Culorile ocupa un rol deosebit de important in viata noastra si ele merita o atentie speciala. Marile companii cheltuie milioane pentru cercetarea de piata privind culorile. Psihologii ne spun ca impresia pe care o lasa culorile contribuie cu peste 60% la acceptare sau respingerea produsului sau a serviciului pe care il ofera compania noastra.
Cromatica este importanta in marketing. Iata in linii mari influenta pe care o au culorile in procesele decizionale ale consumatorilor:
ROSU- Naste puternice emotii;
- Stimuleaza pofta de mancare;
- Intensifica sentimentele.
Semnificatii in marketing:
- Mareste pulsul;
- Folosit in restaurante pentru
- intensificarea apetitului;
- Creeaza nevoia de a cumpara
- in campaniile de reduceri;
- Ii stimuleaza pe cumparatorii impulsivi
GALBEN- Intensifica bucuria, caldura afectiva;
- Provoaca tensiune si oboseala ochilor;
- Ii face pe copiii mici sa planga;
- Stimuleaza procesele mentale si istemul nervos;
- Incurajeaza comunicarea.
Semnificatii in marketing:
- Semnifica optimismul, spiritul tanar;
- Folosita pentru a atrage atentia la marfurile din vitrine;
- Transmite senzatia de claritate.
ALBASTRU- Asociata cu apa, linistea, seninatatea;
- Preferata mai ales de barbati;
- Infraneaza apetitul alimentar;
- Este cunoscuta drept o culoare rece;
- Este perceputa ca o constanta in viata umana din cauza cerului, marii, oceanului;
- Cea mai utilizata culoare din birouri.
Semnificatii in marketing:
- Utilizata frecvent in afacerile corporative intrucat este productiv si nu bate la ochi;
- Creeaza senzatie de siguranta si incredere intr-o marca sau un brand.
PORTOCALIU- Reflecta excitarea simturilor, entuziasmul;
- Transmite caldura;
- Avertizeaza sau trage un semnal de alarma.
Semnificatii in marketing:
- Este o culoare recunoscuta drept agresiva;
- Indeamna la actiune: cumpara, vinde, inscrie-te!;
- Culoare caracteristica cumparatorilor impulsivi;
- Reprezinta adeseori un brand prietenos, demn de incredere si care insufla optimism.
VERDE- Inspira sanatate, armonie, liniste;
- Sugereaza natura;
- Amelioreaza depresiile;
- Reprezinta cresterea, renasterea.
Semnificatii in marketing:
- Folosita pentru a da nastere unei stari de relaxare in magazine;
- Simbol subconstient al fertilitatii.
VIOLET- Sugereaza regalitate, bogatie, succes, intelepciune
Semnificatii in marketing:
- Culoare folosita frecvent pentru produsele anti-imbatranire;
- Folosita pentru a induce o senzatie de calm, liniste;
- Sugereaza un brand creativ, imaginativ si inteligent.
Totodata, nonculorile sunt foarte expresive:
Albul – reflectare a luminii, exprima neutralitate si puritate, curatenie si siguranta. Este folosit pentru noi inceputuri si este asociata cu ideea de bunatate. In design este folosit adesea ca sursa a balansarii culorilor.
Negrul – are efect coplesitor pentru ca nu reflecta lumina. Inspira putere mentala si autoritate, da senzatia de mister. Negrul nu se sparge de nicio culoare, dar poate sparge/intrerule orice culoare.
Griul – senzatie de constanta si monotonie, stabilitate, conservatorism. Se combina foarte bine cu orice culoare si da echilibru.
Culorile ocupa un rol deosebit de important in viata noastra si ele merita o atentie speciala. Marile companii cheltuie milioane pentru cercetarea de piata privind culorile. Psihologii ne spun ca impresia pe care o lasa culorile contribuie cu peste 60% la acceptare sau respingerea produsului sau a serviciului pe care il ofera compania noastra.
Cromatica este importanta in marketing. Iata in linii mari influenta pe care o au culorile in procesele decizionale ale consumatorilor:
ROSUSemnificatii in marketing:
- Mareste pulsul;
- Folosit in restaurante pentru
- intensificarea apetitului;
- Creeaza nevoia de a cumpara
- in campaniile de reduceri;
- Ii stimuleaza pe cumparatorii impulsivi
GALBENSemnificatii in marketing:
- Semnifica optimismul, spiritul tanar;
- Folosita pentru a atrage atentia la marfurile din vitrine;
- Transmite senzatia de claritate.
ALBASTRUSemnificatii in marketing:
- Utilizata frecvent in afacerile corporative intrucat este productiv si nu bate la ochi;
- Creeaza senzatie de siguranta si incredere intr-o marca sau un brand.
PORTOCALIUSemnificatii in marketing:
- Este o culoare recunoscuta drept agresiva;
- Indeamna la actiune: cumpara, vinde, inscrie-te!;
- Culoare caracteristica cumparatorilor impulsivi;
- Reprezinta adeseori un brand prietenos, demn de incredere si care insufla optimism.
VERDESemnificatii in marketing:
- Folosita pentru a da nastere unei stari de relaxare in magazine;
- Simbol subconstient al fertilitatii.
VIOLETSemnificatii in marketing:
Totodata, nonculorile sunt foarte expresive:
Albul – reflectare a luminii, exprima neutralitate si puritate, curatenie si siguranta. Este folosit pentru noi inceputuri si este asociata cu ideea de bunatate. In design este folosit adesea ca sursa a balansarii culorilor.
Negrul – are efect coplesitor pentru ca nu reflecta lumina. Inspira putere mentala si autoritate, da senzatia de mister. Negrul nu se sparge de nicio culoare, dar poate sparge/intrerule orice culoare.
Griul – senzatie de constanta si monotonie, stabilitate, conservatorism. Se combina foarte bine cu orice culoare si da echilibru.