Dacă ai un job cu normă întreagă, înseamnă că petreci la birou cel puțin opt ore pe zi, cinci zile pe săptămână. Și, cel mai probabil, nu stai într-o încăpere izolată, ci te afli printre alte persoane cu care comunici zilnic.
Pe lângă faptul că fiecare angajat este plătit pentru a face anumite lucruri în companie, între colegi se formează și un alt tip de relații, cele interumane, determinate de inteligența emoțională și relațională a fiecarei persoane în parte. Astfel, cu siguranță, ai observat cum unii dintre colegi sunt evitați și sunt criticați de ceilalți, în timp ce alții sunt mereu în centrul atenției și compania lor este căutată.
Te-ai întrebat vreodată ce anume îi deosebește pe cei doi? Dacă vei observa cu atenție, ceea ce îi face plăcuți sau neplăcuți de către colegi nu are nicio legătură cu profesionalismul lor, ci cu calitățile umane.
Cu toții ne-am dori să fim considerați niște colegi deosebiți și să fim în centrul atenției cât mai mult posibil. Dacă până acum ai considerat că unele persoane sunt pur și simplu norocoase, colegii noștri de la Resurse Umane îți spun acum că depinde doar de tine să devii o asemenea persoană.
Pentru început, este suficient să-ți dorești să devii o persoană mai bună, un coleg mai bun și să te dezvolți ca personalitate. Dorința puternică îți va da suficientă energie să pornești pe acest drum și să mergi chiar și atunci când nu vei vedea rezultate imediate. Și acum, îți oferim și pașii concreți pe care să-i urmezi pentru ca să devii un coleg mai bun.
5 obiceiuri pe care să le cultivi:
1. Fii mai încrezător în forțele proprii. Unele persoane se blochează singure atunci când decid în sinea lor că ele nu au încredere în sine. Iar acest lucru devine o scuză pentru a nu avea inițiativă. În realitate, totul depinde de atitudinea ta și de discursul pe care ți-l spui tu însuți în minte. Dacă vii la birou cu gândul că ai toate calitățile necesare pentru a reuși să faci lucrurile bine și dacă tu crezi că ești o persoană bună, comportamentul tău îți va reflecta credințele și rezultatele vor fi pe măsură. Așadar, obiceiul pe care îți recomandăm să-l cultivi este cel de a-ți cultiva un discurs interior de încurajare și susținere.
2. Îmbunătățește-ți manifestările nonverbale. Este binecunoscut faptul că aproximativ 70% din informație se transmite prin limbajul nonverbal. Altfel spus, ceea ce spui în cuvinte poate fi perceput în mod eronat de către interlocutor, dacă este contrazis de gesturile, mimica feței și poziția corpului tău. Din acest motiv, este esențial mai întâi să-ți observi limbajul corpului și apoi să decizi ce anume trebuie să schimbi pentru ca mesajul verbal să fie în concordanță cu cel nonverbal.
3. Trezește-te devreme. Studiile arată că persoanele care se trezesc cu câteva ore înainte să-și înceapă programul cotidian sunt mai fericite, mai sănătoase și mai productive comparativ cu cele care se trezesc târziu. Timpul de dimineață poate fi un timp exclusivpentru tine, în care poți face gimnastică și poți să te ocupi de obiectivele tale și de dezvoltarea ta personală.
4. Fii mai proactiv. Persoanele proactive sunt cele care nu așteaptă să fie provocate de alții sau de situațiile în care ajung pentru a acționa. Oamenii proactivi acționează din dorința de a obține sau de a îmbunătăți ceva. Spre deosebire de persoanele care se limitează doar la a reacționa la ceea ce li se întâmplă, cele proactive se simt stăpâne pe viața lor și nu se simt victime ale factorilor externi. Mai mult, aceste persoane își asumă responsabilitatea pentru deciziile pe care le iau și pentru rezultatele pe care le obțin. Și tu poți decide în fiecare moment să fii proactiv întrebându-te, de fiecare dată când este cazul: „Ce depinde de mine?”
5. Dezvoltă-ți abilitatea de a rezolva conflicte. Oamenii sunt diferiți, astfel încât este imposibil ca într-un colectiv să nu apară disensiuni. Conflictele vor apărea, iar cea mai utilă abilitate în acest caz este cea de a le gestiona și de a le rezolva spre binele tuturor. Fii rațional și nu-ți pierde calmul orice s-ar întâmpla. În felul acesta, vei avea o privire clară asupra situației și vei putea înțelege ce anume își dorește persoana cu care ești în conflict, astfel încât să puteți ajunge la un numitor comun.
Pe măsură ce îți cultivi aceste cinci obiceiuri, vei deveni un coleg încrezător, care nu se concentrează pe probleme, ci caută soluții și are inițiativă să le aplice, care vine la job plin de energie și se dezvoltă continuu, care nu se ceartă și găsește soluțiiacceptabile pentru ambele părți. Sună bine, nu-i așa?
Atunci, decide chiar acum cu care dintre aceste obiceiuri vrei să începi și pornește la drum pentru a obține rezultatele cât mai curând.
Dacă ai un job cu normă întreagă, înseamnă că petreci la birou cel puțin opt ore pe zi, cinci zile pe săptămână. Și, cel mai probabil, nu stai într-o încăpere izolată, ci te afli printre alte persoane cu care comunici zilnic.
Pe lângă faptul că fiecare angajat este plătit pentru a face anumite lucruri în companie, între colegi se formează și un alt tip de relații, cele interumane, determinate de inteligența emoțională și relațională a fiecarei persoane în parte. Astfel, cu siguranță, ai observat cum unii dintre colegi sunt evitați și sunt criticați de ceilalți, în timp ce alții sunt mereu în centrul atenției și compania lor este căutată.
Te-ai întrebat vreodată ce anume îi deosebește pe cei doi? Dacă vei observa cu atenție, ceea ce îi face plăcuți sau neplăcuți de către colegi nu are nicio legătură cu profesionalismul lor, ci cu calitățile umane.
Cu toții ne-am dori să fim considerați niște colegi deosebiți și să fim în centrul atenției cât mai mult posibil. Dacă până acum ai considerat că unele persoane sunt pur și simplu norocoase, colegii noștri de la Resurse Umane îți spun acum că depinde doar de tine să devii o asemenea persoană.
Pentru început, este suficient să-ți dorești să devii o persoană mai bună, un coleg mai bun și să te dezvolți ca personalitate. Dorința puternică îți va da suficientă energie să pornești pe acest drum și să mergi chiar și atunci când nu vei vedea rezultate imediate. Și acum, îți oferim și pașii concreți pe care să-i urmezi pentru ca să devii un coleg mai bun.
5 obiceiuri pe care să le cultivi:
1. Fii mai încrezător în forțele proprii. Unele persoane se blochează singure atunci când decid în sinea lor că ele nu au încredere în sine. Iar acest lucru devine o scuză pentru a nu avea inițiativă. În realitate, totul depinde de atitudinea ta și de discursul pe care ți-l spui tu însuți în minte. Dacă vii la birou cu gândul că ai toate calitățile necesare pentru a reuși să faci lucrurile bine și dacă tu crezi că ești o persoană bună, comportamentul tău îți va reflecta credințele și rezultatele vor fi pe măsură. Așadar, obiceiul pe care îți recomandăm să-l cultivi este cel de a-ți cultiva un discurs interior de încurajare și susținere.
2. Îmbunătățește-ți manifestările nonverbale. Este binecunoscut faptul că aproximativ 70% din informație se transmite prin limbajul nonverbal. Altfel spus, ceea ce spui în cuvinte poate fi perceput în mod eronat de către interlocutor, dacă este contrazis de gesturile, mimica feței și poziția corpului tău. Din acest motiv, este esențial mai întâi să-ți observi limbajul corpului și apoi să decizi ce anume trebuie să schimbi pentru ca mesajul verbal să fie în concordanță cu cel nonverbal.
3. Trezește-te devreme. Studiile arată că persoanele care se trezesc cu câteva ore înainte să-și înceapă programul cotidian sunt mai fericite, mai sănătoase și mai productive comparativ cu cele care se trezesc târziu. Timpul de dimineață poate fi un timp exclusivpentru tine, în care poți face gimnastică și poți să te ocupi de obiectivele tale și de dezvoltarea ta personală.
4. Fii mai proactiv. Persoanele proactive sunt cele care nu așteaptă să fie provocate de alții sau de situațiile în care ajung pentru a acționa. Oamenii proactivi acționează din dorința de a obține sau de a îmbunătăți ceva. Spre deosebire de persoanele care se limitează doar la a reacționa la ceea ce li se întâmplă, cele proactive se simt stăpâne pe viața lor și nu se simt victime ale factorilor externi. Mai mult, aceste persoane își asumă responsabilitatea pentru deciziile pe care le iau și pentru rezultatele pe care le obțin. Și tu poți decide în fiecare moment să fii proactiv întrebându-te, de fiecare dată când este cazul: „Ce depinde de mine?”
5. Dezvoltă-ți abilitatea de a rezolva conflicte. Oamenii sunt diferiți, astfel încât este imposibil ca într-un colectiv să nu apară disensiuni. Conflictele vor apărea, iar cea mai utilă abilitate în acest caz este cea de a le gestiona și de a le rezolva spre binele tuturor. Fii rațional și nu-ți pierde calmul orice s-ar întâmpla. În felul acesta, vei avea o privire clară asupra situației și vei putea înțelege ce anume își dorește persoana cu care ești în conflict, astfel încât să puteți ajunge la un numitor comun.
Pe măsură ce îți cultivi aceste cinci obiceiuri, vei deveni un coleg încrezător, care nu se concentrează pe probleme, ci caută soluții și are inițiativă să le aplice, care vine la job plin de energie și se dezvoltă continuu, care nu se ceartă și găsește soluțiiacceptabile pentru ambele părți. Sună bine, nu-i așa?
Atunci, decide chiar acum cu care dintre aceste obiceiuri vrei să începi și pornește la drum pentru a obține rezultatele cât mai curând.