Transformarea digitală impune o nouă cultură a afacerilor

  • 27 февр. 2018, 16:30
  • 1 812

În timp ce liderii din afaceri urmăresc agendele de transformare digitală, aceștia trebuie să țină cont de e ceea ce înseamnă schimbarea industriei pentru oamenii din cadrul companiilor lor și modul în care trebuie schimbate practicile de lucru. Transformarea digitală a schimbat atât viețile cât și afacerile oamenilor, prin apariția smartphone și social media, sau fie că vorbim de comunicare în timp real, foto-video sharing sau relatare în timp real a unor evenimente, funcții disponibile oricui în prezent.

În fața schimbărilor digitale, întrebările pe care fiecare companie ar trebui să le pună în sine sunt: cum să luăm acest nou set de dinamică și să îl implementăm în cadrul organizației noastre și să schimbăm modul în care colaborăm? Acestea sunt esențiale deoarece gradul în care companiile își pot schimba culturile va determina direct avantajul lor competitiv viitor. O astfel de poziție va avea loc din trei motive. În primul rând, deoarece implementarea instrumentelor care permit noi moduri de lucru le va face eficiente; în al doilea rând, deoarece aceste practici avansate vor atrage mai mulți oameni talentați; și, în sfârșit, deoarece mutarea le va permite să eficientizeze calitatea interacțiunii digitale intern și extern, cu clienții, furnizorii și partenerii săi.

Dar organizarea unui asemenea nivel de schimbare în cadrul afacerilor nu este o chestiune ușoară. Modul în care interacțiunea și colaborarea s-au produs în cadrul companiilor nu s-au schimbat fundamental în ultimele decenii. Chiar și odată cu apariția e-mailurilor și a intranet, modelele de creare a documentelor și de circulație a informațiilor abia au evoluat, cu mari eforturi de duplicare în masă. Astfel, uneltele cum ar fi Workplace dezvoltat de Facebook și Google G Suite ar putea fi primii pași în această direcție, dar sunt departe de a fi complete pentru aceste misiuni de business. Un alt exemplu vin de la implementarea soluției SharePoint intranet, care a oferit o interacțiune tradițională între angajați, dar care are dezavantajul de a nu fi foarte flexibilă ca actualizare și oferirea de noi funcții și posibilități.

În viața lor privată, oamenii acceptă un val continuu de schimbare al aplicațiilor, în special din zona Facebook și Google care evoluează în fiecare săptămână. Iar acest lucru înseamnă, de asemenea, o schimbare de cultură pentru echipele IT din companii, astfel încât să  fie înțeleasă nevoia de a se schimba continuu și rapid aplicațiile. Facebook s-a schimbat dramatic în ultimii patru ani, iar oamenii au acceptat în mare măsură acest lucru. Dar când există o schimbare similară în interiorul companiei, oamenii sunt deseori rezistenți, se plâng de instruirea necesară sau de manualul de utilizare depășit sau complex. Astfel, oamenii trebuie ajutați să înțeleagă și ce se întâmplă în afara rețelelor sociale pe care le utilizează în viața privată, mai exact ce fac companiile din spatele acestor rețele, devenind mai ușor de înțeles și modul de utilizare eficientă a unor tehnologii precum SharePoint, Google Plus, email etc.

Acest mod de abordare a funcționat pentru unele companii care au utilizat tehnologiile Fujitsu cu privire la fezabilitatea utilizării învățării mecanice pentru recunoașterea imaginii în cadrul proceselor de producție, în special pentru a vedea dacă inspecția manuală a calității produselor poate fi îmbunătățită prin implicarea mașinilor AI sau dacă planificarea producției în cadrul unei fabrici poate fi optimizată pentru a face uz maxim de utilaje și de echipamente. Astfel, multe companii au adoptat platforma Global Cloud a Fujitsu, ca parte a strategiilor de mutare în cloud. Astfel, inițiativele AI au reprezentat o altă metodă de explorare a posibilităților digitale din partea companiilor, arătând angajaților cum tehnologia le poate ușura și eficientiza munca zilnică.