Comunicarea în afaceri este și ea o artă pentru a obține rezultatul scontat. Emoticoanele, atât de folosite în comunicarea online (92% dintre consumatorii online le folosesc), se utilizează și în mediul de afaceri?
Publicația Small Biz Daily citează unele studii care spun că introducerea unui emoticon tip smile în procesul de comunicare îi face pe clienți, în special pe cei nemulțumiți care tocmai au înaintat o plângere, să aibă mai multă încredere în cel care i-a contactat din partea companiei.
Ei bine, având în vedere că în online sunt prezenți într-o proporție mare cei din generația millennials, ei devin practic o mare parte din cei care consumă mesajele publicitare, deci cumpără. Atragerea și fidelizarea lor ca și clienți este una cheie. Deci, pentru succes, trebuie să vorbești ,,pe limba lor”, cu emoticoane strecurate în mesajele pe care le transmiți.
Forbes spune că firmele care folosesc emoticoane în subiectul e-mailurilor lor au o rata de deschidere a acestora cu 56% mai mare. De ce? E simplu, ele ies în evidență între sutele de mail-uri care se găsesc într-o căsuță poștală virtuală.
De asemenea, dacă tu începi o comunicare în care există și emoticoane, atunci și clientul sau deopotrivă partenerul tău de afaceri le va folosi. Emoticoanele transmit emoții, deci tu vei avea parte de un feedback rapid și transparent interpretându-le.
Totuși, acestea nu sunt universale. Încearcă să te limitezi la emoticoanele general acceptate (de tip smile, sad, heart) deoarece acestea sunt înțelese la fel de către toată lumea. Există unele emoticoane care pot avea multiple înțelesuri și pot deruta receptorul mesajului tău.
By Loredana Bertișan – Editor Contributor The Woman
Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.
Comunicarea în afaceri este și ea o artă pentru a obține rezultatul scontat. Emoticoanele, atât de folosite în comunicarea online (92% dintre consumatorii online le folosesc), se utilizează și în mediul de afaceri?
Publicația Small Biz Daily citează unele studii care spun că introducerea unui emoticon tip smile în procesul de comunicare îi face pe clienți, în special pe cei nemulțumiți care tocmai au înaintat o plângere, să aibă mai multă încredere în cel care i-a contactat din partea companiei.
Ei bine, având în vedere că în online sunt prezenți într-o proporție mare cei din generația millennials, ei devin practic o mare parte din cei care consumă mesajele publicitare, deci cumpără. Atragerea și fidelizarea lor ca și clienți este una cheie. Deci, pentru succes, trebuie să vorbești ,,pe limba lor”, cu emoticoane strecurate în mesajele pe care le transmiți.
Forbes spune că firmele care folosesc emoticoane în subiectul e-mailurilor lor au o rata de deschidere a acestora cu 56% mai mare. De ce? E simplu, ele ies în evidență între sutele de mail-uri care se găsesc într-o căsuță poștală virtuală.
De asemenea, dacă tu începi o comunicare în care există și emoticoane, atunci și clientul sau deopotrivă partenerul tău de afaceri le va folosi. Emoticoanele transmit emoții, deci tu vei avea parte de un feedback rapid și transparent interpretându-le.
Totuși, acestea nu sunt universale. Încearcă să te limitezi la emoticoanele general acceptate (de tip smile, sad, heart) deoarece acestea sunt înțelese la fel de către toată lumea. Există unele emoticoane care pot avea multiple înțelesuri și pot deruta receptorul mesajului tău.
By Loredana Bertișan – Editor Contributor The Woman
Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.