Specialiștii în resurse umane ar fi bine să știe și cum să facă față potențialelor critici, nu doar să-i învețe pe alții să treacă peste feed-backul negativ.
Orice fel de critică primită reprezintă o oportunitate pentru o reacție potrivită. Așadar, înainte să dai un răspuns impulsiv, încearcă să folosești anumite trucuri.
Detașează-te de activitatea de la birou
Orice om de HR se implică foarte mult în activitatea de la birou, deoarece își dorește ca toată lumea să fie fericită, pentru bunul mers al organizației. Însă dacă vrei să evoluezi ca specialist ar fi bine să știi cum se reacționezi la feed-back, chiar dacă este pozitiv sau negativ.
Un pas pe care ai putea să-l faci ar fi să te detașezi de activitatea generatoare de critici. Încearcă să te concentrezi pe un alt lucru și lasă criticile să se „afunde” pentru câteva zile. Apoi, încearcă să analizezi feed-backul primit ca și când ai fi o altă persoană.
Dacă feed-backul negativ pe care l-ai primit ți-a atins un punct sensibil, ai putea să devii defensiv sau defensivă fără să-ți dai seama. În schimb, dacă ești nemulțumit sau nemulțumită de o anumită abilitate care îți lipsește, ai două opțiuni: să lucrezi ca să-ți dezvolți respectivul punct slab ori să realizezi că este ceva ce nu vei putea învăța.
Ieși din colțul ringului
Un coleg te critică în timpul unei ședințe de lucru și ești pe punctul de a răbufni la adresa lui. Totuși, iată cum ai putea să-ți câștigi puțin timp și să te calmezi. Răspunde-i colegului care te-a criticat astfel: „Nu sunt sigur că am înțeles foarte bine ceea ce mi-ai spus. Ai putea să dezvolți, te rog?”. Astfel, vei reuși să te aduni puțin și să te gândești la un răspuns puțin mai elaborat. Pe de altă parte, dacă primești un feed-back negativ pe e-mail, străduiește-te să faci tot ce poți pentru a rămâne calm(ă). Nu reacționa imediat. Dacă poți, lasă o zi să treacă până la replica ta.
La baza criticii
Încearcă să te întorci la cel sau cea care te-a criticat și să înțelegi cât mai bine feed-backul negativ pe care l-ai primit. Dacă nu o poți face, puneți mai multe întrebări, precum: „Persoana care mă critică are dreptate?”, „Am mai primit o astfel de critică până acum?” și „Dacă persoana care m-a criticat a făcut-o într-o manieră atât de urâtă, mai are rost să țin cont de feed-backul primit?”.
Nu asculta
Se poate întâmpla ca să ajungi la concluzia că feed-backul pe care l-ai primit nu are nimic constructiv în el. Cere o a doua opinie și vezi dacă bănuielile tale sunt fondate sau nefondate. În cazul în care cel sau cea căreia i-ai cerut o a doua opinie îți spune că ai fost criticat fără motiv, treci peste episodul mai puțin fericit și uită-l.
Pe măsură ce rolul tău, ca specialist în resurse umane, va deveni din ce în ce mai important pentru organizația din care faci parte, este foarte probabil să primești din ce în ce mai mult feed-back. Un sfat simplu ar fi să abordezi fiecare critică într-o manieră constructivă, care să te ajute să dezbați pe marginea anumitor subiecte.
Specialiștii în resurse umane ar fi bine să știe și cum să facă față potențialelor critici, nu doar să-i învețe pe alții să treacă peste feed-backul negativ.
Orice fel de critică primită reprezintă o oportunitate pentru o reacție potrivită. Așadar, înainte să dai un răspuns impulsiv, încearcă să folosești anumite trucuri.
Detașează-te de activitatea de la birou
Orice om de HR se implică foarte mult în activitatea de la birou, deoarece își dorește ca toată lumea să fie fericită, pentru bunul mers al organizației. Însă dacă vrei să evoluezi ca specialist ar fi bine să știi cum se reacționezi la feed-back, chiar dacă este pozitiv sau negativ.
Un pas pe care ai putea să-l faci ar fi să te detașezi de activitatea generatoare de critici. Încearcă să te concentrezi pe un alt lucru și lasă criticile să se „afunde” pentru câteva zile. Apoi, încearcă să analizezi feed-backul primit ca și când ai fi o altă persoană.
Dacă feed-backul negativ pe care l-ai primit ți-a atins un punct sensibil, ai putea să devii defensiv sau defensivă fără să-ți dai seama. În schimb, dacă ești nemulțumit sau nemulțumită de o anumită abilitate care îți lipsește, ai două opțiuni: să lucrezi ca să-ți dezvolți respectivul punct slab ori să realizezi că este ceva ce nu vei putea învăța.
Ieși din colțul ringului
Un coleg te critică în timpul unei ședințe de lucru și ești pe punctul de a răbufni la adresa lui. Totuși, iată cum ai putea să-ți câștigi puțin timp și să te calmezi. Răspunde-i colegului care te-a criticat astfel: „Nu sunt sigur că am înțeles foarte bine ceea ce mi-ai spus. Ai putea să dezvolți, te rog?”. Astfel, vei reuși să te aduni puțin și să te gândești la un răspuns puțin mai elaborat. Pe de altă parte, dacă primești un feed-back negativ pe e-mail, străduiește-te să faci tot ce poți pentru a rămâne calm(ă). Nu reacționa imediat. Dacă poți, lasă o zi să treacă până la replica ta.
La baza criticii
Încearcă să te întorci la cel sau cea care te-a criticat și să înțelegi cât mai bine feed-backul negativ pe care l-ai primit. Dacă nu o poți face, puneți mai multe întrebări, precum: „Persoana care mă critică are dreptate?”, „Am mai primit o astfel de critică până acum?” și „Dacă persoana care m-a criticat a făcut-o într-o manieră atât de urâtă, mai are rost să țin cont de feed-backul primit?”.
Nu asculta
Se poate întâmpla ca să ajungi la concluzia că feed-backul pe care l-ai primit nu are nimic constructiv în el. Cere o a doua opinie și vezi dacă bănuielile tale sunt fondate sau nefondate. În cazul în care cel sau cea căreia i-ai cerut o a doua opinie îți spune că ai fost criticat fără motiv, treci peste episodul mai puțin fericit și uită-l.
Pe măsură ce rolul tău, ca specialist în resurse umane, va deveni din ce în ce mai important pentru organizația din care faci parte, este foarte probabil să primești din ce în ce mai mult feed-back. Un sfat simplu ar fi să abordezi fiecare critică într-o manieră constructivă, care să te ajute să dezbați pe marginea anumitor subiecte.