Nu puteți merge la un interviu de angajare fără să vă pregătiți, iar pentru a-l impresiona pe recrutor și a-i da sentimentul că trebuie să faceți neapărat parte din echipa lui trebuie să respectați câteva reguli.
Iată câteva sfaturi utile pentru pregătire și abordarea unui interviu de angajare:
Documentați-vă despre firmă: buna cunoaștere a firmei vă va permite să întelegeți mai bine viitoarea misiune.
Documentaţi-vă despre persoana cu care veţi avea interviul: nu ezitaţi să cereţi informaţii despre persoana cu care vă veţi întâlni, acest lucru vă va permite să ştiţi dacă vorbiţi direct viitorului(ei) şef(e), preşedintelui firmei sau unui responsabil DRH (discursul dvs. va trebui adaptat în funcţie de acest lucru).
Imaginaţi-vă întrebări care va vor fi puse şi mai ales pregătiţi un răspuns pentru acestea: nu ezitaţi să vă gândiţi la întrebările cele mai dificile, căci recrutorul este pus acolo să vă judece, deci va încerca cu siguranţă să vă provoace puţin, dar dacă sunteţi pregătit nu puteţi fi surprins şi vă veţi stăpâni emoţiile.
Momentul interviului a sosit, vă prezentaţi deci în faţă recrutorului.
Iată încă câteva reguli pentru a reuşi cu bine:
Nu întârziaţi (dacă se întâmplă, faceţi cel puţin efortul de a preveni).
Prezentaţi-vă într-o ţinută corectă, nici prea decontractată, nici prea rigidă, trebuie să va simţiţi în largul dvs. şi nu jenaţi de o cravată prea strânsă sau de tocuri care vă dau dureri de picioare în timpul interviului. Acest lucru vă va permite să rămâneţi concentrat asupra ceea ce spuneţi.
Nu vă uitaţi niciodată la ceas în timpul unui interviu!
Şi nu în cele din urmă, pe parcursul interviului interlocutorul dvs. va încerca să vă facă să vorbiţi cât mai mult cu putinţă, deci dacă răspundeţi prea des la întrebări cu un simplu ”da„ sau ”nu„ înseamnă că aveţi o problemă. Dezvoltaţi ideile, scoateţi în evidenţă calităţile care corespund cu ceea ce se aşteaptă de la dvs. Evitaţi să menționați ce defecte aveţi şi dacă sunteţi întrebat (se întâmplă) spuneţi, de exemplu că sunteţi un ”perfecţionist”.
Nu puteți merge la un interviu de angajare fără să vă pregătiți, iar pentru a-l impresiona pe recrutor și a-i da sentimentul că trebuie să faceți neapărat parte din echipa lui trebuie să respectați câteva reguli.
Iată câteva sfaturi utile pentru pregătire și abordarea unui interviu de angajare:
Documentați-vă despre firmă: buna cunoaștere a firmei vă va permite să întelegeți mai bine viitoarea misiune.
Documentaţi-vă despre persoana cu care veţi avea interviul: nu ezitaţi să cereţi informaţii despre persoana cu care vă veţi întâlni, acest lucru vă va permite să ştiţi dacă vorbiţi direct viitorului(ei) şef(e), preşedintelui firmei sau unui responsabil DRH (discursul dvs. va trebui adaptat în funcţie de acest lucru).
Imaginaţi-vă întrebări care va vor fi puse şi mai ales pregătiţi un răspuns pentru acestea: nu ezitaţi să vă gândiţi la întrebările cele mai dificile, căci recrutorul este pus acolo să vă judece, deci va încerca cu siguranţă să vă provoace puţin, dar dacă sunteţi pregătit nu puteţi fi surprins şi vă veţi stăpâni emoţiile.
Momentul interviului a sosit, vă prezentaţi deci în faţă recrutorului.
Iată încă câteva reguli pentru a reuşi cu bine:
Nu întârziaţi (dacă se întâmplă, faceţi cel puţin efortul de a preveni).
Prezentaţi-vă într-o ţinută corectă, nici prea decontractată, nici prea rigidă, trebuie să va simţiţi în largul dvs. şi nu jenaţi de o cravată prea strânsă sau de tocuri care vă dau dureri de picioare în timpul interviului. Acest lucru vă va permite să rămâneţi concentrat asupra ceea ce spuneţi.
Nu vă uitaţi niciodată la ceas în timpul unui interviu!
Şi nu în cele din urmă, pe parcursul interviului interlocutorul dvs. va încerca să vă facă să vorbiţi cât mai mult cu putinţă, deci dacă răspundeţi prea des la întrebări cu un simplu ”da„ sau ”nu„ înseamnă că aveţi o problemă. Dezvoltaţi ideile, scoateţi în evidenţă calităţile care corespund cu ceea ce se aşteaptă de la dvs. Evitaţi să menționați ce defecte aveţi şi dacă sunteţi întrebat (se întâmplă) spuneţi, de exemplu că sunteţi un ”perfecţionist”.