Adresarea de întrebări bune este una dintre cele mai trecute cu vederea abilități în lumea afacerilor de astăzi. Avem atât de multe informații la îndemână, încât, în multe cazuri, presupunem că știm și răspunsurile. Chiar înainte de a analiza întrebările. Întrebările bune sunt esențiale pentru înțelegerea celorlalți și pentru cheia succesului la toate nivelurile profesionale, dar și personale.
Uneori, punem întrebări pur și simplu pentru a începe o conversație. Adresăm întrebările pe care suntem obișnuiți să tot adresăm. Acele întrebări considerate "logice", care sunt tipice și așteptate.
În multe cazuri, punem întrebări care verifică cunoștințele noastre - adică lucrurile pe care le cunoaștem deja. Gândiți-vă pentru un moment despre ceea ce acest tip de întrebare face sau nu pentru relațiile noastre, mai ales în ceea ce privește dezvoltarea afacerilor, vânzările sau angajații noștri. Uneori, îi face să se simtă importanți, că opiniile lor contează. Uneori, îi face însă să simtă exact contrariul....
Pentru a adresa întrebări mai bune, în primul rând, trebuie să privim într-adevăr lucrurile dintr-o perspectivă diferită. Nu este vorba despre "Ce trebuie să știu?" cât mai mult despre "Ce nu știu și cum va fi această interacțiune mai bună decât întrebarea mea?"
Întrebările bune sunt formulate într-un mod care determină cealaltă persoană să înceapă să vorbească - nu doar să răspundă.
Trebuie să înțelegem ce NU este o bună întrebare.
A pune întrebări bune necesită o înțelegere a necunoscutului, a fi confortabil cu asta și apoi a o verbaliza. Când ne confruntăm cu ceva neștiut, adresăm întrebări curioase. Acest confort ne permite să rămânem departe de întrebările care orientează conversațiile spre creștere și provoacă încetarea inovației.
Întrebările bune stau departe de răspunsul evident. Ele provoacă status quo-ul. Uneori, sunt incomode.
Este important să țineți cont de intenția întrebării. Intenția, mai ales atunci când este formulată în mod clar, va împiedica disconfortul celuilalt. O curiozitate reală va transpune oamenii într-un loc nou și ei se vor uită la acel loc nou cu un sentiment de descoperire, nu de frustrare.
Fiți clari cu privire la cunoștințelor care va lipsesc și fiți sinceri în dorința de a înțelege sau de a învăța despre cealaltă persoană și despre nevoile sau scopurile ei.
Utilizați limbajul care provoacă gândirea, imaginația și contemplarea adevărată. Dacă cealaltă persoană spune: "Această este o întrebare bună", poate fi o întrebare bună, deoarece el sau ea a auzit-o sau s-a gândit la asta înainte. Cu toate acestea, dacă persoana spune: "Știi, nu m-am gândit niciodată la asta înainte", acum, ești într-un loc nou - un loc de gândire inovatoare și mentalitate de creștere.
E timpul să adresați o întrebare: înainte de a face acest lucru, gândiți-vă cum să o exprimați. Scrieți idei. Gânditi-vă la ceea ce vreți sau trebuie să știti și ce nu. Odată ce faceți această diferențiere, veți forma mai multe întrebări care conduc către o conversație mai productivă, descoperind idei și nevoi, mai degrabă decât comparând cunoștințele.
Veți știi când ați scris o întrebare bună atunci când o citiți și vă puteți imagina cealaltă persoană care se gândește la ea și apoi răspunde cu propoziții, nu printr-un semn sau un cuvânt, două.
În cele din urmă, ultima parte a unei întrebări bune este...tăcerea.
Adresați întrebarea și lăsăți-l celălalt să vorbească, învățând să vă simțiti confortabil cu acea tăcere.
Adresarea de întrebări bune este una dintre cele mai trecute cu vederea abilități în lumea afacerilor de astăzi. Avem atât de multe informații la îndemână, încât, în multe cazuri, presupunem că știm și răspunsurile. Chiar înainte de a analiza întrebările. Întrebările bune sunt esențiale pentru înțelegerea celorlalți și pentru cheia succesului la toate nivelurile profesionale, dar și personale.
Uneori, punem întrebări pur și simplu pentru a începe o conversație. Adresăm întrebările pe care suntem obișnuiți să tot adresăm. Acele întrebări considerate "logice", care sunt tipice și așteptate.
În multe cazuri, punem întrebări care verifică cunoștințele noastre - adică lucrurile pe care le cunoaștem deja. Gândiți-vă pentru un moment despre ceea ce acest tip de întrebare face sau nu pentru relațiile noastre, mai ales în ceea ce privește dezvoltarea afacerilor, vânzările sau angajații noștri. Uneori, îi face să se simtă importanți, că opiniile lor contează. Uneori, îi face însă să simtă exact contrariul....
Pentru a adresa întrebări mai bune, în primul rând, trebuie să privim într-adevăr lucrurile dintr-o perspectivă diferită. Nu este vorba despre "Ce trebuie să știu?" cât mai mult despre "Ce nu știu și cum va fi această interacțiune mai bună decât întrebarea mea?"
Întrebările bune sunt formulate într-un mod care determină cealaltă persoană să înceapă să vorbească - nu doar să răspundă.
Trebuie să înțelegem ce NU este o bună întrebare.
A pune întrebări bune necesită o înțelegere a necunoscutului, a fi confortabil cu asta și apoi a o verbaliza. Când ne confruntăm cu ceva neștiut, adresăm întrebări curioase. Acest confort ne permite să rămânem departe de întrebările care orientează conversațiile spre creștere și provoacă încetarea inovației.
Întrebările bune stau departe de răspunsul evident. Ele provoacă status quo-ul. Uneori, sunt incomode.
Este important să țineți cont de intenția întrebării. Intenția, mai ales atunci când este formulată în mod clar, va împiedica disconfortul celuilalt. O curiozitate reală va transpune oamenii într-un loc nou și ei se vor uită la acel loc nou cu un sentiment de descoperire, nu de frustrare.
Fiți clari cu privire la cunoștințelor care va lipsesc și fiți sinceri în dorința de a înțelege sau de a învăța despre cealaltă persoană și despre nevoile sau scopurile ei.
Utilizați limbajul care provoacă gândirea, imaginația și contemplarea adevărată. Dacă cealaltă persoană spune: "Această este o întrebare bună", poate fi o întrebare bună, deoarece el sau ea a auzit-o sau s-a gândit la asta înainte. Cu toate acestea, dacă persoana spune: "Știi, nu m-am gândit niciodată la asta înainte", acum, ești într-un loc nou - un loc de gândire inovatoare și mentalitate de creștere.
E timpul să adresați o întrebare: înainte de a face acest lucru, gândiți-vă cum să o exprimați. Scrieți idei. Gânditi-vă la ceea ce vreți sau trebuie să știti și ce nu. Odată ce faceți această diferențiere, veți forma mai multe întrebări care conduc către o conversație mai productivă, descoperind idei și nevoi, mai degrabă decât comparând cunoștințele.
Veți știi când ați scris o întrebare bună atunci când o citiți și vă puteți imagina cealaltă persoană care se gândește la ea și apoi răspunde cu propoziții, nu printr-un semn sau un cuvânt, două.
În cele din urmă, ultima parte a unei întrebări bune este...tăcerea.
Adresați întrebarea și lăsăți-l celălalt să vorbească, învățând să vă simțiti confortabil cu acea tăcere.