Studiu: Returul gratuit creşte vânzările magazinelor online

  • 9 февр. 2019, 12:54
  • 1 582
  • 1

Consumatorii sunt mai dispuși să-și facă cumpărăturile dintr-un magazin online în cazul în care au opțiunea returnării gratuite, potrivit unui sondaj la care au participat 2.000 de persoane. Jumătate dintre cei intervievați ar evita să cumpere online dacă nu li se oferă această opțiune, arată studiul.

Sondajul realizat de compania Radial arată că 51% din consumatorii americani și 49,3% dintre canadieni ar evita sa cumpere ceva daca nu li se ofera această alternativă. 

Unele categorii de produse sunt mai predispuse la refuzul consumatorilor:

  • haine și accesorii – 41,4% 
  • bijuterii și produse de lux – 30,7%
  • alimente și produse pentru casă – 26%
  • electronice – 23,5%
  • produse cosmetice și sănătate – 17,9%
  • echipament sportiv – 14,8%

Nu este singurul factor pe care consumatorii îl iau în considerare atunci când fac cumpărături online. Un studiu de la începutul anului 2018 a constatat că 75% dintre consumatorii din SUA sunt influențați de opțiunile de livrare gratuită, scrie MarketingCharts.com. Același studiu a arătat că timpul maxim de așteptare acceptabil este de 4,5 zile pentru transportul gratuit.

Rezultatele sondajului realizat de Radial arată că transportul gratuit rămâne una din așteptările principale pentru majoritatea clienților online. Circa 64% dintre consumatorii americani și puțin peste jumătate (53%) dintre cumpărătorii canadieni se așteaptă la livrări gratuite pentru achizițiile lor.