SEO este un domeniu în continuă schimbare care nu se opreşte în evoluţie. Cele mai bune practici din cursul acestui an ar putea să nu mai fie valabile în 2018. Este foarte important să fii la curent cu schimbarea zilnică a algoritmilor Google, cu toate actualizările majore şi minore iar pentru a vă face vizibilă afacerea trebuie să ţineţi cont de 12 factori esenţiali.
1. Căutarea vocală şi asistenţii digitali
Tehnologia de căutare vocală reprezintă o mare oportunitate pentru schimbarea modului în care comunicăm şi procesăm informaţiile. Creşterea numărului de asistenţi digitali a prezentat o piaţă tot mai mare, care poate schimba modul în care se efectuează interogările de căutare.
Potrivit Google, 1 din 5 căutări provine deja din interogări vocale. Când vine vorba de crearea unei strategii SEO, creşterea volumului de căutări vocale scoate în evidenţă necesitatea de a vă concentra pe mai multe cuvinte cheie de căutare lungă scrise într-un limbaj natural care se potriveşte cu tonul conversaţiei utilizatorului.
Pe măsură ce se îmbunătăţeşte acurateţea asistenţilor digitali, vor fi mai mulţi utilizatori care utilizează căutarea vocală de pe dispozitivele mobile, căutând răspunsuri rapide şi relevante. Devine important să cercetăm intenţia utilizatorului vocal care să ofere rezultate mai precise, ajutând algoritmii să ofere cel mai bun răspuns.
În plus, se aşteaptă ca, volumele de căutare vocală să crească şi mai mult prin integrarea comenzilor vocale în hub-urile inteligente de acasă ceea ce va ajuta companiile să acceseze date noi, în timp ce utilizatorii se vor putea bucura de o experienţă fără probleme folosind zi de zi dispozitivele inteligente.
Dat fiind că asistenţii digitali merg dincolo de dispozitivele smartphone, există o mare oportunitate atât pentru SEO, cât şi pentru conţinut, profitând de o piaţă în creştere care conectează marca cu un utilizator într-un mod unic, dar încă relevant şi util.
2. Conţinutul face regulile
Calitatea conţinutului. Conţinutul trebuie să ofere utilizatorilor o valoare reală şi ar trebui să includă conţinut vizibil care să completeze conţinutul scris. Amintiţi-vă, calitatea bate cantitatea de fiecare dată. Concentraţi-vă pe valoare, nu pe număr de cuvinte.
Lungimea conţinutului. Nu există o regulă clară cu privire la numărul optim de cuvinte pentru un articol, deoarece variază de la un subiect la altul. Cu toate acestea, observăm că un conţinut relativ mai lung, mai cuprinzător, ajuge în mod obişnuit mai sus în clasamentele de ranking. Un studiu realizat de Neil Patel relevă o corelaţie între lungimea conţinutului şi poziţiile de căutare de top în Google.
Utilizaţi rezultatele de căutare sugerate de Google pentru a optimiza cuvintele cheie din articolele dvs. Interogările semantice pot fi găsite navigând în rezultatele căutării corelate, în partea de jos a paginii cu rezultatele căutării Google.
De exemplu, o căutare pentru "marketingul de conţinut" dezvăluie o listă de căutări similare. Dacă scrieţi un articol informativ privind marketingul de conţinut, puteţi utiliza aceste interogări semantice pentru a înţelege mai bine cuvintele cheie asociate.
3. Link-urile
Link-urile rămân unul dintre cele mai puternice semnale de clasare din algoritmul de căutare Google. Cu cât există mai multe link-uri pe care le aveţi de la mai multe domenii de autoritate înaltă, cu atât mai bune sunt şansele dvs. de a clasifica bine articolul, pentru cuvintele cheie dorite.
Comercianţii online ar trebui să acorde o atenţie deosebită aşa numitelor backlink-uri (linkurile din alte site-uri care face trimitere la continutul de pe site-ul dvs.), mai ales dat fiind actualizările recente de algoritm Google, cum ar fi "Penguin 4.0", care au curăţat şi au filtrat site-uri cu profiluri de backlink de calitate scăzută.
4. Optimizarea pentru mobil
2018 este mai mult decât probabil să fie anul în care brandurile îşi dau seama de potenţialul de a pune mobilul pe primul loc, mai degrabă decât de a folosi versiunile pentru mobil ca pe o soluţie ulterioară. Acest lucru este valabil mai ales dacă Google decide să facă din anul 2018 anul în care îşi desfăşoară, în sfârşit, primul său index mobil.
Site-urile cu AMP (Accelerated Mobile Pages) sunt încă un alt factor important. Compatibilitatea unui site web cu un telefon mobil va afecta deci, în mod direct, clasamentul de căutare. Astăzi, cu utilizarea mobilă care depăşeşte desktopul, site-urile web ar trebui să acorde prioritate versiunilor mobile pentru a oferi o experienţă mai bună pentru utilizatori.
Abordarea Google privind dispozitivele mobile afectează deja rezultatele de căutare, mai ales atunci când vine vorba de rezultate locale - utilizatorii primesc acum rezultate care ţintesc mai bine locaţia lor curentă.
5. Creşterea căutării vizuale
Căutarea vizuală este o zonă interesantă, iar combinaţia dintre inovaţia tehnologică şi experienţa utilizatorului poate duce la următorul nivel. Pe măsură ce internetul devine mai ”vizibil”, există o mare oportunitate de a explora puterea de căutare vizuală. Companiile majore de tehnologie, inclusiv Bing, Pinterest şi Google, au investit deja în dezvoltarea motoarelor puternice de căutare vizuală în încercarea de a valorifica această nouă tendinţă.
O strategie SEO în 2018 trebuie să ia în considerare modul în care consumăm conţinutul vizual şi modul în care motoarele de căutare depăşesc acum textul pentru a explora obiceiurile în schimbare ale căutării. Imaginile bogate devin acum mai angajante, iar utilizarea neuroştiinţei şi inovării aduce o piaţă interesantă şi competitivă.
Pe măsură ce concurenţa creşte, mai multe companii par să recunoască potenţialul unei căutări vizuale de succes, în timp ce brandurile trebuie să se concentreze şi mai mult pe optimizarea conţinutului lor vizual în scopuri SEO.
6. Viteza de încărcare a paginii
Cu o abordare de indexare mobilă de la Google, viteza paginii a devenit mai importantă decât oricând. Site-urile web cu viteză lentă a paginilor vor avea o clasare mai slaba, în timp, în rezultatele de top. Obiectivul Google cu aceste actualizări este de a oferi utilizatorilor rezultate de căutare care includ site-uri ce oferă cea mai bună experienţă a utilizatorilor.
7. Securitatea site-ului
Indiferent dacă rulaţi un magazin online sau un simplu blog, Google a confirmat că un site securizat va fi mai bine privit. De fapt, Google a anunţat că va identifica site-ul ca fiind nesigur. Dacă nu aţi făcut-o încă, vă recomandăm să vă adaptaţi domeniul la HTTPS.
8. Structura site-ului
Deşi un studiu realizat de Brian Dean de la backlinko.com a arătat că schematizarea structurii site-ului nu a afectat clasamentele cu rezultate de căutare, considerăm că oferirea unei experienţe online mai bune pentru utilizatori vă va ajuta să obţineţi o rata de click (CTR) mai bună.
Codurile de marcare a structurii (de tipul schema.org, de exemplu) ajută motoarele de căutare să înţeleagă mai bine textele specifice, cum ar fi adrese, numere de telefon, reţete, recenzii şi multe altele.
În special pentru afacerile locale, implementarea unui cod de schemă la nivel de site poate fi extrem de benefică. De exemplu, este important să vă asiguraţi că spuneţi companiei Google unde se află compania dvs. prin implementarea unui cod de schemă corect.
9. Puterea brandului şi social media
Căutările brandului oferă un semnal puternic pentru algoritmul de căutare Google. Cu cât este mai mare traficul pe care un site îl primeşte din căutările brandului sau mărcii, cu atât mai mult va fi recunoscut de algoritm.
În plus, semnalele sociale de pe Facebook, Reddit, Quora, Pinterest şi alte site-uri sociale se corelează, de asemenea, cu clasamentele de căutare. Acest lucru înseamnă că o puternică prezenţă în social media poate aduce creşteri organice. Site-urile care combină vizualizările brandului cu cele din social media şi le corelează cu toate celelalte canale SEO pot obţine o vizibilitate mai mare a căutării.
10. Importanţa domeniului
În trecut, domeniile de potrivire exactă au fost o modalitate sigură de a spori vizibilitatea căutării organice. În timp domeniile au păstrat o oarecare influenţă. Cu algoritmul Google mai inteligent, vedem încă două verticale majore ale puterii domeniului:
Domeniile cu potrivire exactă încă mai au greutate. De exemplu, pentru căutările "maşini", ne-am aştepta să găsim branduri populare legate de maşini la rezultatele de căutare de top (Ford, BMW, Top Gear etc.). În schimb, obţinem o potrivire exactă, în cazul unor domenii precum "masini.com”.
Vechimea domeniului. Vârsta domeniului este un alt factor major de clasificare. Domeniile noi au o clasare mai bună de timp pentru topul cuvintelor cheie, în timp ce domeniile cu un istoric extins par să deţină poziţii de top pentru un timp mai îndelungat.
11. Structura URL-ului
Asiguraţi-vă că structura site-ului web este cât se poate de simplă pentru 3 motive:
- O adresă URL scurtă precum flori.ro/cadouri speciale este mai uşor de înţeles pentru Google decât flori.ro/1/12/2017/buchete/categorie/buchet-oferta.
- Simplitatea face ca adresa URL să fie mai uşor de citit, astfel încât utilizatorii să înţeleagă mai bine ce se află cu adevărat în spatele acelei adrese URL. Acesta îi va ajuta să ia decizia de a da click pe linkul tău.
- Adresele URL lungi înseamnă, de obicei, o cale spre pagini aflate la câteva click-uri distanţă de pagină principală. Şi, din moment ce autoritatea se pierde pe măsură numărul paginilor creşte, este mai bine să facem calea mai scurtă.
12. Rata de respingere scăzută
Faceţi tot posibilul pentru a reduce cât mai mult rata de respingere, deoarece s-a constatat că afectează clasarea în rezultatele de căutare. Nu există niciun anunţ anume potrivit căruia rata de respingere este direct legată de absenţa din partea superioară a clasamentul superior, dar credem că este direct legată de calitatea conţinutului, structura site-ului, uşurinţa de utilizare a interfeţei, adică - în cele din urmă - de experienţa utilizatorului.
SEO este un domeniu în continuă schimbare care nu se opreşte în evoluţie. Cele mai bune practici din cursul acestui an ar putea să nu mai fie valabile în 2018. Este foarte important să fii la curent cu schimbarea zilnică a algoritmilor Google, cu toate actualizările majore şi minore iar pentru a vă face vizibilă afacerea trebuie să ţineţi cont de 12 factori esenţiali.
1. Căutarea vocală şi asistenţii digitali
Tehnologia de căutare vocală reprezintă o mare oportunitate pentru schimbarea modului în care comunicăm şi procesăm informaţiile. Creşterea numărului de asistenţi digitali a prezentat o piaţă tot mai mare, care poate schimba modul în care se efectuează interogările de căutare.
Potrivit Google, 1 din 5 căutări provine deja din interogări vocale. Când vine vorba de crearea unei strategii SEO, creşterea volumului de căutări vocale scoate în evidenţă necesitatea de a vă concentra pe mai multe cuvinte cheie de căutare lungă scrise într-un limbaj natural care se potriveşte cu tonul conversaţiei utilizatorului.
Pe măsură ce se îmbunătăţeşte acurateţea asistenţilor digitali, vor fi mai mulţi utilizatori care utilizează căutarea vocală de pe dispozitivele mobile, căutând răspunsuri rapide şi relevante. Devine important să cercetăm intenţia utilizatorului vocal care să ofere rezultate mai precise, ajutând algoritmii să ofere cel mai bun răspuns.
În plus, se aşteaptă ca, volumele de căutare vocală să crească şi mai mult prin integrarea comenzilor vocale în hub-urile inteligente de acasă ceea ce va ajuta companiile să acceseze date noi, în timp ce utilizatorii se vor putea bucura de o experienţă fără probleme folosind zi de zi dispozitivele inteligente.
Dat fiind că asistenţii digitali merg dincolo de dispozitivele smartphone, există o mare oportunitate atât pentru SEO, cât şi pentru conţinut, profitând de o piaţă în creştere care conectează marca cu un utilizator într-un mod unic, dar încă relevant şi util.
2. Conţinutul face regulile
Calitatea conţinutului. Conţinutul trebuie să ofere utilizatorilor o valoare reală şi ar trebui să includă conţinut vizibil care să completeze conţinutul scris. Amintiţi-vă, calitatea bate cantitatea de fiecare dată. Concentraţi-vă pe valoare, nu pe număr de cuvinte.
Lungimea conţinutului. Nu există o regulă clară cu privire la numărul optim de cuvinte pentru un articol, deoarece variază de la un subiect la altul. Cu toate acestea, observăm că un conţinut relativ mai lung, mai cuprinzător, ajuge în mod obişnuit mai sus în clasamentele de ranking. Un studiu realizat de Neil Patel relevă o corelaţie între lungimea conţinutului şi poziţiile de căutare de top în Google.
Utilizaţi rezultatele de căutare sugerate de Google pentru a optimiza cuvintele cheie din articolele dvs. Interogările semantice pot fi găsite navigând în rezultatele căutării corelate, în partea de jos a paginii cu rezultatele căutării Google.
De exemplu, o căutare pentru "marketingul de conţinut" dezvăluie o listă de căutări similare. Dacă scrieţi un articol informativ privind marketingul de conţinut, puteţi utiliza aceste interogări semantice pentru a înţelege mai bine cuvintele cheie asociate.
3. Link-urile
Link-urile rămân unul dintre cele mai puternice semnale de clasare din algoritmul de căutare Google. Cu cât există mai multe link-uri pe care le aveţi de la mai multe domenii de autoritate înaltă, cu atât mai bune sunt şansele dvs. de a clasifica bine articolul, pentru cuvintele cheie dorite.
Comercianţii online ar trebui să acorde o atenţie deosebită aşa numitelor backlink-uri (linkurile din alte site-uri care face trimitere la continutul de pe site-ul dvs.), mai ales dat fiind actualizările recente de algoritm Google, cum ar fi "Penguin 4.0", care au curăţat şi au filtrat site-uri cu profiluri de backlink de calitate scăzută.
4. Optimizarea pentru mobil
2018 este mai mult decât probabil să fie anul în care brandurile îşi dau seama de potenţialul de a pune mobilul pe primul loc, mai degrabă decât de a folosi versiunile pentru mobil ca pe o soluţie ulterioară. Acest lucru este valabil mai ales dacă Google decide să facă din anul 2018 anul în care îşi desfăşoară, în sfârşit, primul său index mobil.
Site-urile cu AMP (Accelerated Mobile Pages) sunt încă un alt factor important. Compatibilitatea unui site web cu un telefon mobil va afecta deci, în mod direct, clasamentul de căutare. Astăzi, cu utilizarea mobilă care depăşeşte desktopul, site-urile web ar trebui să acorde prioritate versiunilor mobile pentru a oferi o experienţă mai bună pentru utilizatori.
Abordarea Google privind dispozitivele mobile afectează deja rezultatele de căutare, mai ales atunci când vine vorba de rezultate locale - utilizatorii primesc acum rezultate care ţintesc mai bine locaţia lor curentă.
5. Creşterea căutării vizuale
Căutarea vizuală este o zonă interesantă, iar combinaţia dintre inovaţia tehnologică şi experienţa utilizatorului poate duce la următorul nivel. Pe măsură ce internetul devine mai ”vizibil”, există o mare oportunitate de a explora puterea de căutare vizuală. Companiile majore de tehnologie, inclusiv Bing, Pinterest şi Google, au investit deja în dezvoltarea motoarelor puternice de căutare vizuală în încercarea de a valorifica această nouă tendinţă.
O strategie SEO în 2018 trebuie să ia în considerare modul în care consumăm conţinutul vizual şi modul în care motoarele de căutare depăşesc acum textul pentru a explora obiceiurile în schimbare ale căutării. Imaginile bogate devin acum mai angajante, iar utilizarea neuroştiinţei şi inovării aduce o piaţă interesantă şi competitivă.
Pe măsură ce concurenţa creşte, mai multe companii par să recunoască potenţialul unei căutări vizuale de succes, în timp ce brandurile trebuie să se concentreze şi mai mult pe optimizarea conţinutului lor vizual în scopuri SEO.
6. Viteza de încărcare a paginii
Cu o abordare de indexare mobilă de la Google, viteza paginii a devenit mai importantă decât oricând. Site-urile web cu viteză lentă a paginilor vor avea o clasare mai slaba, în timp, în rezultatele de top. Obiectivul Google cu aceste actualizări este de a oferi utilizatorilor rezultate de căutare care includ site-uri ce oferă cea mai bună experienţă a utilizatorilor.
7. Securitatea site-ului
Indiferent dacă rulaţi un magazin online sau un simplu blog, Google a confirmat că un site securizat va fi mai bine privit. De fapt, Google a anunţat că va identifica site-ul ca fiind nesigur. Dacă nu aţi făcut-o încă, vă recomandăm să vă adaptaţi domeniul la HTTPS.
8. Structura site-ului
Deşi un studiu realizat de Brian Dean de la backlinko.com a arătat că schematizarea structurii site-ului nu a afectat clasamentele cu rezultate de căutare, considerăm că oferirea unei experienţe online mai bune pentru utilizatori vă va ajuta să obţineţi o rata de click (CTR) mai bună.
Codurile de marcare a structurii (de tipul schema.org, de exemplu) ajută motoarele de căutare să înţeleagă mai bine textele specifice, cum ar fi adrese, numere de telefon, reţete, recenzii şi multe altele.
În special pentru afacerile locale, implementarea unui cod de schemă la nivel de site poate fi extrem de benefică. De exemplu, este important să vă asiguraţi că spuneţi companiei Google unde se află compania dvs. prin implementarea unui cod de schemă corect.
9. Puterea brandului şi social media
Căutările brandului oferă un semnal puternic pentru algoritmul de căutare Google. Cu cât este mai mare traficul pe care un site îl primeşte din căutările brandului sau mărcii, cu atât mai mult va fi recunoscut de algoritm.
În plus, semnalele sociale de pe Facebook, Reddit, Quora, Pinterest şi alte site-uri sociale se corelează, de asemenea, cu clasamentele de căutare. Acest lucru înseamnă că o puternică prezenţă în social media poate aduce creşteri organice. Site-urile care combină vizualizările brandului cu cele din social media şi le corelează cu toate celelalte canale SEO pot obţine o vizibilitate mai mare a căutării.
10. Importanţa domeniului
În trecut, domeniile de potrivire exactă au fost o modalitate sigură de a spori vizibilitatea căutării organice. În timp domeniile au păstrat o oarecare influenţă. Cu algoritmul Google mai inteligent, vedem încă două verticale majore ale puterii domeniului:
Domeniile cu potrivire exactă încă mai au greutate. De exemplu, pentru căutările "maşini", ne-am aştepta să găsim branduri populare legate de maşini la rezultatele de căutare de top (Ford, BMW, Top Gear etc.). În schimb, obţinem o potrivire exactă, în cazul unor domenii precum "masini.com”.
Vechimea domeniului. Vârsta domeniului este un alt factor major de clasificare. Domeniile noi au o clasare mai bună de timp pentru topul cuvintelor cheie, în timp ce domeniile cu un istoric extins par să deţină poziţii de top pentru un timp mai îndelungat.
11. Structura URL-ului
Asiguraţi-vă că structura site-ului web este cât se poate de simplă pentru 3 motive:
12. Rata de respingere scăzută
Faceţi tot posibilul pentru a reduce cât mai mult rata de respingere, deoarece s-a constatat că afectează clasarea în rezultatele de căutare. Nu există niciun anunţ anume potrivit căruia rata de respingere este direct legată de absenţa din partea superioară a clasamentul superior, dar credem că este direct legată de calitatea conţinutului, structura site-ului, uşurinţa de utilizare a interfeţei, adică - în cele din urmă - de experienţa utilizatorului.