O fetiță de 10 ani a primit o ofertă de la Google pentru angajare

  • 11 февр. 2019, 10:00
  • 2 064

Are zece ani şi a fost ofertată deja de Google să lucreze pentru ei, după ce îşi va termina studiile.

Este vorba despre Samaira, o fetiţă din Statele Unite pasionată de IT, care a atras atenţia companiilor din Sillicon Valley cu o idee genială: un board game care îi învaţă pe copii secretele programării, transmite Unimedia.info.

Samaira este o puştoaică de doar zece ani, care inspiră noua generaţie din poziţia de antreprenor. La şase ani, tatăl ei, care lucrează ca inginer în IT, a început să îi vorbească despre programare. 

Domeniul a atras-o din prima clipă. Doi ani mai târziu, a inventat un joc revoluţionar. 

Se numeşte CoderBunnyz şi combină trei dintre lucrurile care îi plac cel mai mult puştoaicei din California: liniile de cod, jocurile de tip board game şi...iepuraşii.

Îi învaţă pe copii să programeze, în timp ce se joacă un board game. Şi conţine multe concepte, despre secvenţe de cod, condiţionări, strategie, rezolvarea blocajelor şi soluţionarea problemelor.

Jocul a atras atenţia mai multor companii, printre care Microsoft, Intel şi Google, iar Samaira a ajuns copilul-minune din Silicon Valley.

A început să fie invitată la conferinţe, în calitate de speaker, iar cei de la Google i-au propus să lucreze pentru ei, după ce îşi finalizează studiile. 

Puştoaica le-a spus că se mai gândeşte, pentru că ar vrea să rămână antreprenor.

„Mulţi dintre oamenii care vor să fie antreprenori spun că nu timp din cauza serviciului sau a altor activităţi. Dar, dacă vrei să faci ceva cu adevărat, atunci timpul se va dilata ca să te poţi ocupa şi de pasiunile tale”, afirmă Samaira.

Samaira ţine şi ateliere de programare pentru elevi în şcoli şi biblioteci, unde îi învaţă pe copii regulile jocului pe care l-a inventat. 

În septembrie 2018, 106 şcoli din Statele Unite foloseau deja CoderBunnyz ca instrument de predare, la ora de informatică. De curând, Samaira a lansat un al doilea joc, orientat către programarea inteligenţei artificiale.

Este la fel ca la Facebook. Facebook foloseşte recunoaşterea imaginilor ca să te întrebe dacă vrei să etichetezi pe cineva şi aşa mai departe. 

Pentru că este antrenat, la fel ca în nivelul anterior din joc, antrenat de multe ori să recunoască acea imagine, scrie digi24.ro.

Michelle Obama şi Sheryl Sandberg, directorul de operaţiuni al Facebook, sunt femeile care o inspiră pe Samaira, dar caută mereu să înveţe ceva de la cei din jur. 

A lansat şi o serie de interviuri pe canalul ei de Youtube, unde vorbeşte cu oameni de succes din diverse domenii, de la educaţie şi până la jurnalism.