Startup-urile de biciclete electrice, tot mai infuente în condiții de pandemie

  • 28 июля 2020, 7:21
  • 1 125

Fondurile de investiţii de tip venture capital pompează capital în stratup-uri de biciclete electrice, în contextul în care criza coronavirusului îi forţează pe oameni să găsească noi mijloace de transport în care să fie în siguranţă. 

Investitorii din zona de tehnologie au început să parieze sume semnificative pe mai multe companii la început de drum din oraşele europene cunoscute pentru apetitul locuitorilor de a utiliza biciclete, precum Berlin, Tallinn, Amsterdam şi Bruxelles, informează zf.ro cu referire la CNBC. 

Firma de audit şi consultanţă Deloitte estimează că vor fi vîndute peste 130 de milioane de biciclete electrice în perioada 2020-2023, ceea ce înseamnă că piaţa de desfacere este semnificativă. 

Cowboy, un startup din Bruxelles care activează în domeniu a atras 23 milioane euro săptămîna aceasta într-o rundă de finanţare Seria B condusă de Exor Seeds, o divizie a companiei Exor, adică acţionarul majoritar al Ferrari. 

Bicicletele electrice ale Cowboy costă în jur de 2.290 de euro şi sînt conectate la o aplicaţie pe care utilizatorii trebuie să o folosească pentru a debloca bicicleta. 

În acelaşi timp, aplicaţia oferă informaţii în timp real legate de viteză, durata de viaţă a bateriei şi direcţii de tip GPS. În cadrul acestei runde de finanţare a participat şi Index Ventures, un fond care a mai susţinut companii precum Facebook, Robinhood şi Citymapper. Martin Mignot, partener în cadrul Index, a declarat pentru CNBC că bicicletele electrice sînt deja mai populare decît bicicletele obişnuite în mai multe ţări. 

„Pe măsură ce oraşele şi centrele oraşelor se îndepărtează de maşini, mă aştept ca oamenii să se îndrăgostească de bicicletele electrice şi să realizeze cît de potrivit sînt pentru deplasarea prin oraş cu uşurinţă. (...) Sînt departe zilele în care bicicletele electrice erau greoaie şi se adresau în principal bătrînilor. Bicicletele electrice de astăzi sînt atractive, iar experienţa este diferită”, a spus el. 

Cea mai recentă rundă de finanţare a Cowboy vine la doar două zile după lansarea serviciului de biciclete electrice pe bază de subscripţie Dance. 

Compania berlineză a fost înfiinţată de fondatorul serviciului de streaming de muzică SoundCloud şi a atras 4,4 milioane euro de la un consorţiu de investitori condus de fondul de venture capital BlueYard din Berlin. 

Spre deosebire de alte startup-uri, Dance nu vrea să vîndă biciclete electrice, ci să le ofere spre închiriere în baza unui abonament de 59 de euro pe lună. Dance a mai anunţat că se va ocupa de întreţinerea bicicletelor şi de înlocuirea acestora în cazul în care sînt pierdute sau furate.