Foarte des se întâmplă ca procesul de căutare a unui loc de muncă să se încheie la etapa expedierii CV-ului sau a interviului. Destul de des însă nu se ajunge la interviu din cauza unui lucru, la prima vedere, neînsemnat - profilul de pe rețelele de socializare. „Ce mare lucru?” - vor întreba mulți. „Este treaba mea și spațiul meu personal. Ce vreau, aceea postez.” Desigur, dreptul la viața privată nu este contestat de nimeni, dar ultimele tendințe din lumea recrutării spun că merită să atragem mai multă atenție la acest lucru.
În acest articol vă vom povesti cum trebuie să pregătiți pagina de pe rețelele de socializare pentru ca, mai apoi, să nu vă fie rușine de imaginea pe care o va vedea managerul HR.
Mulți angajatori analizează profilul candidaților, iar acest lucru nu este un secret. Multe companii vor să fie sigure că noul angajat este o persoană adecvată. Și dacă la primul interviu totuși există posibilitatea de a crea impresii bune, atunci pagina de pe rețelele de socializare poate să spună despre tine mult mai multe decât ți-ai putea imagina.
În primul rând, indicați numele adevărat, indicați experiența în muncă, studiile, introduceți interesele personale și profesionale, alegeți o fotografie care să vă avantajeze. Recrutorul va atrage atenția asupra fotografiei de profil. Dacă aceasta este o fotografie nud, cu subtext religios, politic sau conține simboluri naționaliste, acest lucru ar putea părea dubios și va ridica multe semne de întrebare.
În al doilea rând, neapărat clarificați-vă cu setările ce țin de vizibilitatea profilului: diferite fotografii și postări cu caracter personal mai bine să fie accesibile doar unui grup restrâns de persoane. Nu trebuie să arătați chiar tot persoanelor pe care nu le cunoașteți, inclusiv viitorului angajator.
În al treilea rând, analizați fotografiile în care ați fost etichetat. Există probabilitatea ca să găsiți câteva care v-ar putea compromite. Dacă sunt astfel de poze, mai bine să scoateți eticheta.
În al patrulea rând, verificați informația accesibilă tuturor pentru ca să nu fie date care să nu coincidă cu cele din CV. Dacă recrutorul, analizând pagina Dvs, va observa acest lucru, nu veți putea evita întrebările suplimentare care v-ar putea lua prin surprindere. În afară de asta, ar trebui să analizați și postările - cât de mult acestea corespund imaginii pe care o creați, în calitate de profesionist.
Minuțios treceți prin postările pe care le-ați publicat. Dacă acestea poartă un puternic caracter antisocial, promovează idei politice sau religioase extreme, conțin multe imagini haioase și pisicuțe, ar trebui să faceți curat în acestea, pentru ca viitorul angajator să nu aibă o atitudine negativă din prima zi.
Pentru mulți manageri HR, unul din indicatorii seriozității Dvs este frecvența cu care publicați postările pe rețelele de socializare. Dacă pe parcursul zilei de muncă faceți câteva zeci de notițe și distribuiți o mulțime de imagini, puțin probabil că sunteți un lucrător responsabil, care dedică întreaga zi sarcinilor curente.
Însă nu trebuie să vă închideți complet. Ideea este că CV-ul demonstrează doar avansarea pe plan profesional, iar profilul de pe rețelele de socializare - partea personală. Această parte, la fel este interesantă angajatorilor, din această cauză, cu ajutorul anumitor postări puteți influența în beneficiul Dvs decizia recrutorului. Spre exemplu, dacă veți distribui sau scrie postări despre specialitatea Dvs, în care vă veți împărtăși ideile sau veți scrie lucruri interesante, aceasta va indica faptul că sunteți interesat de dezvoltarea profesională. Desigur, nu trebuie să uitați și de simțul umorului.
Totuși, în încheiere, vrem să vă spunem că pagina de pe rețelele de socializare este a Dvs, de asta nu trebuie să întreceți măsura și să vă conformați cerințelor cuiva. Doar ar trebuie să țineți cont de sfaturile pe care vi le-am oferit și să respectați o anumită limită.
Foarte des se întâmplă ca procesul de căutare a unui loc de muncă să se încheie la etapa expedierii CV-ului sau a interviului. Destul de des însă nu se ajunge la interviu din cauza unui lucru, la prima vedere, neînsemnat - profilul de pe rețelele de socializare. „Ce mare lucru?” - vor întreba mulți. „Este treaba mea și spațiul meu personal. Ce vreau, aceea postez.” Desigur, dreptul la viața privată nu este contestat de nimeni, dar ultimele tendințe din lumea recrutării spun că merită să atragem mai multă atenție la acest lucru.
În acest articol vă vom povesti cum trebuie să pregătiți pagina de pe rețelele de socializare pentru ca, mai apoi, să nu vă fie rușine de imaginea pe care o va vedea managerul HR.
Mulți angajatori analizează profilul candidaților, iar acest lucru nu este un secret. Multe companii vor să fie sigure că noul angajat este o persoană adecvată. Și dacă la primul interviu totuși există posibilitatea de a crea impresii bune, atunci pagina de pe rețelele de socializare poate să spună despre tine mult mai multe decât ți-ai putea imagina.
În primul rând, indicați numele adevărat, indicați experiența în muncă, studiile, introduceți interesele personale și profesionale, alegeți o fotografie care să vă avantajeze. Recrutorul va atrage atenția asupra fotografiei de profil. Dacă aceasta este o fotografie nud, cu subtext religios, politic sau conține simboluri naționaliste, acest lucru ar putea părea dubios și va ridica multe semne de întrebare.
În al doilea rând, neapărat clarificați-vă cu setările ce țin de vizibilitatea profilului: diferite fotografii și postări cu caracter personal mai bine să fie accesibile doar unui grup restrâns de persoane. Nu trebuie să arătați chiar tot persoanelor pe care nu le cunoașteți, inclusiv viitorului angajator.
În al treilea rând, analizați fotografiile în care ați fost etichetat. Există probabilitatea ca să găsiți câteva care v-ar putea compromite. Dacă sunt astfel de poze, mai bine să scoateți eticheta.
În al patrulea rând, verificați informația accesibilă tuturor pentru ca să nu fie date care să nu coincidă cu cele din CV. Dacă recrutorul, analizând pagina Dvs, va observa acest lucru, nu veți putea evita întrebările suplimentare care v-ar putea lua prin surprindere. În afară de asta, ar trebui să analizați și postările - cât de mult acestea corespund imaginii pe care o creați, în calitate de profesionist.
Minuțios treceți prin postările pe care le-ați publicat. Dacă acestea poartă un puternic caracter antisocial, promovează idei politice sau religioase extreme, conțin multe imagini haioase și pisicuțe, ar trebui să faceți curat în acestea, pentru ca viitorul angajator să nu aibă o atitudine negativă din prima zi.
Pentru mulți manageri HR, unul din indicatorii seriozității Dvs este frecvența cu care publicați postările pe rețelele de socializare. Dacă pe parcursul zilei de muncă faceți câteva zeci de notițe și distribuiți o mulțime de imagini, puțin probabil că sunteți un lucrător responsabil, care dedică întreaga zi sarcinilor curente.
Însă nu trebuie să vă închideți complet. Ideea este că CV-ul demonstrează doar avansarea pe plan profesional, iar profilul de pe rețelele de socializare - partea personală. Această parte, la fel este interesantă angajatorilor, din această cauză, cu ajutorul anumitor postări puteți influența în beneficiul Dvs decizia recrutorului. Spre exemplu, dacă veți distribui sau scrie postări despre specialitatea Dvs, în care vă veți împărtăși ideile sau veți scrie lucruri interesante, aceasta va indica faptul că sunteți interesat de dezvoltarea profesională. Desigur, nu trebuie să uitați și de simțul umorului.
Totuși, în încheiere, vrem să vă spunem că pagina de pe rețelele de socializare este a Dvs, de asta nu trebuie să întreceți măsura și să vă conformați cerințelor cuiva. Doar ar trebuie să țineți cont de sfaturile pe care vi le-am oferit și să respectați o anumită limită.