Potrivit Secretarului de Stat al MECC, pe lângă cele peste 2 mii de cadre lipsă, alte 2 mii de specialiști din domeniu necesită recalificare profesională. În acest context, Angela Cutasevici a menționat că, din 1 septembrie curent, va fi implementat în premieră modelul învățământului dual cu asistență mentorală în Colegiul pedagogic din Capitală, pentru a deveni educatori. Totodată, Ministerul Educației, Culturii şi Cercetării a eliberat 800 de adeverințe pentru tinerii specialiști, care vor fi angajați din 1 septembrie curent.
Un alt subiect discutat în cadrul audierilor a fost finanțarea sistemului de învățământ per elev. Deputații s-au interesat de implementarea acestuia și au propus diversificarea lui. Angela Cutasevici a precizat că propunerile de modificare a normelor care ar soluționa problema finanțării instituțiilor mici se afla la etapa de avizare de către alte autorități. La fel, se propune micșorarea normei didactice în învățământul timpuriu de la 35 la 30 de ore didactice.
Alte probleme ale educaţiei timpurii constatate presupun lipsa de creşe pentru copii, grădiniţe de stat suprasolicitate şi autorități publice locale care nu contribuie la construirea şi reparația instituțiilor preșcolare. De asemenea, carențe au fost relatate în domeniul salarizării educatorilor și finanțarea programelor pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale.
Deputații au recomandat Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării să identifice soluții pentru problemele existente, inclusiv să propună modificări legislative, la necesitate.
Reprezentanții Ministerului au mai raportat și despre stadiul de implementare a Codului educației și a activităților educaționale desfășurate odată cu punerea în aplicare a documentului, în noiembrie 2014.
Potrivit Secretarului de Stat al MECC, pe lângă cele peste 2 mii de cadre lipsă, alte 2 mii de specialiști din domeniu necesită recalificare profesională. În acest context, Angela Cutasevici a menționat că, din 1 septembrie curent, va fi implementat în premieră modelul învățământului dual cu asistență mentorală în Colegiul pedagogic din Capitală, pentru a deveni educatori. Totodată, Ministerul Educației, Culturii şi Cercetării a eliberat 800 de adeverințe pentru tinerii specialiști, care vor fi angajați din 1 septembrie curent.
Un alt subiect discutat în cadrul audierilor a fost finanțarea sistemului de învățământ per elev. Deputații s-au interesat de implementarea acestuia și au propus diversificarea lui. Angela Cutasevici a precizat că propunerile de modificare a normelor care ar soluționa problema finanțării instituțiilor mici se afla la etapa de avizare de către alte autorități. La fel, se propune micșorarea normei didactice în învățământul timpuriu de la 35 la 30 de ore didactice.
Alte probleme ale educaţiei timpurii constatate presupun lipsa de creşe pentru copii, grădiniţe de stat suprasolicitate şi autorități publice locale care nu contribuie la construirea şi reparația instituțiilor preșcolare. De asemenea, carențe au fost relatate în domeniul salarizării educatorilor și finanțarea programelor pentru copii cu cerinţe educaţionale speciale.
Deputații au recomandat Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării să identifice soluții pentru problemele existente, inclusiv să propună modificări legislative, la necesitate.
Reprezentanții Ministerului au mai raportat și despre stadiul de implementare a Codului educației și a activităților educaționale desfășurate odată cu punerea în aplicare a documentului, în noiembrie 2014.