Acest articol se orienteaza pe caracterizarea unei cariera in medierea civila si pe abilitatile necesare pentru a te califica ca si mediator.
Mediatorii formeaza un piesaj familiar in materia divorturilor si a vietii politice, si odata cu decizia legislativului de a implica medierea in procesele de partaj si alte conflicte civile, noi oportunitati au aparut la orizont, se prefera rezolvarea disputelor inainte de a ajunge la procese costisitoare.
Sunt nenumarate dispute intre indivizi, ca si persoane fizice, sau persoane juridice. Cele mai mari companii aloca anual fonduri pentru cheltuieli cu litigiile.
Nu este nevoie de o calificare formala pentu a deveni un mediator, este vorba doar de cursuri de atestare, pentru a devenit specialist in rezolvarea disputelor.
Mediatorii in mod normal lucreaza independent si pot lucra si de acasa. Ei vor fi alesi de avocatii partilor in disputa, sau de acestia individual, si medierea va avea loc in biroul avocatului sau intr-o locatie independenta.
Mediatorul va fi o persoana lipsita de prejudecati, care este capabila sa pastreze confidentialitatea informatiilor primite.
Medierea va fi una fara prejudecati, impartiala si confidentiala, poate dura cel putin 3 ore, pana la cateva zile.
Partile vor face schimb de informatii si mediatorul este vazut ca o persoana neutra, al carui unic rol este de a asista partile pentru a ajunge la un consens, si care ulterior va fi prezentat in fata judecatorului.
Deosebeste mana care se intinde ca sa te ridice de aceea care te prinde pentru a te opri. Nicolae Iorga
Zece sfaturi pentru o cariera de succes in mediere
Tactul, diplomatia si rabdarea sunt toate elemente esentiale.
Clientii, uneori avocati, trebuie sa poata avea incredere in tine, mediatorul trebuie sa reuseasca sa-i faca pe toti membri medierei sa se implice, indiferent de cat de diferiti sunt acestia din punct de vedere social, cultural etc.
Mediatorul trebuie sa fie capabil sa propuna solutii creative, termenii intelegerii nu sunt limitati la parametrii disputei si solutiile creative pot mari posibilitatile realizarii unei intelegeri in cadrul medierii.
Puterea de a rezista, medierea este o experienta unica de fiecare data, deoarece mediatorul trebuie sa oscileze intre parti.
Unui mediator nu trebuie sa ii lipseasca abilitatile de marketing, el trebuie sa identifice audienta tinta, pentru a construi o baza de clienti si a castiga o reputatie in sectorul medierilor.
Un CV bun te va ajuta sa te detasezi din multime, acesta include cel mai adesea referinte de la clienti.
Valorifica experienta celorlalti mediatori. Fiecare mediator are alt stil de a aborda o situatie, vei acumula experienta valoroasa privind cum actioneaza alti mediatori.
Chiar daca experienta altora te poate ajuta, nu uita sa fii tu insuti, va trebuie sa te simti bine, sa fii relaxat, cu stilul pe care il vei adopta, acesta va deveni – imaginea ta - cea cu care te vei identifica in aceasta piata.
Pentru a putea face fata oricarei situatii, sa intelegi comportamentul persoanei, cursuri specializate de tipul intelegerea limbajului corpului si a altor tipuri de comportament iti vor fi de mare ajutor in a fi un mediator bun.
Este foarte important sa inveti tehnici de a conduce o disputa spre o rezolvare, partile pot deveni adesea blocate in disputa si este treaba mediatorului sa conduca disputa spre o intelegere, ca si in alte situatii cursurile de formare pot fi de mare ajutor.
Remunerearea mediatorului este facuta cel mai adesea in parti egale de catre ambele parti, tocmai pentru a nu exista suspiciunea subiectivitatii procesului de mediere. Valoarea acesteia depinde de complexitatea disputei, de numarul de ore de mediere la care au participat partile.
Pacea nu inseamna absenta conflictului, ci este capacitatea de a gestiona conflictul prin mijloace pasnice. Ronald Reagan
Satisfactia muncii...
Satisfactiile unei cariere in mediere include urmatoarele:
- satisfactia rezolvarii unei dispute
- satisfactia de a aduce o influenta pozitiva in vietile oamenilor
- constientizarea faptului ca ai ajutat partile sa economiseasca timp si bani
- constientizarea ca ai ajutat partile sa nu treaca printr-un obositor proces in sala de judecata
- un sentiment crescut de incredere in sine si de valoare de sine.
- sansa de a intalni oameni interesanti.
- acumularea de noi abilitati prin cariera practicata.
Acest articol se orienteaza pe caracterizarea unei cariera in medierea civila si pe abilitatile necesare pentru a te califica ca si mediator.
Mediatorii formeaza un piesaj familiar in materia divorturilor si a vietii politice, si odata cu decizia legislativului de a implica medierea in procesele de partaj si alte conflicte civile, noi oportunitati au aparut la orizont, se prefera rezolvarea disputelor inainte de a ajunge la procese costisitoare.
Sunt nenumarate dispute intre indivizi, ca si persoane fizice, sau persoane juridice. Cele mai mari companii aloca anual fonduri pentru cheltuieli cu litigiile.
Nu este nevoie de o calificare formala pentu a deveni un mediator, este vorba doar de cursuri de atestare, pentru a devenit specialist in rezolvarea disputelor.
Mediatorii in mod normal lucreaza independent si pot lucra si de acasa. Ei vor fi alesi de avocatii partilor in disputa, sau de acestia individual, si medierea va avea loc in biroul avocatului sau intr-o locatie independenta.
Mediatorul va fi o persoana lipsita de prejudecati, care este capabila sa pastreze confidentialitatea informatiilor primite.
Medierea va fi una fara prejudecati, impartiala si confidentiala, poate dura cel putin 3 ore, pana la cateva zile.
Partile vor face schimb de informatii si mediatorul este vazut ca o persoana neutra, al carui unic rol este de a asista partile pentru a ajunge la un consens, si care ulterior va fi prezentat in fata judecatorului.
Deosebeste mana care se intinde ca sa te ridice de aceea care te prinde pentru a te opri. Nicolae Iorga
Zece sfaturi pentru o cariera de succes in mediere
Tactul, diplomatia si rabdarea sunt toate elemente esentiale.
Clientii, uneori avocati, trebuie sa poata avea incredere in tine, mediatorul trebuie sa reuseasca sa-i faca pe toti membri medierei sa se implice, indiferent de cat de diferiti sunt acestia din punct de vedere social, cultural etc.
Mediatorul trebuie sa fie capabil sa propuna solutii creative, termenii intelegerii nu sunt limitati la parametrii disputei si solutiile creative pot mari posibilitatile realizarii unei intelegeri in cadrul medierii.
Puterea de a rezista, medierea este o experienta unica de fiecare data, deoarece mediatorul trebuie sa oscileze intre parti.
Unui mediator nu trebuie sa ii lipseasca abilitatile de marketing, el trebuie sa identifice audienta tinta, pentru a construi o baza de clienti si a castiga o reputatie in sectorul medierilor.
Un CV bun te va ajuta sa te detasezi din multime, acesta include cel mai adesea referinte de la clienti.
Valorifica experienta celorlalti mediatori. Fiecare mediator are alt stil de a aborda o situatie, vei acumula experienta valoroasa privind cum actioneaza alti mediatori.
Chiar daca experienta altora te poate ajuta, nu uita sa fii tu insuti, va trebuie sa te simti bine, sa fii relaxat, cu stilul pe care il vei adopta, acesta va deveni – imaginea ta - cea cu care te vei identifica in aceasta piata.
Pentru a putea face fata oricarei situatii, sa intelegi comportamentul persoanei, cursuri specializate de tipul intelegerea limbajului corpului si a altor tipuri de comportament iti vor fi de mare ajutor in a fi un mediator bun.
Este foarte important sa inveti tehnici de a conduce o disputa spre o rezolvare, partile pot deveni adesea blocate in disputa si este treaba mediatorului sa conduca disputa spre o intelegere, ca si in alte situatii cursurile de formare pot fi de mare ajutor.
Remunerearea mediatorului este facuta cel mai adesea in parti egale de catre ambele parti, tocmai pentru a nu exista suspiciunea subiectivitatii procesului de mediere. Valoarea acesteia depinde de complexitatea disputei, de numarul de ore de mediere la care au participat partile.
Pacea nu inseamna absenta conflictului, ci este capacitatea de a gestiona conflictul prin mijloace pasnice. Ronald Reagan
Satisfactia muncii...
Satisfactiile unei cariere in mediere include urmatoarele:
- satisfactia rezolvarii unei dispute
- satisfactia de a aduce o influenta pozitiva in vietile oamenilor
- constientizarea faptului ca ai ajutat partile sa economiseasca timp si bani
- constientizarea ca ai ajutat partile sa nu treaca printr-un obositor proces in sala de judecata
- un sentiment crescut de incredere in sine si de valoare de sine.
- sansa de a intalni oameni interesanti.
- acumularea de noi abilitati prin cariera practicata.