5 cărți de afaceri și economie pentru lista ta de lectură

  • 4 окт. 2018, 16:34
  • 475

1. The Price of Fish: A New Approach to Wicked Economics and Better Decisions de Michael Mainelli

The Price of Fish urmărește ceea ce autorul Michael Mainelli numește comerțul real: modul în care organizațiile și oamenii comunică între ei. Mainelli sugerează că, atunci când discutăm despre comerț și economie, prea adesea, ne concentrăm asupra aspectului de cumpărare și vânzare, care este doar o mică parte din acesta. Adevărata noastră atenție  ar trebui să se refere la relațiile pe care le construim cu clienții noștri. De aceea, aceasta este o carte extraordinară dacă vrem să înțelegem cum funcționează sistemul și ce este necesar pentru să facem pentru ca schimbarea reală să aibă loc.

2. Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less de Greg McKeown

Această carte este destinată oricui se simte ocupat pe tot parcursul zilei, însa, cu toate acestea, încă simte că nu se obține și nu face destul. Ea oferă o modalitate sistematică și disciplinată de a pune accentul pe ceea ce este esențial și de a scăpa de ceea ce nu este. Care este proiectarea zilei de lucru? Unde pierzi timpul? Cartea oferă un mod complet nou de planificare a zilei, punând accent pe ceea ce este cel mai important, fiind un ghid pentru proiectarea vieții, în așa fel încât să obținem maximumul din fiecare zi. 

3. The Founder's Mentality: How to Overcome the Predictable Crises of Growth de Chris Zook și James Allen

"De ce este atât de greu să obținem realizări și să susținem creșterea profitabilă?" Această carte prezintă modalitățile prin care design-ul centrat pe om poate ajuta afacerile să continue să crească și să nu rămână stagnante chiar și după atingerea succesului. În timp ce multe organizații au pus accentul pe rezolvarea problemelor externe, studiile arată că, de fapt,  problemele interne sunt cele care au un efect mai mare asupra creșterii uriașe a unei companii. Concentrând zece ani de cercetare, autorii Zook și Allen au găsit cele trei principii de bază care fac și caracterizează un fondator și un lider excepționali. Prin urmare, ei împărtășesc modul în care fiecare dintre noi poate aplica aceste principii companiilor. Fie ele mai mari sau mai mici. 

4. We Should All Be Feminists de Chimamanda Ngozi Adichie

Această carte este recomandată pentru accentul pus pe femei la locul de muncă al secolului XXI. Cu acest eseu, bazat pe TEDx-urile ei, Adichie oferă o nouă definiție a feminismului. Una incluzivă care ilustrează modul în care diviziunea de gen afectează în mod negativ atât femeile, cât și bărbații. Nu numai că se concentrează asupra unei discriminări mai profunde pe care o întâlnesc femeile în fiecare zi, ci și asupra formelor instituționalizate de sexism care pot trece neobservate. 

5. Why Information Grows: The Evolution of Order from Atoms to Economics de César Hidalgo

În loc să se uite doar la științele sociale pentru a răspunde la întrebarea de ce anumite economii prosperă în timp ce altele nu, Hidalgo, profesor la MIT, încorporează în cercetarea sa și știința naturală și fizică.

El susține că trebuie să înțelegem creșterea ordinii fizice înainte de a înțelege creșterea economiei. De asemenea, vorbește despre modul în care informația crește și despre modul în care încorporăm cunoștințele și expertiza în obiectele pe care le folosim. Cartea este un excelent exemplu de cercetare interdisciplinară care împărtășește perspective unice în designul diverselor economii din întreaga lume.