Beneficii low cost pentru creşterea angajamentului în companie

  • 31 марта 2017, 17:35
  • 924

Salariul nu este întotdeauna motivant pentru angajați. Au nevoie de un job unde să se simtă ca într-o mare familie, cu acele beneficii personalizate pentru stilul lor de viaţă.

Echipa companiei are nevoie de oameni noi şi cea mai mare provocare este să găseşti cei mai potriviţi şi cei mai motivaţi angajaţi, mai ales pentru poziţii foarte specializate. Pachetul de beneficii poate face diferenţa. Ne-am inspirat din strategiile companiilor aflate în Top Fortune 500 şi am realizat o listă de beneficii care nu costă mult, dar contribuie semnificativ la atragerea şi menţinerea angajaţilor care simt că devin parte a unei mari familii.

Beneficii la alegere

Din poziţia de HR, gândeşte pachete de beneficii în funcţie de vârsta angajaţilor, de pasiunile şi de interesele lor. Astfel, le poţi oferi libertatea de a-şi alege ce li se potriveşte: o asigurare de viaţă, o pensie privată, un abonament la un centru de sporturi extreme sau la un centru pentru dansuri moderne.

Vouchere cadou

Pachetul de beneficii este şi mai simpatic cu acele surprize lunare: un voucher la un magazin de cosmetice, la un SPA sau la un restaurant. De efect, este şi iniţiativa companiei de a acoperi costurile spălării maşinii pentru angajaţii care vin cu automobilul personal la birou. Contează şi beneficiile pentru întreaga familie, cum ar fi biletele la competiţii sportive sau accesul gratuit în parcuri de distracţie.

Programe flexibile de lucru

Este unul dintre beneficiile care îi încurajează pe candidaţi să aplice la un job. Perspectiva că ar putea lucra de acasă sau de la o cafenea care le place îi motivează să se implice în activitatea companiei. La nivel intern, desigur, e nevoie de o evaluare a posturilor unde task-urile pot fi făcute şi remote (trad. de la distanţă) şi de stabilirea unor obiective de atins. Strategia ajută compania să economisească spaţiu, dar şi costurile utilităţilor, parcării etc. Toate economiile pot fi folosite pentru planificarea altor beneficii pe care angajaţii şi le doresc.

Decontarea transportului

Fiecare zi de lucru înseamnă şi un cost pentru transport care se acumulează la sfârşitul unei luni şi reduce salariul. Poţi avea angajaţi mai fericiţi prin acoperirea cheltuielilor la transport public sau prin decontarea preţului carburantului la maşină. 

Delicii culinare la birou

Când observi că angajaţii au obiceiuri alimentare nu tocmai sănătoase şi îşi încep ziua cu produse de patiserie, e momentul să le faci o surpriză care să le dea energie pentru toată ziua. Apelează la serviciile unei firme care pregăteşte micul dejun sau prânzul. De ajutor, sunt şi fructele şi gustările sănătoase la birou sau prezenţa unui bucătar care să gătească pentru angajaţi, în funcţie de preferinţele lor. De efect, sunt şi zilele în care angajaţii gătesc pentru colegii lor. Sunt experienţe de care angajaţii vorbesc acasă cu cei dragi, dar şi în cercurile de prieteni şi, astfel, compania câştigă la nivel de brand awareness (trad. imagine). Delicatesele culinare oferite la birou ajută la o colaborare mai bună între departamente şi între colegi. Mai mult decât atât, sunt şi o strategie de recrutare. Le poţi prezenta candidaţilor locul unde se strânge toată echipa pentru o gustare şi îi poţi invita la o discuţie informală.

Zile de vacanţă în funcţie de rezultate

Să îţi laşi angajaţii să decidă numărul zilelor de vacanţă pare a fi un beneficiu destul de îndrăzneţ, însă motivează. Contează să stabileşti numărul de zile de concediu în funcţie de rezultatele acestora. Astfel, se vor simţi mai motivaţi să se implice, iar compania va avea de câştigat. Foarte importantă este şi încrederea pe care o oferi angajaţilor. Companii precum Netflix au adoptat acest model de concediu în funcţie de rezultatele angajaţilor, precum şi autonomia ca aceştia să-şi aleagă perioada. Nu fac comparaţii cu alte companii, ci oferă angajaţilor ceea ce îşi doresc: weekenduri prelungite sau zile libere după terminarea unui proiect.

Luni sabatice pentru angajaţii cu experienţă în companie

În multe companii, este practic, imposbil să acorzi angajaţilor un concediu mai mare de câteva săptămâni. Dar poţi lua în considerare acest beneficiu pentru angajaţii care au peste 5 ani în companie. Te va ajuta să te diferenţiezi ca angajator, iar colegii îşi vor încărca bateriile după bunul plac. Strategia este eficientă şi în momentul în care un angajat povesteşte că are nevoie de o pauză sau de o schimbare în carieră. Decât să îl încurajezi să se orienteze spre o altă companie şi pierderile financiare pentru companie să fie foarte mari, mai bine îi oferi perspectiva unei pauze mai lungi decât un concediu, dar binemeritate pentru perioada lucrată.