Plan de carieră - ce este, 5 pași pentru a îl construi și cum te ajută brandingul personal

  • 25 июля 2018, 11:11
  • 6 257

Planificarea carierei este o activitate care ar trebui sa se intample in mod consecvent. Indiferent de stadiul in care te afli in drumul profesional, nu este niciodata prea tarziu pentru a incepe planificarea carierei.

Planul de cariera nu este ceva de care sa te temi, sa te dezamageasca, scopul este sa identifici joburile care corespund cu interesele si abilitatile tale si sa te ajute sa-ti dai seama cum sa le obtii.

De asemenea, planul carierei se intalneste si la nivel de top, in randul persoanelor cu functii inalte, unde este constientizat foarte mult si conceptul de branding personal.

Plan de cariera - Definitie

Planul de cariera este o strategie prin care stabilesti interesele si obiectivele carierei tale, pentru ca apoi sa pui in practica actiunile care sa te ajute sa le indeplinesti. Este un proces continuu si include o prezentare generala cu:

  • experienta si competentele la momentul actual
  • obiectivele carierei
  • interesele tale
  • prioritatile tale
  • actiunile pe care intentionezi sa le faci

Planul de cariera este important la orice varsta, fie ca acum ai absolvit facultatea sau din contra, vrei sa promovezi pe o pozitie inalta in compania ta. Planul de cariera iti spune ca actiunile tale sunt in concordanta cu obiectivele trasate.

Totodata, planul de cariera este util pentru a iti largi competentele profesionale.

Cum fac un plan de cariera?

1. Evalueaza optiunile - In primul rand este esential sa iti dai seama care este cariera potrivita pentru tine. Alegerea trebuie sa se bazeze pe interesele si punctele tale forte, de asemenea este necesar ca ulterior, in selectia joburilor, sa iei in considerare factori precum salariul, cultura companiei, programul de lucru si timpul petrecut pe drum.

2. Revizuieste-ti abilitatile - O recapitulare a abilitatilor si a experientei nu doar ca te vor ajuta sa iti dai seama care este drumul profesional pe care sa il urmezi, dar iti vei da seama si daca esti suficient de calificat pentru a urma traseul preferat; acolo unde constientizezi ca iti lipsesc cunostinte, le vei corela cu actiunile pe care trebuie sa le faci pentru a te dezvolta profesional.

3. Stabileste obiective si actiuni - Odata ce ai identificat cariera ideala tie, este momentul sa stabilesti anumite obiective, lucru care te va ajuta sa decizi ce actiuni trebuie sa faci. Acestea pot fi atat pe termen scurt, cat si pe termen lung, mari sau mici.

4. Seteaza-ti termene limita - A stabili niste termene limita pentru fiecare dintre obiectivele tale te va motiva sa duci lucrurile la indeplinire. Poate fi vorba de o data exacta sau precizarea unei luni, important sa fie un termen realist. In felul acesta vei fi foarte ancorat in indeplinirea actiunilor si de altfel foarte motivat.

5. Continua sa te evaluezi - Un plan de cariera nu este batut in cuie. Cu alte cuvinte, urmareste progresul pe care l-ai facut, obiectivele pe care le-ai indeplinit si, daca simti ca este nevoie, vino cu modificari in planul tau.

Brandingul personal

Ce este brandingul personal? Este ceea ce spun altii despre tine atunci cand iesi din incapere. Brandul personal este definitoriu pentru o cariera de succes, iti ofera sansa de a prelua controlul cu privire la cum te pozitionezi in ochii celorlalti.

Fiecare dintre noi avem un brand personal, dar este bine sa stii ca poate fi atent construit. De cand nu ai mai mai facut nicio modificare in profilul tau de LinkdIn, insa tu vrei sa iti gasesti un job mai bine platit?

Brandul personal este in stransa legatura cu viata profesionala, prin urmare este foarte important sa ai un plan de cariera clar.
Chiar daca esti confortabil cu jobul actual, este important sa fii proactiv, sa stralucesti mereu, dar si sa stii sa reactionezi la schimbarile care au loc in cariera.

Este brandingul personal pentru mine?

Indiferent de pozitia pe care o ocupi, fie ca esti administrator de retea sau CEO, dezvoltarea brandului personal ar trebui sa faca parte din strategia ta pe termen lung.

Este important sa nu te arunci la acele actiuni atragatoare pe care le asociezi cu termenul personal branding, gestionarea conturilor de social media, scrierea unor articole, realizarea unor prezentari, fara a pleca de la o buna cunoastere si analiza a persoanei tale.

Tine minte, brandul personal te poate ajuta sa iti atingi obiectivele profesionale, fie ca este vorba de a-ti gasi un job nou, de o promovare sau lansarea unei afaceri.