Tot ce trebuie să ştii despre firma la care vrei să te angajezi

  • 24 марта 2017, 17:30
  • 973

Dacă ai avut norocul să îţi sune telefonul şi să fii invitat la un interviu de angajare, nu înseamnă că ai câştigat deja postul. Totul contează la un interviu: studiile, experienţa, prezenţa de spirit, modul în care te pui în valoare, dar şi motivaţia. Iar când vine vorba despre motivaţie, trebuie să dai dovadă că îţi doreşti să lucrezi pentru acea companie. Aşa că ar fi bine să scotoceşti internetul în căutare de informaţii despre firma care te-a chemat la interviu şi despre cultura organizaţională. Uite tot ce trebuie să ştii despre firma la care vrei să te angajezi.

Nu te duce la interviu fără să ştii tot ce se poate şti despre firma care te-a invitat să faci parte din echipa sa. Desigur, vei pune întrebări în timpul interviului, ştii că este indicat să faci asta. Dar e mai bine să arăţi că ştii deja anumite lucruri şi despre firmă şi despre cel cu care discuţi.

1. Activitatea firmei

Intră pe site-ul companiei şi citeşte cu atenţie paginile în care sunt descrise activitatea şi modul de organizare al diferitelor compartimente. Învaţă numele serviciilor sau ale produselor furnizate. Trebuie să înţelegi ce face firma, ce vinde şi care sunt canalele de distribuţie. 

2. Organigrama

Învaţa numele membrilor din board. Câţi oameni sunt? De când sunt în funcţie? Există membri permanenţi, acţionari? Ar trebui să ştii şi numele şefului departamentului în care vrei să lucrezi. Profilul acestuia te poate ajuta să îţi dea seama care sunt aşteptările firmei.

3. Principalii concurenţi

Un bun mijloc de a-ţi face o idee rapidă despre structura sectorului în care vrei să lucrezi. Cunoaşterea numelor concurenţilor îţi va permite să eviţi efectul de surpriză dacă recrutorul îţi vorbeşte despre asta sau îţi pune vreo întrebare.

4. Cifrele cheie

Desigur, trebuie să cunoşti cifra de afaceri, rezultatele, eventuala cotaţie la bursă şi principalele cifre legate de departamentul tău. Aceste date îţi vor permite şi să apreciezi sănătatea financiară a companiei. Este pe creştere? Este în scădere? A avut mult de suferit în timpul crizei? Cum s-a descurcat?

5. Actualităţile firmei

Semnarea unui contract important, deschiderea unei filiale, lansarea unei game de produse, publicarea rezultatelor trimestriale, toate aceste informaţii trebuie să le cunoşti. Intră pe secţiunea Actualităţi din site sau caută pe internet.

6. Ultimele angajări

Schimbările din posturile cheie dau indicaţii despre profilurile selecţionate de firmă. Este vorba despre promovări interne sau despre recrutări externe? Sunt oameni foarte activi pe teren sau oameni care stau mai mult la birou?

7. Premiile recente

Este bine să ştii dacă recrutorul tău a primit vreun premiu sau vreo distincţie pentru rezultate profesionale sau implicarea în campanii de responsabilitate socială. Ar trebui, de asemenea, să cauţi informaţii şi despre directorul de marketing. Profilul acestuia spune multe despre dinamismul companiei şi te poate ajuta să dai un nou suflu conversaţiei.

8. Parcursul recrutorului cu care discuţi

Oricât de bucuros ai fi la telefon, asigură-te că ai reţinut numele persoanei cu care ai discutat la telefon. Cercetând profilul acestuia pe reţelele de socializare profesionale, poţi afla dacă este vorba despre un om de resurse umane sau dacă este şef al unui alt departament şi, de ce nu, dacă ai lucrat pentru aceleaşi firme în trecut. Toate astea ca să înţelegi prin ce prismă vei fi privit.

9. Dress code-ul

Dacă vei şti care este dress code-ul în firma la care mergi la interviu vei evita o greşeală de stil. Ideal ar fi să cunoşti pe cineva în interior, care îţi poate oferi informaţii. Altfel, există, din fericire, internetul. Scotoceşte după fotografii sau filmuleţe cu angajaţi ai firmei. Un selfie făcut în pauza de masă de unul dintre viitorii tăi colegi te poate scuti de o situaţie în care te-ai putea simţi inconfortabil.

10. Strategia digitală a firmei

Verifică pe ce reţele de socializare este prezentă firma. Este posibil să găseşti informaţii de fineţe atât despre angajaţi, cât şi despre politica firmei. Este şi o ocazie să devii fan al companiei. Desigur, fără să exagerezi. Poţi să strecori, în timpul interviului şi o aluzie la una dintre postările motivaţionale de pe Facebook, de exemplu.

Aşa cum ai văzut mai sus, nu e lucru simplu să te prezinţi la un interviu. Gândeşte însă că, dacă vei obţine cât mai multe informaţii despre firmă vei avea şi tu un CV în faţa ta, CV-ul companiei, aşa cum are şi recrutorul CV-ul tău în faţă. Şi deja balanţa începe să se echilibreze.