Şcoala se poate face şi cu telefonul pe bancă, cu ochelari de realitate virtuală pe cap şi lecţii ţinute pe Skype. O demonstrează un dascăl din Oradea, România, ale cărui metode de predare l-au adus în atenţia Microsoft. Copiii se simt în largul lor şi spun că învaţă mai uşor noţiunile predate, informează digi24.ro.
Coduri QR, ochelari de realitate virtuală, aplicaţii online de învăţare. Orele de limba română de la Şcoala "Oltea Doamna" seamănă mai degrabă cu nişte sesiuni de jocuri pe calculator. Multe din procesele de învăţare se întâmplă online, într-un mediu foarte familiar elevilor.
"Expresia "Scoateți o foaie de hârtie" nu mai are valabilitate în ziua de azi, când copiii rezolvă teste prin intermediul tehnologiei, cu telefoanele pe masă, cu aplicații online unde rezultatele sunt aproape în timp real, iar părinții află printr-un email ce au făcut copiii lor la școală", susţine Bogdan Băcilă, jurnalist Digi24 Oradea.
Profesoara Mirela Tanc a intuit că tehnologia îi va face pe copii să înveţe mai repede şi mai bine, aşa că o foloseşte din plin. A cumpărat ochelari cu care elevii pot ajunge instantaneu în celelalt capăt al lumii. Îi foloseşte inclusiv la predarea basmului.
"Predarea de azi nu e la fel ca și cea de acum 30 de ani. Trebuie să ne adaptăm, să integrăm noile tehnologii, inclusiv la materii care aparent nu au nicio legătură cu tehnologia, cum este materia mea. Noi trebuie să găsim legătura", susţine Mirela Tanc, profesoară de limba română.
"E mult mai interesant să înveţi astfel basmul pentru că mintea se concentrează mai bine folosind tehnologie", spune Carla Furtos, elevă.
Anul trecut, elevii au făcut un studiu comparat al basmelor americane şi româneşti. Pentru asta ei au intrat în direct, prin Skype, cu o autoare din Alaska, încântată de interacţiunea cu copiii din România.
"Această metodă de predare prin intermediul tehnologiei ne ajută să înţelegem mai uşor lecţiile şi ne ajută să învăţăm mai multe lucruri pe care nu le avem în programă. De exemplu, am învăţat despre tradiţii din Alaska sau din Malaiezia", spune Mara Făgăraş, elevă.
Metodele moderne de predare au adus-o pe Mirela Tanc în atenția Microsoft, care a premiat-o pentru ideile sale inovatoare. Una dintre cele mai apreciate a fost integrarea jocului Minecraft, foarte apreciat de copiii din întreaga lume, în lecțiile predate la clasă.
Şcoala se poate face şi cu telefonul pe bancă, cu ochelari de realitate virtuală pe cap şi lecţii ţinute pe Skype. O demonstrează un dascăl din Oradea, România, ale cărui metode de predare l-au adus în atenţia Microsoft. Copiii se simt în largul lor şi spun că învaţă mai uşor noţiunile predate, informează digi24.ro.
Coduri QR, ochelari de realitate virtuală, aplicaţii online de învăţare. Orele de limba română de la Şcoala "Oltea Doamna" seamănă mai degrabă cu nişte sesiuni de jocuri pe calculator. Multe din procesele de învăţare se întâmplă online, într-un mediu foarte familiar elevilor.
"Expresia "Scoateți o foaie de hârtie" nu mai are valabilitate în ziua de azi, când copiii rezolvă teste prin intermediul tehnologiei, cu telefoanele pe masă, cu aplicații online unde rezultatele sunt aproape în timp real, iar părinții află printr-un email ce au făcut copiii lor la școală", susţine Bogdan Băcilă, jurnalist Digi24 Oradea.
Profesoara Mirela Tanc a intuit că tehnologia îi va face pe copii să înveţe mai repede şi mai bine, aşa că o foloseşte din plin. A cumpărat ochelari cu care elevii pot ajunge instantaneu în celelalt capăt al lumii. Îi foloseşte inclusiv la predarea basmului.
"Predarea de azi nu e la fel ca și cea de acum 30 de ani. Trebuie să ne adaptăm, să integrăm noile tehnologii, inclusiv la materii care aparent nu au nicio legătură cu tehnologia, cum este materia mea. Noi trebuie să găsim legătura", susţine Mirela Tanc, profesoară de limba română.
"E mult mai interesant să înveţi astfel basmul pentru că mintea se concentrează mai bine folosind tehnologie", spune Carla Furtos, elevă.
Anul trecut, elevii au făcut un studiu comparat al basmelor americane şi româneşti. Pentru asta ei au intrat în direct, prin Skype, cu o autoare din Alaska, încântată de interacţiunea cu copiii din România.
"Această metodă de predare prin intermediul tehnologiei ne ajută să înţelegem mai uşor lecţiile şi ne ajută să învăţăm mai multe lucruri pe care nu le avem în programă. De exemplu, am învăţat despre tradiţii din Alaska sau din Malaiezia", spune Mara Făgăraş, elevă.
Metodele moderne de predare au adus-o pe Mirela Tanc în atenția Microsoft, care a premiat-o pentru ideile sale inovatoare. Una dintre cele mai apreciate a fost integrarea jocului Minecraft, foarte apreciat de copiii din întreaga lume, în lecțiile predate la clasă.