și cum ai comunicat cu fiecare coleg pentru a-l ajuta să fie mai bun în ceea ce face.

Organizare/Managementul timpului – Orice angajator își dorește un angajat organizat, care să mențină un raport bun între numărul de task-uri și timpul alocat fiecăruia. Povestește despre acele situații când ai fost nevoit(ă) să prioritizezi task-urile, să respecți deadline-uri și să înlături acele distracții care ți-ar fi putut afecta productivitatea.

Ascultarea –  Este una dintre cele mai importante abilități pe care o poți dezvolta. Atenția și înțelegerea responsabilităților sunt esențiale pentru a evita greșeli costisitoare. Oferă exemple că ești un bun ascultător care acționează pe baza informațiilor aflate.

Abilități de comunicare – Gândește-te la situații în care ai realizat tipuri diferite de comunicare (scrisă sau față în față) pentru clienți diferiți și cum te-ai adaptat. În acest caz, sunt importante și feedback-urile pe care le-ai primit.

Spiritul analitic – Îl demonstrezi ușor prin atenția pe care o oferi cifrelor și rezultatelor pentru a-ți îmbunătăți activitatea.

Abilități de folosire a MS Office, Adobe – Multe joburi cer abilități de folosire a computerului la nivel de bază. Și în acest caz sunt bine venite exemplele despre cum ai folosit în mod eficient Word-ul, Excel-ul etc.

Abilitățile transferabile în CV și scrisoarea de intenție

Gândește-te cum s-ar plia experiența ta pe cerințele jobului și cum ai putea să înlocuiești acele cuvinte-cheie, folosite de angajator, cu ceva concret pe care l-ai realizat în cariera ta.

Actualizează CV-ul și pune accent pe acele abilități și pe experiența pe care angajatorul le caută. Pot fi abilități pe care le-ai deprins la fostele joburi, care, la prima vedere, simți că nu te-ar ajuta.

Selectează acele calități și realizări care să te ajute să demonstrezi că te potrivești jobului și susține-le cu exemple în scrisoarea de intenție. Contează să arăți că ai câteva abilități de bază ușor de aplicat în orice domeniu. O altă abordare convingătoare este să detaliezi în scrisoarea de intenție cum ai în plan să folosești abilitățile tale la noul job pentru a face față cerințelor variate ale echipei și clienților.

Cum să folosești abilitățile transferabile la interviu

Față în față cu recrutorul, ai de răspuns la întrebări cheie precum: „Pentru acest post, avem nevoie de o persoană analitică. Cum v-ați putea descurca cu experiența în redactare?” Este momentul în care e bine să te gândești ce activități analitice ai avut în activitatea ta de redactor. Sigur ai avut și e momentul bun să vii cu exemple, să vorbești despre modul în care analizezi subiectele și le alegi pe cele de interes pentru public, despre importanța Analytics-ului în activitatea ta și despre acele date care sunt esențiale pentru a înțelege preferințele publicului. Poți veni și cu exemple de analize din social media. Cu cât oferi mai multe exemple că ești o fire analitică, indiferent de circumstanțe sau de domeniu, cu atât vei convinge mai ușor. Și nu e nevoie să vii din același domeniu pentru a te plia unui job.

Mizează pe acele povești relevante care spun ceva despre tine și despre firea ta analitică, indiferent de situație. Contează să arăți că ai același tip abilități ca cele pe care angajatorul și le dorește de la noul său coleg. Acesta va fi mult mai dispus să angajeze pe cineva care ști să jongleze în mod creativ cu abilitățile sale și să le pună în valoare, decât pe cineva care se blochează și spune: „Nu m-am confruntat cu această situație”. Important este să eviți acea gândire în linie dreaptă și să arăți sclipire în privire în momentul în care primești o întrebare-cheie. Recrutorul vrea doar să testeze flexibilitatea ta și entuziasmul tău în fața unui nou job.