Maşinile de lux mai scumpe de 600 de mii de lei, vor costa şi mai mult, începând cu anul viitor. În funcţie de modelul automobilului, preţul acestora ar putea creşte chiar şi cu 10 la sută.
Acest lucru este direct proporţional cu stabilirea accizelor suplimentare pentru maşinile de lux introduse în ţara noastră, lucru care ar urma să se întâmple de anul viitor, transmite publika.md.
Decizia autorităţilor, care, în acest mod urmăresc creşterea încasărilor în bugetul de stat, i-a nemulţumit pe importatorii auto.
Aceştia susţin că introducerea accizelor doar va facilita dezvoltarea pieţei negre de maşini.
Impozitarea suplimentară a maşinilor de lux face partea dintr-un proiect de lege privind modificarea politicii bugetar-fiscale pentru anul 2020.
Astfel, potrivit documentului, începând cu anul viitor, pentru importul unei mașini de peste 600 000 de lei se va achita o suplimentar o acciză de 2%, pentru un automobil de peste 700 000 de lei – 3%, pentru o maşină de peste 800 000 de lei – 4%, iar pentru un autoturism mai scump de peste 1,8 milioane de lei – 10%.
În prezent pentru maşinile mai scumpe de 1,5 milioane de lei, legea stabileşte o acciză de 2 % din preţ, echivalentul a 30 de mii de lei.
"În conceptul prezentat de Ministerul Finanţelor, ei preconizează că cererea pentru anul viitor o să fie menţinută.
Pur economic, acest lucru este imposibil, deoarece bunurile respective vor deveni şi mai scumpe, iar cererea se va diminua", a menţionat directorul financiar al unui salon auto, Dan Ursu .
Importatorii autorizaţi de automobile sunt de părere că includerea accizelor pentru importul maşinilor scumpe, va facilita dezvoltarea pieţei negre de automobile.
"Va avea de câştigat persoanele neautorizate şi declară la vamă cu totul alt preţ, un preţ mult mai jos. De pierdut vor avea agenţii economici autorizaţi care legal activează în ţară, care şi aşa plătesc impozite foarte mari", a spus directorul executiv, Asociaţia Importatorilor de Automobile Autorizaţi, Constantin Beresteanu.
Experţii economici susţin că pe de o parte, proiectul de lege va aduce mai multă echitate între cumpărătorii săraci şi cei bogaţi.
Asta în condiţiile în care, în prezent, accizele pentru maşinile de clasa econom, sunt cu până la 30 ori mai mari, faţă de cele pentru automobilele de lux.
Totodată, expertul economic Veaceslav Ioniţă este de părerea că în mod normal, aceste taxe ar trebui de fapt înlocuite prin introducerea TVA-ului.
"Accizul se introduce în ţările unde se produc maşini, şi se introduc accize la importul de maşini pentru a proteja producătorul autohton.
Noi nu producem maşini, deaceea accizul utilizat în Moldova este o iniţiativă foarte proastă, trebuia anulată foarte demult. În condiţia în care poţi introduce TVA de 20 de procente la importul de maşini", a spus expertul economic, Veaceslav Ioniţă.
Oamenii care nu-şi permit să cumpere maşini de lux, salută iniţiativa autorităţilor de a-i impozita mai dur pe cei care au astfel de posibilităţi.
"Au bani să cumprere maşini, trebuie să aibă bani să plătească".
Unii au făcut haz de necaz.
"Sărmanii de ei. Atât au muncit, şi atât de cinstit, pentru fiecare maşină, şi iată acum nu o să aibă de unde să achite taxe. Mie milă de ei".
"Nu o să aibă ce mânca, scoate la vânzare maşină, o vinde, şi mănâncă".
În prezent valoarea impozitelor achitate de către agenţii economici la devamarea automobilelor variază în funcţie de capacitatea motorului şi vechimea maşinii. Anul trecut, saloanele auto din ţara noastră au vândut peste 1000 de automobile de lux.
Maşinile de lux mai scumpe de 600 de mii de lei, vor costa şi mai mult, începând cu anul viitor. În funcţie de modelul automobilului, preţul acestora ar putea creşte chiar şi cu 10 la sută.
Acest lucru este direct proporţional cu stabilirea accizelor suplimentare pentru maşinile de lux introduse în ţara noastră, lucru care ar urma să se întâmple de anul viitor, transmite publika.md.
Decizia autorităţilor, care, în acest mod urmăresc creşterea încasărilor în bugetul de stat, i-a nemulţumit pe importatorii auto.
Aceştia susţin că introducerea accizelor doar va facilita dezvoltarea pieţei negre de maşini.
Impozitarea suplimentară a maşinilor de lux face partea dintr-un proiect de lege privind modificarea politicii bugetar-fiscale pentru anul 2020.
Astfel, potrivit documentului, începând cu anul viitor, pentru importul unei mașini de peste 600 000 de lei se va achita o suplimentar o acciză de 2%, pentru un automobil de peste 700 000 de lei – 3%, pentru o maşină de peste 800 000 de lei – 4%, iar pentru un autoturism mai scump de peste 1,8 milioane de lei – 10%.
În prezent pentru maşinile mai scumpe de 1,5 milioane de lei, legea stabileşte o acciză de 2 % din preţ, echivalentul a 30 de mii de lei.
"În conceptul prezentat de Ministerul Finanţelor, ei preconizează că cererea pentru anul viitor o să fie menţinută.
Pur economic, acest lucru este imposibil, deoarece bunurile respective vor deveni şi mai scumpe, iar cererea se va diminua", a menţionat directorul financiar al unui salon auto, Dan Ursu .
Importatorii autorizaţi de automobile sunt de părere că includerea accizelor pentru importul maşinilor scumpe, va facilita dezvoltarea pieţei negre de automobile.
"Va avea de câştigat persoanele neautorizate şi declară la vamă cu totul alt preţ, un preţ mult mai jos. De pierdut vor avea agenţii economici autorizaţi care legal activează în ţară, care şi aşa plătesc impozite foarte mari", a spus directorul executiv, Asociaţia Importatorilor de Automobile Autorizaţi, Constantin Beresteanu.
Experţii economici susţin că pe de o parte, proiectul de lege va aduce mai multă echitate între cumpărătorii săraci şi cei bogaţi.
Asta în condiţiile în care, în prezent, accizele pentru maşinile de clasa econom, sunt cu până la 30 ori mai mari, faţă de cele pentru automobilele de lux.
Totodată, expertul economic Veaceslav Ioniţă este de părerea că în mod normal, aceste taxe ar trebui de fapt înlocuite prin introducerea TVA-ului.
"Accizul se introduce în ţările unde se produc maşini, şi se introduc accize la importul de maşini pentru a proteja producătorul autohton.
Noi nu producem maşini, deaceea accizul utilizat în Moldova este o iniţiativă foarte proastă, trebuia anulată foarte demult. În condiţia în care poţi introduce TVA de 20 de procente la importul de maşini", a spus expertul economic, Veaceslav Ioniţă.
Oamenii care nu-şi permit să cumpere maşini de lux, salută iniţiativa autorităţilor de a-i impozita mai dur pe cei care au astfel de posibilităţi.
"Au bani să cumprere maşini, trebuie să aibă bani să plătească".
Unii au făcut haz de necaz.
"Sărmanii de ei. Atât au muncit, şi atât de cinstit, pentru fiecare maşină, şi iată acum nu o să aibă de unde să achite taxe. Mie milă de ei".
"Nu o să aibă ce mânca, scoate la vânzare maşină, o vinde, şi mănâncă".
În prezent valoarea impozitelor achitate de către agenţii economici la devamarea automobilelor variază în funcţie de capacitatea motorului şi vechimea maşinii. Anul trecut, saloanele auto din ţara noastră au vândut peste 1000 de automobile de lux.