Volumul mare de muncă de la birou, iar uneori chiar sefii dificili îţi pot tranforma viaţa într-un coşmar. Stresul de la muncă îţi afectează mai mult decât îţi imaginezi sănătatea şi viaţă privată. De cele mai multe ori munca de la birou este generatoare de oboseală, dureri de cap, afecţiuni oculare. Cumulate, acestea îţi reduc considerabil randamentul.
Întrucât petrecem mai bine de 8 ore la birou în fiecare zi, este indicat să transformi spaţiul de lucru într-unul agreabil care să-ţi ofere confort fizic şi psihologic. Citiţi mai jos lista unor detalii aparent insignifiante, dar care îţi pot schimba atmosfera de la birou, reducând din stres şi oboseală.
Felul în care îţi amenajezi biroul este un factor care determină statea ta de bine şi confort
Asigură-te că biroul tău este amplasat în apropierea unei ferestre. Lumina naturală este de preferat celei artificiale. În plus, deficitul de lumină induce în ritm alert starea de oboseală şi provoacă dureri de cap. Soarele din geam, pe lângă faptul că îţi înseninează încăperea, îţi oferă mai multă energie şi îţi influenţează randamentul. În plus amplasarea mesei de birou în apropierea unei ferestre îţi oferă posibilitatea, ocazional, să-ţi odihneşti privirea de la monitor şi să te delectezi cu priveliştea de afară.
Biroul curat şi aranjat – cheia succesului
O vorbă veche spune: „cum stau lucrurile în jurul tău, aşa stau şi în capul tău”. Asigură-te că ai mereu un spaţiu de lucru curat şi ordonat. Studiile demonstrează că dezordinea reprezintă un motiv în plus de stres şi scade considerabil capacitatea de concentrare. Alocă-ţi zilnic 5-10 minute pentru a-ţi aranja lucrurile pe birou şi în timp te vei convinge că munca devine mai plăcută. În plus, nu vei mai fi nevoit să te stresezi căutând lucruri pe care nu ştii unde le-ai pus.
Un strop de culoare pe masa de lucru
Este demonstrat că plantele contribuie la crearea unui climat plăcut şi liniştitor într-o încăpere. În plus, ajută la purificarea aerului şi eliminarea poluanţilor. Asigură-te că ai întotdeauna pe masa de birou sau în apropiere ghivece de flori. Poţi opta pentru plantele care necesită mai puţină îngrijire cum ar fi cactuşii, dracena sau planta flamingo. Există zeci de florării online care sunt gata să-ţi aducă plantele direct la birou, scutindu-te de efort şi de pierderea timpului alergând pe la florăriile din oraş. De asemenea, poţi opta oricând pentru o vază cu flori de sezon aşezată pe masa ta de lucru.
Obiectele personale – garantul creării la birou a noţiunii de „a doua casă”
La muncă petrecem cel puţin 5 din cele 7 zile ale săptămânii. De aceea ai grijă ca totul să fie în ordine impecabilă: verifică funcționalitatea imprimantei, schimbă cartușele, mergi la un service laptop ca să-ți cureți laptopul de praf, vezi dacă totul lucrează impecabil. Timpul petrecut la birou este, din păcate, tot mai mare în comparaţie cu cel petrecut cu familia sau prietenii, iată de ce lucrurile personale cum ar fi o ramă cu poze, cana pentru ceai sau cafea vor da mai multă personalitate şi culoare biroului tău. Îţi poţi aduce la birou suveniruri din locurile pe care le-ai vizitat şi te-au marcat, obiecte dragi care-ţi trezesc amintiri frumoase.
Cu cât mai mult îţi personalizezi biroul, cu atât te vei simţi mai confortabil şi mai motivat la locul de muncă.
Volumul mare de muncă de la birou, iar uneori chiar sefii dificili îţi pot tranforma viaţa într-un coşmar. Stresul de la muncă îţi afectează mai mult decât îţi imaginezi sănătatea şi viaţă privată. De cele mai multe ori munca de la birou este generatoare de oboseală, dureri de cap, afecţiuni oculare. Cumulate, acestea îţi reduc considerabil randamentul.
Întrucât petrecem mai bine de 8 ore la birou în fiecare zi, este indicat să transformi spaţiul de lucru într-unul agreabil care să-ţi ofere confort fizic şi psihologic. Citiţi mai jos lista unor detalii aparent insignifiante, dar care îţi pot schimba atmosfera de la birou, reducând din stres şi oboseală.
Felul în care îţi amenajezi biroul este un factor care determină statea ta de bine şi confort
Asigură-te că biroul tău este amplasat în apropierea unei ferestre. Lumina naturală este de preferat celei artificiale. În plus, deficitul de lumină induce în ritm alert starea de oboseală şi provoacă dureri de cap. Soarele din geam, pe lângă faptul că îţi înseninează încăperea, îţi oferă mai multă energie şi îţi influenţează randamentul. În plus amplasarea mesei de birou în apropierea unei ferestre îţi oferă posibilitatea, ocazional, să-ţi odihneşti privirea de la monitor şi să te delectezi cu priveliştea de afară.
Biroul curat şi aranjat – cheia succesului
O vorbă veche spune: „cum stau lucrurile în jurul tău, aşa stau şi în capul tău”. Asigură-te că ai mereu un spaţiu de lucru curat şi ordonat. Studiile demonstrează că dezordinea reprezintă un motiv în plus de stres şi scade considerabil capacitatea de concentrare. Alocă-ţi zilnic 5-10 minute pentru a-ţi aranja lucrurile pe birou şi în timp te vei convinge că munca devine mai plăcută. În plus, nu vei mai fi nevoit să te stresezi căutând lucruri pe care nu ştii unde le-ai pus.
Un strop de culoare pe masa de lucru
Este demonstrat că plantele contribuie la crearea unui climat plăcut şi liniştitor într-o încăpere. În plus, ajută la purificarea aerului şi eliminarea poluanţilor. Asigură-te că ai întotdeauna pe masa de birou sau în apropiere ghivece de flori. Poţi opta pentru plantele care necesită mai puţină îngrijire cum ar fi cactuşii, dracena sau planta flamingo. Există zeci de florării online care sunt gata să-ţi aducă plantele direct la birou, scutindu-te de efort şi de pierderea timpului alergând pe la florăriile din oraş. De asemenea, poţi opta oricând pentru o vază cu flori de sezon aşezată pe masa ta de lucru.
Obiectele personale – garantul creării la birou a noţiunii de „a doua casă”
La muncă petrecem cel puţin 5 din cele 7 zile ale săptămânii. De aceea ai grijă ca totul să fie în ordine impecabilă: verifică funcționalitatea imprimantei, schimbă cartușele, mergi la un service laptop ca să-ți cureți laptopul de praf, vezi dacă totul lucrează impecabil. Timpul petrecut la birou este, din păcate, tot mai mare în comparaţie cu cel petrecut cu familia sau prietenii, iată de ce lucrurile personale cum ar fi o ramă cu poze, cana pentru ceai sau cafea vor da mai multă personalitate şi culoare biroului tău. Îţi poţi aduce la birou suveniruri din locurile pe care le-ai vizitat şi te-au marcat, obiecte dragi care-ţi trezesc amintiri frumoase.
Cu cât mai mult îţi personalizezi biroul, cu atât te vei simţi mai confortabil şi mai motivat la locul de muncă.