Pe parcursul anului 2018, consumatorii din Republica Moldova au recuperat peste 1 milion de lei pentru produsele sau serviciile necalitative.
Aceștia au obținut restituirea contravalorii pentru diverse produse, precum electrocasnice, telefoane mobile, mobilier, încălțăminte, vestimentație, dar și pentru diverse servicii. Cea mai mare sumă recuperată – 152 mii de lei, a fost pentru telefoane mobile defecte.
Electrocasnicele au fost pe locul 2 în topul produselor neconforme achiziționate de către consumatori, suma rambursată pentru acestea fiind de 93 mii lei. Pentru mobila neconformă, consumatorii au recuperat 60 mii lei.
În cazul serviciilor prestate necorespunzător, cei mai mulți bani au fost restituiți de companiile care prestează servicii de reparație a automobilelor - peste 27 mii lei, dar și de cele care prestează servicii turistice - 16 mii lei.
Cea mai mare sumă restituită în 2018 a fost o despăgubire de asigurare în valoare de peste 340 mii lei, achitată în urma producerii unui accident rutier.
Potrivit Agenției pentru protecția consumatorilor și supravegherea pieței (APCSP) există și cazuri când consumatorii primesc înapoi și 1 leu, fiind vorba de prețurile pentru telefoanele mobile vândute la promoții.
Agenția notează că săptămânal sunt depuse 40-45 de reclamații cu privire la calitate produselor/serviciilor. Majoritatea petițiilor înregistrate sunt soluționate pe cale amiabilă, consumatorii primind contravaloarea produselor de care au fost nemulțumiți.
În 2018, în adresa APCSP au fost depuse 1700 de petiții, cu 800 mai puține față de anul 2017.
Pe parcursul anului 2018, consumatorii din Republica Moldova au recuperat peste 1 milion de lei pentru produsele sau serviciile necalitative.
Aceștia au obținut restituirea contravalorii pentru diverse produse, precum electrocasnice, telefoane mobile, mobilier, încălțăminte, vestimentație, dar și pentru diverse servicii. Cea mai mare sumă recuperată – 152 mii de lei, a fost pentru telefoane mobile defecte.
Electrocasnicele au fost pe locul 2 în topul produselor neconforme achiziționate de către consumatori, suma rambursată pentru acestea fiind de 93 mii lei. Pentru mobila neconformă, consumatorii au recuperat 60 mii lei.
În cazul serviciilor prestate necorespunzător, cei mai mulți bani au fost restituiți de companiile care prestează servicii de reparație a automobilelor - peste 27 mii lei, dar și de cele care prestează servicii turistice - 16 mii lei.
Cea mai mare sumă restituită în 2018 a fost o despăgubire de asigurare în valoare de peste 340 mii lei, achitată în urma producerii unui accident rutier.
Potrivit Agenției pentru protecția consumatorilor și supravegherea pieței (APCSP) există și cazuri când consumatorii primesc înapoi și 1 leu, fiind vorba de prețurile pentru telefoanele mobile vândute la promoții.
Agenția notează că săptămânal sunt depuse 40-45 de reclamații cu privire la calitate produselor/serviciilor. Majoritatea petițiilor înregistrate sunt soluționate pe cale amiabilă, consumatorii primind contravaloarea produselor de care au fost nemulțumiți.
În 2018, în adresa APCSP au fost depuse 1700 de petiții, cu 800 mai puține față de anul 2017.