Haideti sa recunoastem – promovarea site-urilor in mediul online sau pe Google (cum cei mai multi dintre noi asociem online-ul cu Google) este complicata. Campaniile de promovare online presupun imbinarea unui set de cunostinte complexe si extrem de tehnice, cat si o gama larga de competente. Nu vorbim doar despre optimizarea SEO aici. Fiecare antreprenor stie cat de important este sa ajunga la publicul tinta din mediul online. Cu toate acestea, aceiasi „curajosi” sunt constienti ca exista o curba masiva de invatare pentru noii veniti si ca sunt destule bariere de depasit.
Da, fascinatia noastra pentru cautarile pe internet dateaza de la inceputurile World Wide Web-ului, cand algoritmii de ranking nu aveau puterile actuale. Pe atunci, era mult mai simplu sa te promovezi pe internet. Nu era necesar atat de mult know how tehnic, atata munca si nici de atatia bani (trebuie sa recunoastem ca bugetul joaca un rol important in ziua de astazi) pentru a fi vizibil pe internet.
Sa trecem insa peste ce a fost si haideti sa vedem ce putem face astazi pentru a ne putea promova cat mai eficient afacerea in mediul online. In continuare veti descoperi metodele de promovare pentru site-ul dumneavoastra. Ele functioneaza atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Mai departe ne bazam pe flerul dumnevoastra de a alege cele mai bune tipuri campanii de promovare pentru site-ul afacerii pe care o conduceti.
1. Promovare site prin intermediul unui blog – blogging!
Desi construirea unui blog poate dura mult timp pentru a se transforma intr-o adevarata audienta, acesta ofera unul dintre cele mai bune si mai rentabile mijloace de a ajunge la un segment important de utilizatori. Ea necesita pasiune, constanta, impreuna cu o intelegere inerenta a publicului tinta si capacitatea de a va conecta cu publicul.
Pentru a deveni un blogger eficient, trebuie sa oferiti o cantitate importanta de valoare si sa transmiteti informatii cheie in industria dumneavoastra sau in nisa pentru a reusi pe termen lung. Atata timp cat publicul este implicat si gaseste o valoare reala in informatiile pe care le distribuiti, acesta va creste lent dar sigur. Normal, nu trebuie sa va ocupati personal de partea de scris. Puteti apela la copywriteri specializati si crea continut de calitate in mod constant. Rabdarea si constanta sunt elemente cheie in aceasta activitate. Da, stim ca este greu sa scrieti 8-10 articole pe luna, fiecare cu minimum 800 de cuvinte (aceste cifre sunt, din punctul nostru de vedere, minime pentru a crea un blog de succes), dar pe termen lung veti putea avea rezultate cuantificabile.
2. Promovare site pe Linkedin
Gandita pentru a conecta profesionistii din toata lumea, LinkedIn este o platforma situata la polul opus fata de Facebook. Daca Facebook este platforma „distractiei”, Linkedin este o comunitate orientata, cu precadere, catre mediul de afaceri. Aici, promovarea trebuie sa fie mai discreta, bazata mai mult pe networking, pe interactiunea directa cu potentialii parteneri de afaceri. Odata inteleasa aceasta platforma, campaniile de promovare de aici pot avea rezultate incredibile.
Grupurile LinkedIn reprezinta o modalitate excelenta de a va conecta rapid cu altii din industria sau nisa dumneavoastra si pentru a va ajuta sa va faceti cunoscut brand-ul. Puteti sa va promovati continutul prin intermediul grupurilor LinkedIn atata timp cat nu deveniti spam.
Grupurile LInkedIn reprezinta, de asemenea, o modalitate excelenta de a contacta persoane cu care nu aveti legaturi directe. Puteti sa comunicati cu oricare alt membru din grup fara a fi conectat, ceea ce poate deveni un avantaj imens, in functie de circumstantele particulare. Dati share frecvent noutatilor in cadrul grupului si asigurati-va ca ramaneti in centrul atentiei fara a fi prea insistent. Mai multe despre promovarea pe Linkedin puteti vedea chiar aici.
3. Promovare site prin continut video distribuit online!
Multi sustin ca viitorul apartine continutului video. Este mai dinamic, mai usor de inteles, mai interesant de urmarit...dar si mai greu de realizat/implementat.
Doriti sa ajungeti la o audienta vasta si targetata? Incepeti sa construiti tutoriale video pe site-uri precum YouTube, atat de simplu. Invatati-va publicul cum sa faca ceva pe care altfel nu-l vor sti. Creati un videoclip informativ si convingator, care abordeaza intr-o lumina noua subiectul de interes.
Chiar daca s-ar putea sa considerati ca este contraproductiv de a crea un tutorial video care sa invete ceva la care ar trebui sa va plateasca in mod obisnuit, este de departe una dintre cele mai bune modalitati de a va crea nu numai un nume pe piata, ci si de a castiga clienti si fani fideli ce vor fi dispusi sa plateasca pentru expertiza dumneavoastra.
Ca orice alta strategie de promovare cu cost redus pentru marketingul online, este nevoie de timp pentru a-ti construi si a urmari publicul. Dar tutorialele video ofera una dintre cele mai bune metode de a atrage publicul potrivit, care ar fi interesata de ceea ce va propuneti, fie ca este vorba despre un produs, serviciu sau, pur si simplu, de informatii.
Cine a inteles puterea continutului video a castigat. Iata unul dintre exemplele mele preferate – campania DollarShaveClub.com. Pentru cei care nu stiu, compania a devenit cunoscuta in urma clipurilor „altfel” de pe Youtube. In 2016, Dollar Shave Club a fost cumparata de Unilever contra sumei de 1 miliard de dolari.
4. Promovare site pe Facebook!
Cu mai bine de 2 miliarde de oameni ce acceseaza lunar platforma, Facebook este unul dintre canalele de promovarea ce nu trebuie deloc neglijate. Pentru cele mai multe tipuri de afaceri online, Facebook-ul poate fi o adevarata rampa de lansare. Este usor de utilizat, este accesibil si prezinta o serie de avantaje unice. Vezi 6 avantaje clare ale promovarii pe Facebook chiar aici.
Implementata corect, promovarea pe Facebook poate genera rezultate uimitoare la costuri scazute. Trebuie sa intelegeti foarte bine platforma, de ce aleg oamenii sa intre pe Facebook. Spre deosebire de Linkedin, unde oamenii au alte obiective, Facebook este o platforma „light” care face apel la socializare pur si simplu. Asta nu inseamna ca audienta Facebook este de slaba calitate (am auzit destule voci afirmand ca promovarea pe Facebook nu functioneaza si ca tocmai profilul audientei ar fi de vina). Trebuie doar sa cream acel continut potrivit platformei, un continut funny si usor de digerat dar, in acelasi timp, interesant si tentant pentru share.
5. Promovare site pe Instagram
Destul de putin raspandita in Romania ea poate fi o adevarata mina de aur pentru anumite tipuri de afaceri. Este platforma ideala pentru afacerile care se pot vizualiza foarte bine. Avem nevoie de poze de foarte buna calitate si mesaje puternice, iar succesul va fi asigurat. Mai multe detalii despre cum putem gandi o campanie de promovare pe Instagram chiar aici.
6. Campanii de promovare site prin email marketing
Promovarea prin email marketing necesita niste aptitudini speciale. Email marketing-ul trebuie sa fie gentil, discret, trebuie sa abordeze subiecte mai mult informationale. Ofertele speciale trebuie strecurate cu grija si au nevoie de mesaje subliminale pentru a fi deschise. Ratele de deschidere cu doua cifre sunt istorie – dar cum fiecare click este important, merita investigat si acest canal de promovare online.
Acest tip de promovare este bazata pe volume. Avand in vedere ratele de dechidere din ce in ce mai mici, bazele de date reduse nu va vor fi de prea mare ajutor. Aveti nevoie de o baza de date de minimum 4000 – 5000 de abonati pentru a putea transforma acest canal de promovare intr-o sursa de venit.
Va intrebati probabil in acest moment, bine-bine, dar cum puteti ajunge la o baza de date cu atat de multi abonati? Simplu. Fiti creativi si folositi-va de orice resursa de trafic online pentru a va transforma vizitatorii in abonati permanenti la newsletter. Concursuri cu premii, aplicatii haioase pe facebook, vouchere-cadou sau reduceri sunt doar cateva dintre optiuni. Mult succes!
7. Promovare site prin SEO
Optimizarea SEO nu putea sa lipseasca din aceasta lista. Este poate cea mai durabila si mai sanatoasa metoda prin care putem creste traficul unui site. Da, dureaza mai mult si este nevoie de multe resurse si rabdare pentru a reusi. Dar, odata ce am reusit, roadele vor fi multe si de buna calitate. Promovarea SEO este cireasa de pe tort in materie de promovare online. De aceea este atat de dorita, dar si atat de greu de reusit.
Procesul SEO ar trebui, in mod normal, sa inceapa inca din faza de dezvoltare a site-ului. Stim cu totii ca acest lucru se intampla foarte rar si ca, de obiecei, procesele de optimizare incep dupa ce site-urile au fost finalizate si lansate pe piata. De cele mai multe ori, aceasta este motivul principal pentru care partea de SEO On Page este atat de dificila. Optimizarea SEO On Page reprezinta fundatia intregului proces si, de aceea, actiunile legate de aceasta activitate abordeaza aproape toate aspectele tehnice si de continut al unui site. Bineinteles, in urma unui audit complet de SEO On Page, masurile ce trebuie luate sunt, de cele mai multe ori, extrem de complexe si vizeaza atat elemente de detaliu cat si structura site-ului.
Avem apoi partea de SEO Off Page. Aceasta este etapa in care site-ul devine cunoscut motoarelor de cautare si incepe sa capete autoritate. Aici strategia de link building joaca un rol extrem de important si face diferenta in ceea ce priveste pozitionarile site-urilor.
Campaniile de optimizare SEO ar trebuie sa fie o prioritate pentru companiile ai caror clienti se regasesc in mediul online. Indiferent de domeniul de activitate, batalia pentru prima pagina Google este din ce in ce mai acerba. Astfel, primul pas este sa incepeti sa luptati pentru afacerea dumnevoastra.
8. Promovarea site prin Content Marketing
Content Marketing-ul este una dintre metodele cele mai populare pentru a ajunge la publicul potrivit cu un buget restrans. Acesta se face adesea prin intermediul site-urilor cu autoritate, care permit tuturor sa posteze pe ele si faciliteaza ceea ce in industrie se numeste „marketing de atractie”. Atragi consumatori prin furnizarea de informatii valoroase catre site-urile cu autoritate, populare, pentru a va ajuta sa va construiti o vizibilitate aproape instantanee.
Este metoda de promovarea ideala pentru site-urile noi care au nevoie de un start puternic fara a avea bugete de marketing incredibile.
Formele de content marketing pe care le puteti folosi sunt: stiri, postari pe blog, ghiduri de cumparare, seminarii sau cursuri online, studii de caz, infografice si multe altele. Iata, practic, o sursa inepuizabila pentru cei care sunt la inceput de drum si vor sa devina cunoscuti.
Nu aveti resurse pentru a demara o campanie platita pe Facebook sau de PPC? Puteti oricand incepe cu o campanie de Content Marketing, care este gratuita si, intre noi fie vorba, poate fi mai eficienta decat canalele mentionate mai sus.
9. Promovare site prin cele trei mari servicii locale de listare
Ideale pentru afaceri de proximititate cum sunt agentiile de turism, restaurantele, magazine fashion cu sedii fizice, cele trei servicii de listare locale trebuie sa fie un must. Inregistrarea afacerii dumnevoastra in Google Locatii permite ca aceasta sa fie gasita mai usor in cautari si sa fie afisata in mod evident pe Hartile Google. Tot ce trebuie sa faceti este sa completati formularul si sa va inregistrati, apoi sa va verificati afacerea prin procesul de confirmare, care poate fi efectuat fie cu un apel telefonic sau cu o scrisoare primita prin posta.
Yahoo! are, de asemenea, o baza de date mare de firme numite Yahoo! Local. Este gratuit si merita, desigur, cateva minute pentru infiintare. Microsoft Bing are un serviciu similar, usor de inscris. Profitati cat mai repede de aceste servicii gratuite. Pe langa potentialii clienti inregistrarea va ajuta si la cresterea autoritatii si increderii in fata motoarelor de cautare, avand astfel sanse de pozitionare mai bune.
10. Promovarea site cu ajutorul comunicatelor de presa
De fiecare data cand aveti ceva important de anuntat, nu ezitati sa o faceti prin comunicate de presa. Ele sunt un instrument media puternic care poate fi folosit pentru a genera lead-uri, iar distribuirea gratuita a acestora este un bonus. Sunt o multime de site-uri care permit postarea gratuita, dar noi va recomandam variantele platite – au mai multe vizibilitate, ofera mai multe incredere, va ajuta la brand awarness si, nu in ultimul rand, va ofera link-uri de calitate, atat de necesare pentru optimizarea SEO.
11. Promovarea site prin campanii de PPC
Campaniile de PPC oferite de motoarele de cautare au devenit extrem de cunoscute. Google insa este de departe cel mai cunoscut din acest punct de vedere si face eforturi constante pentru a convinge noi si noi afaceri sa-si inceapa promovarea prin campaniile de Google Adwords. Cursuri gratuite pentru a invata cum functioneaza, vouchere gratuite pentru prima campanie Adwords sunt doar doua exemple ce tin de eforturile Google pentru a-si face cunoscut acest serviciu.
Avand la baza conceptul fundamental de marketing – segmentarea consumatorilor – coroborat cu sistemul pe baza de licitatie, campaniile de adwords au devenit astazi unul dintre cele mai folosite canale online platite din lume.
Campaniile de Adwords sunt ideale pentru cei vor rezultate rapide si nu sunt dispusi sa astepte timp indelungat pentru a face prima vanzare. Trebuie insa mentionat ca o campanie de Adwords presupune si un buget pe masura si multe cunostinte pentru a fi eficienta.
Concluzii
Promovarea online ocupa astazi un loc important in strategiile de marketing ale tuturor companiilor. Multe dintre acestea au departamente distincte ce se ocupa strict de partea de promovare a site-ului companiilor. Si nu vorbim aici numai de magazinele online – unde este logic sa fie asa – vorbim de companii din aproape toate domeniile si companii de toate „varstele”.
Am vazut ca sunt o multitudine de metode de promovare online. Articolul de fata nu reprezinta nici pe departe o lista exhaustiva a acestor metode si, tocmai de aceea, va recomandam sa nu va opriti din a citi cat mai multe despre acest subiect.
Evident, nu toate metodele de promovare a site-urilor prezentate mai sus sunt eficiente in orice fel. Ele trebuie adaptate, mixate in functie de fiecare afacere, de fiecare domeniu de activitate si, nu in ultimul rand, de fiecare antreprenor.
Voi ce alte metode de promovare online folositi pentru site-urile dumneavoastra?
Haideti sa recunoastem – promovarea site-urilor in mediul online sau pe Google (cum cei mai multi dintre noi asociem online-ul cu Google) este complicata. Campaniile de promovare online presupun imbinarea unui set de cunostinte complexe si extrem de tehnice, cat si o gama larga de competente. Nu vorbim doar despre optimizarea SEO aici. Fiecare antreprenor stie cat de important este sa ajunga la publicul tinta din mediul online. Cu toate acestea, aceiasi „curajosi” sunt constienti ca exista o curba masiva de invatare pentru noii veniti si ca sunt destule bariere de depasit.
Da, fascinatia noastra pentru cautarile pe internet dateaza de la inceputurile World Wide Web-ului, cand algoritmii de ranking nu aveau puterile actuale. Pe atunci, era mult mai simplu sa te promovezi pe internet. Nu era necesar atat de mult know how tehnic, atata munca si nici de atatia bani (trebuie sa recunoastem ca bugetul joaca un rol important in ziua de astazi) pentru a fi vizibil pe internet.
Sa trecem insa peste ce a fost si haideti sa vedem ce putem face astazi pentru a ne putea promova cat mai eficient afacerea in mediul online.
In continuare veti descoperi metodele de promovare pentru site-ul dumneavoastra. Ele functioneaza atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Mai departe ne bazam pe flerul dumnevoastra de a alege cele mai bune tipuri campanii de promovare pentru site-ul afacerii pe care o conduceti.
1. Promovare site prin intermediul unui blog – blogging!
Desi construirea unui blog poate dura mult timp pentru a se transforma intr-o adevarata audienta, acesta ofera unul dintre cele mai bune si mai rentabile mijloace de a ajunge la un segment important de utilizatori. Ea necesita pasiune, constanta, impreuna cu o intelegere inerenta a publicului tinta si capacitatea de a va conecta cu publicul.
Pentru a deveni un blogger eficient, trebuie sa oferiti o cantitate importanta de valoare si sa transmiteti informatii cheie in industria dumneavoastra sau in nisa pentru a reusi pe termen lung. Atata timp cat publicul este implicat si gaseste o valoare reala in informatiile pe care le distribuiti, acesta va creste lent dar sigur. Normal, nu trebuie sa va ocupati personal de partea de scris. Puteti apela la copywriteri specializati si crea continut de calitate in mod constant.
Rabdarea si constanta sunt elemente cheie in aceasta activitate. Da, stim ca este greu sa scrieti 8-10 articole pe luna, fiecare cu minimum 800 de cuvinte (aceste cifre sunt, din punctul nostru de vedere, minime pentru a crea un blog de succes), dar pe termen lung veti putea avea rezultate cuantificabile.
2. Promovare site pe Linkedin
Gandita pentru a conecta profesionistii din toata lumea, LinkedIn este o platforma situata la polul opus fata de Facebook. Daca Facebook este platforma „distractiei”, Linkedin este o comunitate orientata, cu precadere, catre mediul de afaceri. Aici, promovarea trebuie sa fie mai discreta, bazata mai mult pe networking, pe interactiunea directa cu potentialii parteneri de afaceri. Odata inteleasa aceasta platforma, campaniile de promovare de aici pot avea rezultate incredibile.
Grupurile LinkedIn reprezinta o modalitate excelenta de a va conecta rapid cu altii din industria sau nisa dumneavoastra si pentru a va ajuta sa va faceti cunoscut brand-ul. Puteti sa va promovati continutul prin intermediul grupurilor LinkedIn atata timp cat nu deveniti spam.
Grupurile LInkedIn reprezinta, de asemenea, o modalitate excelenta de a contacta persoane cu care nu aveti legaturi directe. Puteti sa comunicati cu oricare alt membru din grup fara a fi conectat, ceea ce poate deveni un avantaj imens, in functie de circumstantele particulare. Dati share frecvent noutatilor in cadrul grupului si asigurati-va ca ramaneti in centrul atentiei fara a fi prea insistent. Mai multe despre promovarea pe Linkedin puteti vedea chiar aici.
3. Promovare site prin continut video distribuit online!
Multi sustin ca viitorul apartine continutului video. Este mai dinamic, mai usor de inteles, mai interesant de urmarit...dar si mai greu de realizat/implementat.
Doriti sa ajungeti la o audienta vasta si targetata? Incepeti sa construiti tutoriale video pe site-uri precum YouTube, atat de simplu. Invatati-va publicul cum sa faca ceva pe care altfel nu-l vor sti. Creati un videoclip informativ si convingator, care abordeaza intr-o lumina noua subiectul de interes.
Chiar daca s-ar putea sa considerati ca este contraproductiv de a crea un tutorial video care sa invete ceva la care ar trebui sa va plateasca in mod obisnuit, este de departe una dintre cele mai bune modalitati de a va crea nu numai un nume pe piata, ci si de a castiga clienti si fani fideli ce vor fi dispusi sa plateasca pentru expertiza dumneavoastra.
Ca orice alta strategie de promovare cu cost redus pentru marketingul online, este nevoie de timp pentru a-ti construi si a urmari publicul. Dar tutorialele video ofera una dintre cele mai bune metode de a atrage publicul potrivit, care ar fi interesata de ceea ce va propuneti, fie ca este vorba despre un produs, serviciu sau, pur si simplu, de informatii.
Cine a inteles puterea continutului video a castigat. Iata unul dintre exemplele mele preferate – campania DollarShaveClub.com. Pentru cei care nu stiu, compania a devenit cunoscuta in urma clipurilor „altfel” de pe Youtube. In 2016, Dollar Shave Club a fost cumparata de Unilever contra sumei de 1 miliard de dolari.
4. Promovare site pe Facebook!
Cu mai bine de 2 miliarde de oameni ce acceseaza lunar platforma, Facebook este unul dintre canalele de promovarea ce nu trebuie deloc neglijate. Pentru cele mai multe tipuri de afaceri online, Facebook-ul poate fi o adevarata rampa de lansare. Este usor de utilizat, este accesibil si prezinta o serie de avantaje unice. Vezi 6 avantaje clare ale promovarii pe Facebook chiar aici.
Implementata corect, promovarea pe Facebook poate genera rezultate uimitoare la costuri scazute. Trebuie sa intelegeti foarte bine platforma, de ce aleg oamenii sa intre pe Facebook. Spre deosebire de Linkedin, unde oamenii au alte obiective, Facebook este o platforma „light” care face apel la socializare pur si simplu. Asta nu inseamna ca audienta Facebook este de slaba calitate (am auzit destule voci afirmand ca promovarea pe Facebook nu functioneaza si ca tocmai profilul audientei ar fi de vina). Trebuie doar sa cream acel continut potrivit platformei, un continut funny si usor de digerat dar, in acelasi timp, interesant si tentant pentru share.
5. Promovare site pe Instagram
Destul de putin raspandita in Romania ea poate fi o adevarata mina de aur pentru anumite tipuri de afaceri. Este platforma ideala pentru afacerile care se pot vizualiza foarte bine. Avem nevoie de poze de foarte buna calitate si mesaje puternice, iar succesul va fi asigurat. Mai multe detalii despre cum putem gandi o campanie de promovare pe Instagram chiar aici.
6. Campanii de promovare site prin email marketing
Promovarea prin email marketing necesita niste aptitudini speciale. Email marketing-ul trebuie sa fie gentil, discret, trebuie sa abordeze subiecte mai mult informationale. Ofertele speciale trebuie strecurate cu grija si au nevoie de mesaje subliminale pentru a fi deschise. Ratele de deschidere cu doua cifre sunt istorie – dar cum fiecare click este important, merita investigat si acest canal de promovare online.
Acest tip de promovare este bazata pe volume. Avand in vedere ratele de dechidere din ce in ce mai mici, bazele de date reduse nu va vor fi de prea mare ajutor. Aveti nevoie de o baza de date de minimum 4000 – 5000 de abonati pentru a putea transforma acest canal de promovare intr-o sursa de venit.
Va intrebati probabil in acest moment, bine-bine, dar cum puteti ajunge la o baza de date cu atat de multi abonati? Simplu. Fiti creativi si folositi-va de orice resursa de trafic online pentru a va transforma vizitatorii in abonati permanenti la newsletter. Concursuri cu premii, aplicatii haioase pe facebook, vouchere-cadou sau reduceri sunt doar cateva dintre optiuni. Mult succes!
7. Promovare site prin SEO
Optimizarea SEO nu putea sa lipseasca din aceasta lista. Este poate cea mai durabila si mai sanatoasa metoda prin care putem creste traficul unui site. Da, dureaza mai mult si este nevoie de multe resurse si rabdare pentru a reusi. Dar, odata ce am reusit, roadele vor fi multe si de buna calitate. Promovarea SEO este cireasa de pe tort in materie de promovare online. De aceea este atat de dorita, dar si atat de greu de reusit.
Procesul SEO ar trebui, in mod normal, sa inceapa inca din faza de dezvoltare a site-ului. Stim cu totii ca acest lucru se intampla foarte rar si ca, de obiecei, procesele de optimizare incep dupa ce site-urile au fost finalizate si lansate pe piata. De cele mai multe ori, aceasta este motivul principal pentru care partea de SEO On Page este atat de dificila. Optimizarea SEO On Page reprezinta fundatia intregului proces si, de aceea, actiunile legate de aceasta activitate abordeaza aproape toate aspectele tehnice si de continut al unui site. Bineinteles, in urma unui audit complet de SEO On Page, masurile ce trebuie luate sunt, de cele mai multe ori, extrem de complexe si vizeaza atat elemente de detaliu cat si structura site-ului.
Avem apoi partea de SEO Off Page. Aceasta este etapa in care site-ul devine cunoscut motoarelor de cautare si incepe sa capete autoritate. Aici strategia de link building joaca un rol extrem de important si face diferenta in ceea ce priveste pozitionarile site-urilor.
Campaniile de optimizare SEO ar trebuie sa fie o prioritate pentru companiile ai caror clienti se regasesc in mediul online. Indiferent de domeniul de activitate, batalia pentru prima pagina Google este din ce in ce mai acerba. Astfel, primul pas este sa incepeti sa luptati pentru afacerea dumnevoastra.
8. Promovarea site prin Content Marketing
Content Marketing-ul este una dintre metodele cele mai populare pentru a ajunge la publicul potrivit cu un buget restrans. Acesta se face adesea prin intermediul site-urilor cu autoritate, care permit tuturor sa posteze pe ele si faciliteaza ceea ce in industrie se numeste „marketing de atractie”. Atragi consumatori prin furnizarea de informatii valoroase catre site-urile cu autoritate, populare, pentru a va ajuta sa va construiti o vizibilitate aproape instantanee.
Este metoda de promovarea ideala pentru site-urile noi care au nevoie de un start puternic fara a avea bugete de marketing incredibile.
Formele de content marketing pe care le puteti folosi sunt: stiri, postari pe blog, ghiduri de cumparare, seminarii sau cursuri online, studii de caz, infografice si multe altele. Iata, practic, o sursa inepuizabila pentru cei care sunt la inceput de drum si vor sa devina cunoscuti.
Nu aveti resurse pentru a demara o campanie platita pe Facebook sau de PPC? Puteti oricand incepe cu o campanie de Content Marketing, care este gratuita si, intre noi fie vorba, poate fi mai eficienta decat canalele mentionate mai sus.
9. Promovare site prin cele trei mari servicii locale de listare
Ideale pentru afaceri de proximititate cum sunt agentiile de turism, restaurantele, magazine fashion cu sedii fizice, cele trei servicii de listare locale trebuie sa fie un must. Inregistrarea afacerii dumnevoastra in Google Locatii permite ca aceasta sa fie gasita mai usor in cautari si sa fie afisata in mod evident pe Hartile Google. Tot ce trebuie sa faceti este sa completati formularul si sa va inregistrati, apoi sa va verificati afacerea prin procesul de confirmare, care poate fi efectuat fie cu un apel telefonic sau cu o scrisoare primita prin posta.
Yahoo! are, de asemenea, o baza de date mare de firme numite Yahoo! Local. Este gratuit si merita, desigur, cateva minute pentru infiintare. Microsoft Bing are un serviciu similar, usor de inscris. Profitati cat mai repede de aceste servicii gratuite. Pe langa potentialii clienti inregistrarea va ajuta si la cresterea autoritatii si increderii in fata motoarelor de cautare, avand astfel sanse de pozitionare mai bune.
10. Promovarea site cu ajutorul comunicatelor de presa
De fiecare data cand aveti ceva important de anuntat, nu ezitati sa o faceti prin comunicate de presa. Ele sunt un instrument media puternic care poate fi folosit pentru a genera lead-uri, iar distribuirea gratuita a acestora este un bonus. Sunt o multime de site-uri care permit postarea gratuita, dar noi va recomandam variantele platite – au mai multe vizibilitate, ofera mai multe incredere, va ajuta la brand awarness si, nu in ultimul rand, va ofera link-uri de calitate, atat de necesare pentru optimizarea SEO.
11. Promovarea site prin campanii de PPC
Campaniile de PPC oferite de motoarele de cautare au devenit extrem de cunoscute. Google insa este de departe cel mai cunoscut din acest punct de vedere si face eforturi constante pentru a convinge noi si noi afaceri sa-si inceapa promovarea prin campaniile de Google Adwords. Cursuri gratuite pentru a invata cum functioneaza, vouchere gratuite pentru prima campanie Adwords sunt doar doua exemple ce tin de eforturile Google pentru a-si face cunoscut acest serviciu.
Avand la baza conceptul fundamental de marketing – segmentarea consumatorilor – coroborat cu sistemul pe baza de licitatie, campaniile de adwords au devenit astazi unul dintre cele mai folosite canale online platite din lume.
Campaniile de Adwords sunt ideale pentru cei vor rezultate rapide si nu sunt dispusi sa astepte timp indelungat pentru a face prima vanzare. Trebuie insa mentionat ca o campanie de Adwords presupune si un buget pe masura si multe cunostinte pentru a fi eficienta.
Concluzii
Promovarea online ocupa astazi un loc important in strategiile de marketing ale tuturor companiilor. Multe dintre acestea au departamente distincte ce se ocupa strict de partea de promovare a site-ului companiilor. Si nu vorbim aici numai de magazinele online – unde este logic sa fie asa – vorbim de companii din aproape toate domeniile si companii de toate „varstele”.
Am vazut ca sunt o multitudine de metode de promovare online. Articolul de fata nu reprezinta nici pe departe o lista exhaustiva a acestor metode si, tocmai de aceea, va recomandam sa nu va opriti din a citi cat mai multe despre acest subiect.
Evident, nu toate metodele de promovare a site-urilor prezentate mai sus sunt eficiente in orice fel. Ele trebuie adaptate, mixate in functie de fiecare afacere, de fiecare domeniu de activitate si, nu in ultimul rand, de fiecare antreprenor.
Voi ce alte metode de promovare online folositi pentru site-urile dumneavoastra?