Ministerul Economiei şi Infrastructurii pregătește un set de măsuri economice anticriză, menite să diminueze impactul crizei generate de pandemia de COVID-19 asupra economiei naţionale, ţinând cont de experienţa ţărilor europene, precum şi de propunerile asociaţiilor de business din Moldova.
Potrivit agenţiei INFOTAG cu referire la surse din cadrul ministerului, propunerile au fost discutate vineri, în cadrul unei videoconferințe organizate cu ministrul Serghei Railean.
„Am colectat toate problemele și propunerile venite de la antreprenori în adresa Ministerului și Consiliului Economic de pe lângă prim-ministru și în continuare suntem deschiși pentru o comunicare directă cu asociațiile de business pentru a identifica priorităţile pe termen scurt, mediu și lung. Va urma și un exercițiu de analiză cu colegii de la alte instituții publice pentru a evalua fezabilitatea implementării din surse bugetare și de stabilire a proiecțiunilor de atragere a asistenței externe în acest scop”, a spus el.
Potrivit ministrului, au început deja discuțiile cu donatorii și partenerii externi pentru a vedea oportunitățile de acoperire financiară în limita pachetului de asistență pentru țară sau a unor fonduri regionale și internaționale dedicate luptei cu pandemia și recesiunea economică.
Asociațiile de business au evocat problemele majore cu care se confruntă mediul de afaceri și au solicitat intervenția ministerului pe un spectru larg de subiecte ce vizează situația de șomaj tehnic, monitorizarea prețurilor, asigurarea lichidităților întreprinderilor, asigurarea importului de materie primă, funcționalitatea unor entități de importanță vitală și de prestare a serviciilor publice. Totodată, au fost abordate și unele acțiuni pentru perioada postcriză.
La videoconferință au participat asociații de afaceri din sectorul turismului și HoReCa, a IMM-urilor, precum Asociația Națională a Restaurantelor și a Localurilor de Agrement din Republica Moldova (MĂR), Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), Asociația Investitorilor Străini (FIA), Asociația Businessului European (EBA), Asociația Patronală a Industriei Turismului, Asociația Națională a Agențiilor de Turism, Camera de Comerț Americană, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.
Ministerul Economiei şi Infrastructurii pregătește un set de măsuri economice anticriză, menite să diminueze impactul crizei generate de pandemia de COVID-19 asupra economiei naţionale, ţinând cont de experienţa ţărilor europene, precum şi de propunerile asociaţiilor de business din Moldova.
Potrivit agenţiei INFOTAG cu referire la surse din cadrul ministerului, propunerile au fost discutate vineri, în cadrul unei videoconferințe organizate cu ministrul Serghei Railean.
„Am colectat toate problemele și propunerile venite de la antreprenori în adresa Ministerului și Consiliului Economic de pe lângă prim-ministru și în continuare suntem deschiși pentru o comunicare directă cu asociațiile de business pentru a identifica priorităţile pe termen scurt, mediu și lung. Va urma și un exercițiu de analiză cu colegii de la alte instituții publice pentru a evalua fezabilitatea implementării din surse bugetare și de stabilire a proiecțiunilor de atragere a asistenței externe în acest scop”, a spus el.
Potrivit ministrului, au început deja discuțiile cu donatorii și partenerii externi pentru a vedea oportunitățile de acoperire financiară în limita pachetului de asistență pentru țară sau a unor fonduri regionale și internaționale dedicate luptei cu pandemia și recesiunea economică.
Asociațiile de business au evocat problemele majore cu care se confruntă mediul de afaceri și au solicitat intervenția ministerului pe un spectru larg de subiecte ce vizează situația de șomaj tehnic, monitorizarea prețurilor, asigurarea lichidităților întreprinderilor, asigurarea importului de materie primă, funcționalitatea unor entități de importanță vitală și de prestare a serviciilor publice. Totodată, au fost abordate și unele acțiuni pentru perioada postcriză.
La videoconferință au participat asociații de afaceri din sectorul turismului și HoReCa, a IMM-urilor, precum Asociația Națională a Restaurantelor și a Localurilor de Agrement din Republica Moldova (MĂR), Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), Asociația Investitorilor Străini (FIA), Asociația Businessului European (EBA), Asociația Patronală a Industriei Turismului, Asociația Națională a Agențiilor de Turism, Camera de Comerț Americană, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.