HR Director Microsoft: Viitorul arată că oboseala digitală se dezvoltă tot mai mult

  • 31 марта 2021, 13:52
  • 2 000
  • 2

Deși mulți dintre cei care au lucrat de acasă la începutul pandemiei au fost încântați că nu mai sunt nevoiți să parcurgă drumul până la birou și că pot lucra mai comod din propria locuință, situația s-a schimbat considerabil în ultimele luni. Corelată cu lipsa ieșitului afară, munca de acasă a devenit mai apăsătoare, cu atât mai mult cu cât unii angajați nu dispun de un spațiu adecvat în care să lucreze. Pentru părinți, situația a fost cu mult mai grea în contextul în care copiii au stat și ei acasă, după ce școala s-a mutat online.

Per total, angajații din întreaga lume au avut de gesionat o cantitate foarte mare de stres care s-a acumulat fie din cauza unui volum mai mare de muncă, fie din cauza dezechilibrului creat dintre viața personală și job. Pentru mulți, de aici și până la a fi epuizat și la a ajunge în burnout a fost doar un pas.

„Linia dintre job și viața personală este una mai subțire decât credeam”

Un sondaj realizat de Microsoft în rândul angajaților din întreaga lume a constatat că 41% dintre angajați simt că sunt într-o fază de burnout din cauza unor factori precum lucrul la distanță, volumul mai mare de muncă, jonglarea cu cerințele familiei, amenințarea securității locului de muncă și teama de medii de lucru nesigure. Acestea au dus la sentimente cronice de tristețe și anxietate, o lipsă de motivație și o incapacitate de concentrare. Și cea mai rea parte - 37% dintre respondenți au declarat că nu au făcut nimic pentru a face față acestor sentimente.

Am văzut și o creștere a orelor petrecute în muncă, aspect care se traduce în oboseală sau epuizare. Linia dintre job și viața personală este una mai subțire decât credeam, e aproape insesizabilă. Vedem tot mai multe echipe cu moralul căzut, nivelul de stres a crescut și e clar că nu poate continua așa”, a declarat Adina Vidroiu, HR Director Microsoft România, Grecia, Cipru și Malta, în cadrul celei de-a patra ediție a Future Banking Meetups- „HR în era work from home: cum să ții angajații motivați după un an de pandemie”.

Raportul celor de Microsoft mai scoate în evidență și faptul că productivitatea autoevaluată a rămas aceeași sau mai mare pentru mulți angajați în ultimul an, dar la un cost psihic mult mai greu de suportat. Unul din cinci respondenți la sondajul global transmite că angajatorului nu îi pasă de echilibrul dintre viața profesională și cea privată. 54% din ei se simt suprasolicitați, iar 39% se simt epuizați. Totodată, studiul arată că există numeroase semnale de extenuare digitală pe care o simt angajații din întreaga lume.

"Dacă ne uităm la viitor și la modul în care am vrea să arate, faptul că se dezvoltă tot mai mult această oboseală digitală ar trebui să fie un aspect de care toți liderii ar trebui să fie preocupați. Este important de văzut cum pot managerii să reducă din sarcinile pe care le acordă angajaților, iar apoi să îmbine colaborarea în mod sincron, cu cea asincron. Totodată, tu ca angajator trebuie să implementezi cultura aceasta care încurajează pauzele. Iar aceste decizii nu pot veni decât de la vârf".

În aprilie 2020, Microsoft a anunțat că le oferă angajaților 12 săptămâni de concediu plătit pentru a avea grijă de copii, acasă, în măsura în care școlile se închid. Părinții pot alege cum și când să folosească concediul, indiferent dacă este vorba de o perioadă de trei luni sau de câteva zile pe săptămână, scria la acea vreme CNN.

„A fost provocator la început, când au început cu toții să lucrăm de acasă din cauza faptului că este un mediu diferit. La începutul pandemiei, când școlile s-au închis, părinții au fost nevoiți să petreacă mai mult timp cu cei mici (...) Dar ne-am adaptat și încă ne adaptăm și vrem să le facem viața ușoară și celor care sunt singuri. Deci fie că ai nevoie să petreci niște timp alături de copii, fie ai nevoie de timp pentru tine și pentru sănătatea ta mintală și fizică, să ți-l poți lua. Vrem să ne asigurăm că avem opțiuni pentru fiecare angajat în parte”, a mai declarat Adina Vidroiu.

Însă burnout-ul nu vine doar dintr-un volum mai mare de muncă, ci vine și din cauza faptului că munca pe care o face un angajat care se află în această situație nu mai aduce suficiente beneficii și satisfacții și nu mai prezintă atractivitate, spune Adina Pintea, Co-founder 4mind Benefits în cadrul evenimentului.

„Burnout-ul vine și în momentul în care pui prea multă presiune pe tine și vine și din cauza mediilor toxice. Multe din cauzele burnout-ului nu sunt doar externe, ce țin de muncă, sunt și cele interne, din interior legate de relația pe care o avem cu jobul nostru”, a transmis antreprenoarea.