Utilizatorii Uber din întreaga lume ar putea închiria în curând biciclete electrice prin intermediul aplicației, după ce firma de ride-sharing a cumpărat startup-ul american JUMP, care se ocupă cu închirierea de biciclete în regim bike-sharing, pentru o sumă nedeclarată de bani.
Potrivit CEO-ului firmei, Ryan Rzepecki, decizia de a vinde JUMP a fost luată pentru a realiza viziunea startup-ului de a se dezvolta la o scară largă și rapid, scrie TechCrunch. De asemenea, șeful JUMP a afirmat că CEO-ul Uber, Dara Khosrowshahi, l-a influențat asupra deciziei.
"Am avut ocazia să petrec câteva seri împreună cu el și să vorbesc despre viziunea sa aspura afacerilor și viziunea noastră și am văzut multă aliniere", a spus Rzepecki.
Uber dorește să devină o platformă de mobilitate urbană de top, a declarat Khosrowshahi pentru TechCrunch. Pe măsură ce mai mulți oameni locuiesc în orașe, va trebui să existe o gamă mai largă de opțiuni de mobilitate care să fie bune atât pentru clienți, cât și pentru orașe, a adăugat CEO-ul Uber.
Angajații JUMP se vor alătura echipei Uber, dar startup-ul va continua să funcționeze ca o filială independentă.
Achiziția startup-ului de către Uber nu este o mutare surprinzatoare. În luna ianuarie, Uber a încheiat un parteneriat cu JUMP pentru a lansa Uber Bike, care permite clienților Uber să închirieze biciclete JUMP prin intermediul aplicației Uber. Majoritatea utilizatorilor, totuși, încă vin prin aplicația JUMP, a spus Rzepecki. Pentru moment, aplicația JUMP va continua să existe, dar se poate schimba în cele din urmă.
jumpbikes.com/uber-bike
Între timp, concurenții internaționali ai Uber au făcut mișcări similare. În decembrie, startup-ul din India Ola a început șă ofere servicii de bike-sharing. Numit Ola Pedal, serviciul este disponibil în mai multe campusuri universitare din India. De asemenea, aplicațiile similare Uber din Asia de Sud-Est — Grab și Didi din China, au lansat anul acesta propriile servicii de bike-sharing. Atât Didi cât și Grab au investit direct în startup-urile Ofo și OBike.
În ianuarie, JUMP a încheiat o rundă de finanțare de 10 milioane de dolari, (seria A), condusă de Menlo Ventures.
Piața serviciilor de bike-sharing este în creștere cu aproximativ 20% pe an și se estimează că va ajunge la nivelul de 3,3 - 3,6 miliarde de euro până în 2020, scrie BBC.
Surse: TechCrunch, BBC, JUMP
Utilizatorii Uber din întreaga lume ar putea închiria în curând biciclete electrice prin intermediul aplicației, după ce firma de ride-sharing a cumpărat startup-ul american JUMP, care se ocupă cu închirierea de biciclete în regim bike-sharing, pentru o sumă nedeclarată de bani.
Potrivit CEO-ului firmei, Ryan Rzepecki, decizia de a vinde JUMP a fost luată pentru a realiza viziunea startup-ului de a se dezvolta la o scară largă și rapid, scrie TechCrunch. De asemenea, șeful JUMP a afirmat că CEO-ul Uber, Dara Khosrowshahi, l-a influențat asupra deciziei.
"Am avut ocazia să petrec câteva seri împreună cu el și să vorbesc despre viziunea sa aspura afacerilor și viziunea noastră și am văzut multă aliniere", a spus Rzepecki.
Uber dorește să devină o platformă de mobilitate urbană de top, a declarat Khosrowshahi pentru TechCrunch. Pe măsură ce mai mulți oameni locuiesc în orașe, va trebui să existe o gamă mai largă de opțiuni de mobilitate care să fie bune atât pentru clienți, cât și pentru orașe, a adăugat CEO-ul Uber.
Angajații JUMP se vor alătura echipei Uber, dar startup-ul va continua să funcționeze ca o filială independentă.
Achiziția startup-ului de către Uber nu este o mutare surprinzatoare. În luna ianuarie, Uber a încheiat un parteneriat cu JUMP pentru a lansa Uber Bike, care permite clienților Uber să închirieze biciclete JUMP prin intermediul aplicației Uber. Majoritatea utilizatorilor, totuși, încă vin prin aplicația JUMP, a spus Rzepecki. Pentru moment, aplicația JUMP va continua să existe, dar se poate schimba în cele din urmă.
jumpbikes.com/uber-bike
Între timp, concurenții internaționali ai Uber au făcut mișcări similare. În decembrie, startup-ul din India Ola a început șă ofere servicii de bike-sharing. Numit Ola Pedal, serviciul este disponibil în mai multe campusuri universitare din India. De asemenea, aplicațiile similare Uber din Asia de Sud-Est — Grab și Didi din China, au lansat anul acesta propriile servicii de bike-sharing. Atât Didi cât și Grab au investit direct în startup-urile Ofo și OBike.
În ianuarie, JUMP a încheiat o rundă de finanțare de 10 milioane de dolari, (seria A), condusă de Menlo Ventures.
Piața serviciilor de bike-sharing este în creștere cu aproximativ 20% pe an și se estimează că va ajunge la nivelul de 3,3 - 3,6 miliarde de euro până în 2020, scrie BBC.
Surse: TechCrunch, BBC, JUMP