Cercetările arată că 80% dintre persoanele care se adresează headhunterilor atunci când caută o nouă slujbă nu primesc nici un răspuns, nici prin telefon, nici prin e-mail. Desigur, există motive pentru care se întâmplă acest lucru și doar câțiva oameni din afara industriei le cunosc.
Chiar dacă firma noastră răspunde în termen de o săptămână la fiecare aplicatie ( de cativa ani am alocat o resursă dedicată pentru a oferi răspunsuri personalizate celor care aplica ), unii dintre aceștia încă se supără când le spunem că vom organiza o întâlnire abia atunci când vom avea un post (o poziție) care să se potrivească profilului lor.
Cred că ar fi bine ca cititorii să înțeleagă ce se întâmplă în culisele activității de recrutare executivă așa că am decis să scriu câteva rânduri despre această activitate, mai ales că mulți încă cred că recrutorii sunt implicit și consilieri de carieră (acele persoane cu care poți discuta despre care ar fi cele mai potrivite oportunități de carieră). Sper ca acest articol să ofere claritate și sper, de asemenea, să primesc și idei despre cum ar fi să abordăm și mai bine acest aspect:
1. Profilul tău este cu adevărat remarcabil ( reputatie online si nu numai de top, ai lucrat pentru angajatori reputabili, ai fost la școli de afaceri de top, ai un CV curat, relevant, concis și condensat) și relativ rar, astfel încât recrutorul/consultantul va dori să te întâlnească chiar dacă nu există poziții deschise disponibile (sunt destul de rare astfel de situații și din păcate mai puțin de 3% dintre CV-uri se potrivesc descrierii0. În această situație, recrutorul te consideră a fi un "rara avis"(pasăre rară); adică te va putea promova către clienti cheie, acolo unde potrivirea e cea mai bună sau chiar să o facă proactiv acolo unde au contracte-cadru pe termen lung cu clienții.
2. Ai potențial de business nou, imediat/pe termen scurt pentru recrutor (ca și angajator, ca și executiv ce va intra într-un program de coaching, etc.). Recrutorii lucrează în principal în sectorul business to business (B2B), ceea ce înseamnă că trebuie să fii esențial pentru nevoile lor de angajare (fie ca CEO local, fie ca Director Resurse Umane) sau ca executiv regional sau global. Unii pot fi foarte dornici să vă întâlnească dacă aveți o reputație profesională foarte bună, altfel nu neapărat.
3. Ai un profil bun însă niciun job din portofoliul curent al recrutorului nu solicită expertiza ta. Profilul nu se încadrează în niciuna dintre dintre categoriile menționate mai sus și nu corespunde niciunei căutări curente (niciunui proiect curent) și, prin urmare, o astfel de întâlnire este oportună doar atunci când apare un proiect potrivit de la clienți. Nu înainte.
O invitație de a avea o întâlnire cu recrutorul într-o astfel de situație (în care să fie explorate posibilitățile de a găsi un job și oportunitățile din piață) va fi cel mai probabil întâmpinată cu un refuz, astfel generând discomfort pentru ambele părți. Recrutorii lucrează în principal în sectorul B2B și, deoarece primesc zeci de aplicații pe săptămână, ei nu au timpul și contextul necesar pentru a răspunde fiecăruia. Mai mult, timpul solicitat acestora nu este remunerat (sau cel puțin nu într-un viitor previzibil) și, prin urmare, le poate genera pierderi financiare. Nu o luați personal.
Concluzie: Nu este realist să te astepti la o întâlnire cu recrutorul și motivul nu este lipsa de interes sau reaua voință ci pur și simplu lipsa timpului și contextului de business (este deja implicat în proiecte și în întâlniri pentru care este deja contractat). O sugestie pentru o abordare corectă a unui recrutor ar fi- „În cazul în care aveți în portofoliu un proiect care să necesite expertiza mea, aș fi încântat să explorăm potrivirea. Astept cu interes…, Cu respect ... ".
Și atunci cu siguranță vei fi contactat atunci când apare un astfel de proiect, deoarece este în interesul lor de a găsi soluția potrivită pentru clientul lor.
4. Nu te încadrezi în varianta 1 sau 2, poți eventual să te încadrezi în varianta 3 (sau nu) și ai nevoie de consultanță în carieră. În acest caz, așteaptă-te să plătesti onorarii de consultanță. În funcție de nivelul de carieră la care ești și de nivelul recrutorului căruia te adresezi (junior, consultant, senior, partener etc.) ia în calcul un onorariu cuprins oriunde între 50-600 euro pe oră, sau chiar mai mult pentru servicii de consiliere în carieră. Întrebarea pe care trebuie să ți-o adresezi este dacă persoana care îți furnizează consiliere are sau nu suficientă experiență pentru a te sfătui cu privire la carieră. Majoritatea recrutorilor oferă astfel de servicii și o astfel de întâlnire ar putea fi stabilită, de obicei, în termen de o săptămână.
Acum, imaginați-vă că aveți zeci de solicitanți pe săptămână și toți au nevoie de întâlniri pentru a discuta despre carierele lor, despre perspectivele pieței... într-un context de proiecte relativ puține. Cum ați gestiona aplicațiile care nu corespund cerințelor proiectelor curente? V-ați întâlni cu cei mai mulți dintre ei, chiar dacă au experiențe profesionale diferite de cele cerute de proiectele dumneavoastră actuale?
Pentru că încercăm să îmbunătățim calitatea serviciilor noastre, feedbackul dumneavoastră va fi foarte apreciat.
Cercetările arată că 80% dintre persoanele care se adresează headhunterilor atunci când caută o nouă slujbă nu primesc nici un răspuns, nici prin telefon, nici prin e-mail. Desigur, există motive pentru care se întâmplă acest lucru și doar câțiva oameni din afara industriei le cunosc.
Chiar dacă firma noastră răspunde în termen de o săptămână la fiecare aplicatie ( de cativa ani am alocat o resursă dedicată pentru a oferi răspunsuri personalizate celor care aplica ), unii dintre aceștia încă se supără când le spunem că vom organiza o întâlnire abia atunci când vom avea un post (o poziție) care să se potrivească profilului lor.
Cred că ar fi bine ca cititorii să înțeleagă ce se întâmplă în culisele activității de recrutare executivă așa că am decis să scriu câteva rânduri despre această activitate, mai ales că mulți încă cred că recrutorii sunt implicit și consilieri de carieră (acele persoane cu care poți discuta despre care ar fi cele mai potrivite oportunități de carieră). Sper ca acest articol să ofere claritate și sper, de asemenea, să primesc și idei despre cum ar fi să abordăm și mai bine acest aspect:
1. Profilul tău este cu adevărat remarcabil ( reputatie online si nu numai de top, ai lucrat pentru angajatori reputabili, ai fost la școli de afaceri de top, ai un CV curat, relevant, concis și condensat) și relativ rar, astfel încât recrutorul/consultantul va dori să te întâlnească chiar dacă nu există poziții deschise disponibile (sunt destul de rare astfel de situații și din păcate mai puțin de 3% dintre CV-uri se potrivesc descrierii0. În această situație, recrutorul te consideră a fi un "rara avis"(pasăre rară); adică te va putea promova către clienti cheie, acolo unde potrivirea e cea mai bună sau chiar să o facă proactiv acolo unde au contracte-cadru pe termen lung cu clienții.
2. Ai potențial de business nou, imediat/pe termen scurt pentru recrutor (ca și angajator, ca și executiv ce va intra într-un program de coaching, etc.). Recrutorii lucrează în principal în sectorul business to business (B2B), ceea ce înseamnă că trebuie să fii esențial pentru nevoile lor de angajare (fie ca CEO local, fie ca Director Resurse Umane) sau ca executiv regional sau global. Unii pot fi foarte dornici să vă întâlnească dacă aveți o reputație profesională foarte bună, altfel nu neapărat.
3. Ai un profil bun însă niciun job din portofoliul curent al recrutorului nu solicită expertiza ta. Profilul nu se încadrează în niciuna dintre dintre categoriile menționate mai sus și nu corespunde niciunei căutări curente (niciunui proiect curent) și, prin urmare, o astfel de întâlnire este oportună doar atunci când apare un proiect potrivit de la clienți. Nu înainte.
O invitație de a avea o întâlnire cu recrutorul într-o astfel de situație (în care să fie explorate posibilitățile de a găsi un job și oportunitățile din piață) va fi cel mai probabil întâmpinată cu un refuz, astfel generând discomfort pentru ambele părți. Recrutorii lucrează în principal în sectorul B2B și, deoarece primesc zeci de aplicații pe săptămână, ei nu au timpul și contextul necesar pentru a răspunde fiecăruia. Mai mult, timpul solicitat acestora nu este remunerat (sau cel puțin nu într-un viitor previzibil) și, prin urmare, le poate genera pierderi financiare. Nu o luați personal.
Concluzie: Nu este realist să te astepti la o întâlnire cu recrutorul și motivul nu este lipsa de interes sau reaua voință ci pur și simplu lipsa timpului și contextului de business (este deja implicat în proiecte și în întâlniri pentru care este deja contractat). O sugestie pentru o abordare corectă a unui recrutor ar fi- „În cazul în care aveți în portofoliu un proiect care să necesite expertiza mea, aș fi încântat să explorăm potrivirea. Astept cu interes…, Cu respect ... ".
Și atunci cu siguranță vei fi contactat atunci când apare un astfel de proiect, deoarece este în interesul lor de a găsi soluția potrivită pentru clientul lor.
4. Nu te încadrezi în varianta 1 sau 2, poți eventual să te încadrezi în varianta 3 (sau nu) și ai nevoie de consultanță în carieră. În acest caz, așteaptă-te să plătesti onorarii de consultanță. În funcție de nivelul de carieră la care ești și de nivelul recrutorului căruia te adresezi (junior, consultant, senior, partener etc.) ia în calcul un onorariu cuprins oriunde între 50-600 euro pe oră, sau chiar mai mult pentru servicii de consiliere în carieră. Întrebarea pe care trebuie să ți-o adresezi este dacă persoana care îți furnizează consiliere are sau nu suficientă experiență pentru a te sfătui cu privire la carieră. Majoritatea recrutorilor oferă astfel de servicii și o astfel de întâlnire ar putea fi stabilită, de obicei, în termen de o săptămână.
Acum, imaginați-vă că aveți zeci de solicitanți pe săptămână și toți au nevoie de întâlniri pentru a discuta despre carierele lor, despre perspectivele pieței... într-un context de proiecte relativ puține. Cum ați gestiona aplicațiile care nu corespund cerințelor proiectelor curente? V-ați întâlni cu cei mai mulți dintre ei, chiar dacă au experiențe profesionale diferite de cele cerute de proiectele dumneavoastră actuale?
Pentru că încercăm să îmbunătățim calitatea serviciilor noastre, feedbackul dumneavoastră va fi foarte apreciat.