10 motive pentru a NU te promova online

  • 19 февр. 2018, 12:26
  • 522

Ai o afacere de câțiva ani și crezi că e suficientă doar promovarea offline? Lumea se schimba radical în prezent. Dar dacă pentru afacerea ta sursa principală de clienţi este offline, nu e neapărat să te promovezi online.

Mai jos îți prezentăm 10 motive pentru a NU te promova online. Sunt motive întemeiate care îți vor explica de ce nu e nevoie promovarea online.  

1. Ai un venit care te satisface

Probabil ai o afacere care este foarte bine pusă la punct, lucrează sistematizat și îți aduce un venit constant care te satisface, în acest caz chiar nu ai nevoie de promovare online.

2. Ai foarte mulți clienți și nu ai când să-i deservești

S-a întîmplat probabil să ai o campanie offline care ţi-a adus foarte mulţi clienţi care stau doar pe programări şi nu reuşeşti să-i deserveşti. Se întîmplă foarte rar acest moment în afaceri. Dar dacă la tine e astfel, te felicit eşti printre cei puţini antreprenori de succes.

3. Brand-ul tău este foarte cunoscut

Dacă ai o afacere de mai mulţi ani şi imaginea ta pe piaţă e foarte bună atunci te poţi opri la acest nivel dacă eşti satisfăcut de rezultate, dar nu uita că timpurile se schimbă şi ar putea apărea un concurent puternic care să preia poziţia pieţei.

4. Ai recomandări pe bandă rulantă

Dacă ai recomandări pe bandă rulantă în afacerea ta atunci înseamnă că eşti în unul din două cazuri:

1) Ai produse de calitate care rezolvă necesităţile clientului;

2) Clienţii sunt deserviţi la un nivel foarte înalt şi pur şi simplu pleacă încântaţi de la tine.

Dar ai grijă să nu cazi înt-o capcană care este des întâlnită la noi în Republica Moldova. Recomandările nu trebuie să fie unica sursă de clienţi. Trebuie să ai mai multe surse.

Ce se va întâmpla atunci când apare un concurent care are de asemenea cele 2 instrumente de mai sus care face oamenii să te recomande? Nu o să mai ai clienţi … Dar dacă ai mai multe surse de clienţi, asta va fi doar o mică provocare printre altele dar nu cea mai principală.

5. Nu vrei să te adaptezi la lucrurile noi

Ai petrecut o perioadă de timp cu unele instrumente de promovare şi funcţionau perfect pentru afacerea ta. Acum a apărut epoca internetului şi nu vrei să te adaptezi după ea?

Mai devreme sau mai târziu o să înţelegi că adaptarea e încă o calitate a antreprenorilor de succes.

6. Ești mulțumit de nivelul afacerii tale

Dacă ai creat o afacere, ai utilizat cele mai eficiente intrumente şi a crescut la un nivel înalt atunci nu mai ai nevoie de promovare. Dar gândeşte-te un pic, la ce nivel trebuie să ajungă afacerea ta pentru a nu o mai creşte. Noi credem că orice afacere, indiferent de domeniu trebuie să fie în creştere CONTINUĂ.

În afaceri e foarte simplu, sau creşti sau mori (creşte concurenţa şi intri în faliment)

7. Crezi că nu lucrează promovarea online

Probabil ai auzit că promovarea online aduce rezultate foarte bune. Ai fost entuziasmat, ai creat o campanie cum ai ştiut tu mai bine, ai cheltuit un buget şi rezultatul a întârziat să apară, de a atunci crezi deja că promovarea online nu lucreză.

În prezent nu e suficient doar să te promovezi online, e nevoie să te promovezi eficient, la cel mai înalt nivel. Pentru aceasta trebuie să apelezi la specialiştii din acest domeniu care au experienţa şi îţi pot garanta un rezultat.

8. Ești foarte ocupat de offline și nu ai când de online

Faci flayere, cataloage, broșuri, bil-board-uri … etc. şi cu mare greu le reuşeşti pe toate nemaivorbind de mediul online.

Dacă eşti în această situaţie, fă o analiză a rezultatelor, întreabă-te: oare se merită?

9. Nu ai cunoștințele necesare pentru online

Eşti la început de cale, sau ai o afacere de mai mulţi ani, mediul online a apărut atât de repede încât nici nu ai reuşit să acumulezi cunoştinţele necesare.

Vestea bună este că nici nu ai nevoie de multe cunoştinţe pentru a te promova online, e suficient să te adresezi la specuialiştii în acest domeniu cel puţin pentru o consultaţie gratuită.

10. Crezi că pur și simplu e o cheluială de timp și de bani

Auzi atât de des în jurul tău că promovarea online e actuală, că aduce rezultate bune, alţii spun că e o cheltuială de bani şi de timp, tu eşti în dilemă şi nici nu vrei să îţi faci claritate. Pur şi simplu crezi că e o pierdere de timp.

În mare parte promovarea online aduce cu sine mari beneficii pentru companii, cei care înţeleg acest lucru, îşi rezervă timp pentru a studia acest domeniu.

Aşadar, acestea au fost cele 10 motive de a nu te rpomova online. Sper că te-ai regăsit în careva dintre ele dar dacă nu atunci îţi recomand să vezi articolul precedent în care am vorbit despre „10 motive pentru a te promova online”.

Îţi mulţumesc pentru timpul tău acordat pentru a citi acest articol, sper că ţi-ai făcut o claritate în mintea ta despre promovarea online, de ce să o faci şi de ce nu.