Recomandări pentru integrarea la un job nou

  • 23 авг. 2018, 15:48
  • 825

Încă din primii ani de activitate în Resurse Umane, mi-am dat seama cât este de important procesul de integrare pentru un nou angajat. Așa că, de fiecare dată când recrutam o persoană nouă, printre primele acțiuni pe care le desfășuram erau cele legate de construirea și implementarea unui plan de integrare.

Acum, în activitatea de consiliere în carieră, sunt persoane care îmi spun că le este dificil să se acomodeze într-un nou mediu de lucru și uneori acesta este motivul pentru care amâna schimbarea job-ului. Această dificultate reprezintă o piedică evidentă în evoluția profesională.

Una dintre persoanele implicate în procesul de consiliere în carieră mi-a spus la prima ședință că ar ajuta-o să fie mai deschisă la nou, astfel încât să nu îi mai fie teamă să facă schimbările pe care le consideră necesare în plan profesional.

Analizând împreună cauzele pentru care îi era dificil să se acomodeze într-un nou context organizațional, am constatat că principalele motive sunt legate de teama de a nu fi suficient de bună pentru respectiva poziție și de teama de a fi respinsă de către grupul de muncă. Totodată aceste două cauze sunt determinate de nivelul scăzut de încredere în sine.

Integrarea unui nou membru în echipă este atât responsabilitatea companiei, cât și a noului angajat. Însă în acest articol voi aborda acele aspecte de care este recomandat sa țină seama angajații.

Așadar, iată câteva recomandări care îți pot fi de ajutor pentru integrarea la un job nou:

Solicitarea unor obiective profesionale clare

Lipsa obiectivelor sau existența unora neclare pot reprezenta factori care conduc la un nivel crescut de frustrare. Totodată, este dificil sa fii motivat dacă nu cunoști care sunt așteptările companiei în raport cu poziția pe care o ocupi. Astfel este esențială solicitarea unui set de obiective clare.

Negocierea obiectivelor

Dacă obiectivele setate sunt nerealiste este important să transmiți un feedback argumentat superiorului direct pentru a putea negocia obiective tangibile.

Accentul pe comunicare și socializare

În primele luni la noul job, comunicarea și socializarea joacă un rol foarte important. În acest fel, vei reuși să îți cunoști colegii și să construiești relații profesionale cu aceștia. Astfel, este indicat să propui inițiative de a petrece timp împreună și în afara biroului, cum ar fi masa de prânz împreună sau o ieșire în oraș la finalul programului de lucru.

Construirea statutului profesional

Fiecare dintre noi are atât atuuri profesionale, cât și aspecte pe care este necesar să le îmbunătățească. Astfel, recomandarea este să recunoști că nu le știi pe toate, dar să lași în același timp să se vadă și zonele pe care le gestionezi foarte bine. În acest fel, vei reuși în timp să îți construiești un statut profesional autentic.

Deshiderea către nou și flexibilitatea

Pentru ca noua poziție ocupată să reprezinte un prilej de evoluție profesională, este necesar să fii deschis să acumulezi noi informații și să deprinzi noi abilități și competențe. De asemenea, este important să fii deschis în a primi feedback atât de la superiorul direct, cât și de la colegi.

În concluzie, o integrare eficientă la locul de muncă este esențială în evoluția profesională, tocmai din acest motiv este important sa ne asumăm partea noastră de responsabilitate în gestionarea acesteia.