Cât a costat cea mai scumpă maşină cumpărată de un român în 2019

  • 15 янв. 2020, 12:09
  • 2 005

Deși ca popor suntem obișnuiți să ne plângem, iată că un român și-a cumpărat anul trecut un Ferrari 1,7 milioane de euro, fără TVA, iar alți 430 circulă acum cu mașini de peste 150.000 de euro fiecare, tot fără TVA.

A fost așadar cel mai bun andin ultimul deceniu în privința vânzărilor de autoturisme de lux, spun reprezentanții mărcilor exclusiviste, care au înregistrat creșterila toate capitolele, transmite Știri.md cu referire la protv.ro.

Numărul înmatriculărilor din această nișă a crescut cu 50% față de 2018.

Ferrari, Lamborghini, Bentley, Porsche sau Maserati sunt mărci la care cei mai mulți dintre muritori nici nu îndrăznesc să viseze. 

Există însă sute de români care nu au această problemă. 432 și-au luat mașină nouă și scumpă anul trecut. Mai mulți că oricând.

Una dintre cele mai căutate maisini de lux anul trecut a fost bineînțeles Lamborgini, al cărei preț pornește de la 175.000 de euro și poate ajunge până la 430.000 de euro fără TVA. 27 de astfel de modele au fost vândute anul trecut, cu 20 mai multe față de 2018.

Și vânzările de mașini Ferrari au crescut substanțial în 2019. 19 persoane și-au achiziționat câte unul. Cel mai ieftin a fost 195.000 de euro, cel mai scump 1.750.000 de euro.

Corina Păduraru, Manager Marketing și Comunicare dealer Ferrari: „Chiar putem spune că este anul cel mai bun din ultimii zece. Cu atât mai mult cu cât în anul 2019 au fost lansate cinci modele noi de Ferrari, fapt care a determinat și o creștere a apetitului pentru pasionații acestui brand.”

Cele mai vândute au fost totuși autoturismele Porsche. 331 de români și-au luat anul trecut o astfel de mașină, potrivit Direcției de înmatriculări auto. Alți 24 au preferat Bentley, 22 și-au cumpărat Maserati, 6 Rolls Royce și 3 Aston Martin.

Adrian Pascu, Director Divizie Mașini de Lux dealer auto: „Este greu de definit un profil al cumpărătorilor, clienții sunt foarte diferiți, dar toți au ceva în comun, toți sunt posesori de businessuri, businessuri foarte sănătoase, businessuri în creștere”.

Corina Păduraru, Manager Marketing și Comunicare dealer Ferrari: „Vorbim de o apetență pentru unicitate șiatunci este clar că profilul nostru de client merge dincolo de puterea financiară, de exemplul, de datele demografice, vorbim de vârful piramidei, vorbim de statut.”

Iar la capitolul mașini de lux, românii s-au dovedit a fi extrem de pretențioși.

Adrian Pascu, Director Divizie Mașini de Lux dealer auto: „Clienții din România doresc să-și individualizeze mașinile puternic. Aici diferă față de alte țări din Uniunea Europeană, mai ales din vest, unde preferă mașinile mai spre bază cu puține opțiuni. În România, clienții doresc să aibă cam tot ce înseamnă confort, tot ce înseamnă siguranță pe mașină.”

Vânzătorii cred că 2020 va fi un an cel puțin la fel de bun. Inclusiv pentru mașinile electrice. Toate mărcile de lux vor lansa modele noi prietenoase cu mediul.

Anul trecut s-a înregistrat și o explozie a înmatriculărilor de mașini electrice și hibride. Astfel, numărul hibridelor aproape s-a dublat de la peste 6.100 în 2018 la 11.000 în 2019, în timp ce numărul electricelor a crescut de la 700 la 1.700 în 2019.