În fiecare an, la 15 martie este marcată Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, zi în care publicul este familiarizat cu importanţa cunoaşterii şi protejării drepturilor oamenilor în calitatea lor de consumatori. Data a fost aleasă ca urmare a discursului ţinut, la 15 martie 1962, de preşedintele american, John F.Kennedy, în care el a definit pentru prima dată drepturile consumatorului.
Datele Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței din Republica Moldova demonstrează că încălcări ale drepturilor consumatorilor se înregistrează în diferite domenii, iar 70 la sută din litigii sunt rezolvate în favoarea cetăţenilor. Despre calitatea serviciilor oferite consumatorilor am discutat cu doi lideri sindicali.
Valentina Chiriac, preşedinta Federaţiei „SindLUCAS”, a subliniat că fiecare salariat este şi consumator, de aceea angajaţii din comerţ şi alimentaţie publică sunt interesaţi ca produsele pe care le vând să fie de calitate. „Înainte de angajare, salariaţii din aceste domenii sunt instruiţi la ce temperaturi pot fi păstrate anumite produse. Totodată, ei au grijă ca mesele pe care se prepară bucatele să fie curate şi tratate cu dezinfectant. La întreprinderile afiliate Federaţiei „SindLUCAS” sunt afişate drepturile consumatorilor, există condici de sugestii şi reclamaţii”.
Liderul sindical este de părerea că drepturile consumatorilor trebuie promovate încă din şcoală.
Ana Selina, preşedinta Federaţiei „Sindindcomservice”, s-a arătat îngrijorată de faptul că, chiar dacă au fost aprobate Strategia de alimentare cu apă şi sanitaţie pentru anii 2014-2028, Legea nr.303 privind apa potabilă şi canalizarea, precum şi un şir de hotărâri de Guvern, domeniul dat se dezvoltă foarte greu. „Cu regret, întreprinderile au multe pierderi. Locuinţele sunt uzate, în asemenea condiţii, cum pot fi asigurate servicii de calitate de alimentare cu apă? Apa nu este marfă, este un drept al omului. Administraţia publică locală nu investeşte practic nimic în dezvoltarea fondului locativ. Suntem îngrijoraţi de starea reţelelor, care nu sunt schimbate câte 20-30 de ani. Vom cere noului Guvern să creeze o subdiviziune, care ar monitoriza cum se execută legile şi actele normative. Sindicatele depun eforturi pentru ca salariaţii să presteze servicii de calitate şi vom crea toate condiţiile ca aceste servicii să se dezvolte”, a punctat Ana Selina.
Liderul sindical i-a felicitat pe salariaţii din ramură, cu prilejul Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, dorindu-le o viață mai bună într-o țară prosperă, servicii de calitate înaltă.
În fiecare an, la 15 martie este marcată Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, zi în care publicul este familiarizat cu importanţa cunoaşterii şi protejării drepturilor oamenilor în calitatea lor de consumatori. Data a fost aleasă ca urmare a discursului ţinut, la 15 martie 1962, de preşedintele american, John F.Kennedy, în care el a definit pentru prima dată drepturile consumatorului.
Datele Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței din Republica Moldova demonstrează că încălcări ale drepturilor consumatorilor se înregistrează în diferite domenii, iar 70 la sută din litigii sunt rezolvate în favoarea cetăţenilor. Despre calitatea serviciilor oferite consumatorilor am discutat cu doi lideri sindicali.
Valentina Chiriac, preşedinta Federaţiei „SindLUCAS”, a subliniat că fiecare salariat este şi consumator, de aceea angajaţii din comerţ şi alimentaţie publică sunt interesaţi ca produsele pe care le vând să fie de calitate. „Înainte de angajare, salariaţii din aceste domenii sunt instruiţi la ce temperaturi pot fi păstrate anumite produse. Totodată, ei au grijă ca mesele pe care se prepară bucatele să fie curate şi tratate cu dezinfectant. La întreprinderile afiliate Federaţiei „SindLUCAS” sunt afişate drepturile consumatorilor, există condici de sugestii şi reclamaţii”.
Liderul sindical este de părerea că drepturile consumatorilor trebuie promovate încă din şcoală.
Ana Selina, preşedinta Federaţiei „Sindindcomservice”, s-a arătat îngrijorată de faptul că, chiar dacă au fost aprobate Strategia de alimentare cu apă şi sanitaţie pentru anii 2014-2028, Legea nr.303 privind apa potabilă şi canalizarea, precum şi un şir de hotărâri de Guvern, domeniul dat se dezvoltă foarte greu. „Cu regret, întreprinderile au multe pierderi. Locuinţele sunt uzate, în asemenea condiţii, cum pot fi asigurate servicii de calitate de alimentare cu apă? Apa nu este marfă, este un drept al omului. Administraţia publică locală nu investeşte practic nimic în dezvoltarea fondului locativ. Suntem îngrijoraţi de starea reţelelor, care nu sunt schimbate câte 20-30 de ani. Vom cere noului Guvern să creeze o subdiviziune, care ar monitoriza cum se execută legile şi actele normative. Sindicatele depun eforturi pentru ca salariaţii să presteze servicii de calitate şi vom crea toate condiţiile ca aceste servicii să se dezvolte”, a punctat Ana Selina.
Liderul sindical i-a felicitat pe salariaţii din ramură, cu prilejul Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, dorindu-le o viață mai bună într-o țară prosperă, servicii de calitate înaltă.