În perioada 20 -21 august, în Chișinău s-a desfășurat Forumul municipal al cadrelor didactice din capitală, cu genericul – „Cheia de la poarta Viitorului – în mâinile pedagogului consacrat”. Evenimentul a fost organizat sub auspiciile Direcției Generale de Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău și a inclus 141 de master-class-uri, structurate în funcție de tematici.
Liceul Teoretic "Mircea Eliade" se numără printre instituțiile care au participat la forum și au organizat master-class-uri. Printre master-class-urile desfășurate se numără și cel cu genericul ”Utilizarea TIC în conducerea procesului de implementare a obiectivelor strategice în IPLT ,,Mircea Eliade"”.
Liceul Teoretic "Mircea Eliade" a reușit să ajungă în topul celor trei licee din capitală cu cele mai înalte rezultate la examenele de Bacalaureat din anul 2019, înregistrând media de 8,73. Aceasta se numără printre primele instituții de învățământ din țară care tind spre aplicarea metodelor moderne de predare a materiilor, spre digitalizarea și utilizarea TIC în managementul școlar. La sfârșitul anului 2017, liceul Mircea Eliade alături de alte 10 licee din țară, a fost selectat ca membru al proiectului Clasa Viitorului, fiind dotat cu imprimante 3D, scanere, senzori, tablete, seturi de robotică şi laborator digital. În anul 2018, acesta implementează registru/agenda electronică Studii.md - platforma care conține agenda electronică cu note, teme și frecvența elevilor la ore, registrul electronic pentru profesori, orarul lecțiilor etc. și la care au acces atât profesorii și elevii, cât și părinții.
În cadrul master-class-ului, reprezentanții liceului au vorbit despre utilitatea TIC în managementul instituțiilor de învățământ, despre efectele pe care le are digitalizarea asupra rezultatelor înregistrate de elevi, dar și despre modalitatea prin care trecerea la registre digitale face posibilă eficientizarea timpului și reducerea considerabilă a cheltuielilor pentru management.
”Conform diagnozei stării actuale a sistemului de educație din Republica Moldova (EDUCAȚIA 2020), comunicarea la nivel de management școlar este dominată de metode clasice – adunări, scrisori pe suport de hârtie etc. Utilizarea TIC în managementul instituțiilor școlare permite eficientizarea timpului și reducerea cheltuielilor. Totodată, aceasta permite transparentizarea procesului educațional prin crearea de registre electronice, dezvoltarea și plasarea conținuturilor digitale și a temelor pentru acasă în format electronic pentru a putea fi vizualizate de către elevi și părinți și ar servi în comunitate drept exemplu de utilizare eficientă a resurselor TIC. ”a declarat Violeta Popovici- Bujor, director adjunct al Liceului Teoretic Mircea Eliade.
Digitalizarea sistemului de învățământ reprezintă un proiect pe care toate țările îl privesc și îl construiesc cu deosebită atenție, iar Republica Moldova nu este o excepție. În ultimii ani, tot mai multe instituții de învățământ din țară participă activ la diferite proiecte de modernizare, și adoptă metode de predare inovatoare, bazându-se pe noile tehnologii.
În perioada 20 -21 august, în Chișinău s-a desfășurat Forumul municipal al cadrelor didactice din capitală, cu genericul – „Cheia de la poarta Viitorului – în mâinile pedagogului consacrat”. Evenimentul a fost organizat sub auspiciile Direcției Generale de Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău și a inclus 141 de master-class-uri, structurate în funcție de tematici.
Liceul Teoretic "Mircea Eliade" se numără printre instituțiile care au participat la forum și au organizat master-class-uri. Printre master-class-urile desfășurate se numără și cel cu genericul ”Utilizarea TIC în conducerea procesului de implementare a obiectivelor strategice în IPLT ,,Mircea Eliade"”.
Liceul Teoretic "Mircea Eliade" a reușit să ajungă în topul celor trei licee din capitală cu cele mai înalte rezultate la examenele de Bacalaureat din anul 2019, înregistrând media de 8,73. Aceasta se numără printre primele instituții de învățământ din țară care tind spre aplicarea metodelor moderne de predare a materiilor, spre digitalizarea și utilizarea TIC în managementul școlar. La sfârșitul anului 2017, liceul Mircea Eliade alături de alte 10 licee din țară, a fost selectat ca membru al proiectului Clasa Viitorului, fiind dotat cu imprimante 3D, scanere, senzori, tablete, seturi de robotică şi laborator digital. În anul 2018, acesta implementează registru/agenda electronică Studii.md - platforma care conține agenda electronică cu note, teme și frecvența elevilor la ore, registrul electronic pentru profesori, orarul lecțiilor etc. și la care au acces atât profesorii și elevii, cât și părinții.
În cadrul master-class-ului, reprezentanții liceului au vorbit despre utilitatea TIC în managementul instituțiilor de învățământ, despre efectele pe care le are digitalizarea asupra rezultatelor înregistrate de elevi, dar și despre modalitatea prin care trecerea la registre digitale face posibilă eficientizarea timpului și reducerea considerabilă a cheltuielilor pentru management.
”Conform diagnozei stării actuale a sistemului de educație din Republica Moldova (EDUCAȚIA 2020), comunicarea la nivel de management școlar este dominată de metode clasice – adunări, scrisori pe suport de hârtie etc. Utilizarea TIC în managementul instituțiilor școlare permite eficientizarea timpului și reducerea cheltuielilor. Totodată, aceasta permite transparentizarea procesului educațional prin crearea de registre electronice, dezvoltarea și plasarea conținuturilor digitale și a temelor pentru acasă în format electronic pentru a putea fi vizualizate de către elevi și părinți și ar servi în comunitate drept exemplu de utilizare eficientă a resurselor TIC. ”a declarat Violeta Popovici- Bujor, director adjunct al Liceului Teoretic Mircea Eliade.
Digitalizarea sistemului de învățământ reprezintă un proiect pe care toate țările îl privesc și îl construiesc cu deosebită atenție, iar Republica Moldova nu este o excepție. În ultimii ani, tot mai multe instituții de învățământ din țară participă activ la diferite proiecte de modernizare, și adoptă metode de predare inovatoare, bazându-se pe noile tehnologii.