Probabil că știi deja că, atunci când o companie cunoscută scoate joburi la concurs, Departamentul de Resurse Umane primește sute de CV-uri pe care le analizează. Și, pentru că tu îți dorești cu adevărat să te afirmi și să aduci CV-ul tău în atenția șefilor mai mari, știi că trebuie să faci ceva diferit, ceva în plus față de ceilalți candidați.
Doar așa vei avea șansa să fii prezent pe lista scurtă de oameni care vor fi contactați și care vor fi chemați la un interviu de angajare. În această luptă pentru un job bun, CV-ul tău este cea mai puternică armă de marketing. Iar rolul tău este să pui această armă să lucreze în favoarea ta, iar primul pas constă în a-l aduce în atenția responsabilului de angajări.
Vestea bună este că sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru ca CV-ul tău să fie într-atât de bun încât să se deosebească imediat din mulțime.
Iată trei sfaturi pe care ți le oferă specialiștii în recrutare, pentru a te ajuta să te angajezi:
1. O introducere despre tine. De regulă, persoanele responsabile cu recrutarea din cadrul companiilor sunt foarte ocupate și nu au timpul necesar să citească scrisori de intenție foarte lungi. Astfel, vei avea de câștigat mult mai mult dacă prezentarea ta va fi scurtă și la obiect. Potrivit specialiștilor, pentru a te prezenta este suficient un singur paragraf format din trei-patru propoziții.
În această prezentare, trebuie să demonstrezi de ce ești persoana ideală pentru funcția pe care o țintești. Citește cu atenție anunțul de recrutare și scrie prezentarea astfel încât cel care o citește să înțeleagă exact cum anume experiența ta este potrivită pentru a face față sarcinilor de la noul job. De asemenea, prezentarea ta trebuie să stimuleze curiozitatea de a citi CV-ul.
2. Un CV adaptat. Dacă ai un CV standard pe care îl depui la toate ofertele de job, șansele tale de a fi selectat pentru un interviu scad dramatic. CV-urile care atrag atenția companiilor sunt acelea care prezintă candidați cât mai apropiați de profilul dorit de companie. Știind acest lucru, poți aloca mai mult timp analizei anunțurilor de angajare și, apoi, adaptării CV-ului tău în funcție de nevoile reale și concrete ale companiei. Astfel, este indicat să scoți în față experiența de lucru, practică, internship sau voluntariat în proiecte din același domeniu sau pe o poziție similară cu cea dorită. Un CV bun este cel care, după prima jumătate de pagină citită, îi dă specialistului în resurse umane sentimentul că acest candidat poate fi persoana potrivită.
3. Arată că ești un candidat căutat. Atunci când primești un telefon de la reprezentantul angajatorului, amintește și despre faptul că și altecompaniisunt interesate să te aibă în echipă. Atunci când potențialul angajator consideră că ești o persoană căutată în piață, ai de câștigat sub două aspecte.
În primul rând, acest lucru reprezintă o asigurare că ești un candidat bun și că trebuie să fii chemat la interviu. În al doilea rând, angajatorul s-ar putea să-și dorească mai mult să te angajeze și chiar să-i fie frică să nu fii angajat de o altă companie înainte de luarea unei decizii finale, motiv pentru care ai putea fi chemat la interviu mult mai repede decât te aștepți.
Cuprinzând aceste trei elemente în procesul de aplicare pentru un job la o companie, te asiguri că CV-ul tău va fi trecut pe lista scurtă cu candidații care vor fi chemați la interviu.
Probabil că știi deja că, atunci când o companie cunoscută scoate joburi la concurs, Departamentul de Resurse Umane primește sute de CV-uri pe care le analizează. Și, pentru că tu îți dorești cu adevărat să te afirmi și să aduci CV-ul tău în atenția șefilor mai mari, știi că trebuie să faci ceva diferit, ceva în plus față de ceilalți candidați.
Doar așa vei avea șansa să fii prezent pe lista scurtă de oameni care vor fi contactați și care vor fi chemați la un interviu de angajare. În această luptă pentru un job bun, CV-ul tău este cea mai puternică armă de marketing. Iar rolul tău este să pui această armă să lucreze în favoarea ta, iar primul pas constă în a-l aduce în atenția responsabilului de angajări.
Vestea bună este că sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru ca CV-ul tău să fie într-atât de bun încât să se deosebească imediat din mulțime.
Iată trei sfaturi pe care ți le oferă specialiștii în recrutare, pentru a te ajuta să te angajezi:
1. O introducere despre tine. De regulă, persoanele responsabile cu recrutarea din cadrul companiilor sunt foarte ocupate și nu au timpul necesar să citească scrisori de intenție foarte lungi. Astfel, vei avea de câștigat mult mai mult dacă prezentarea ta va fi scurtă și la obiect. Potrivit specialiștilor, pentru a te prezenta este suficient un singur paragraf format din trei-patru propoziții.
În această prezentare, trebuie să demonstrezi de ce ești persoana ideală pentru funcția pe care o țintești. Citește cu atenție anunțul de recrutare și scrie prezentarea astfel încât cel care o citește să înțeleagă exact cum anume experiența ta este potrivită pentru a face față sarcinilor de la noul job. De asemenea, prezentarea ta trebuie să stimuleze curiozitatea de a citi CV-ul.
2. Un CV adaptat. Dacă ai un CV standard pe care îl depui la toate ofertele de job, șansele tale de a fi selectat pentru un interviu scad dramatic. CV-urile care atrag atenția companiilor sunt acelea care prezintă candidați cât mai apropiați de profilul dorit de companie. Știind acest lucru, poți aloca mai mult timp analizei anunțurilor de angajare și, apoi, adaptării CV-ului tău în funcție de nevoile reale și concrete ale companiei. Astfel, este indicat să scoți în față experiența de lucru, practică, internship sau voluntariat în proiecte din același domeniu sau pe o poziție similară cu cea dorită. Un CV bun este cel care, după prima jumătate de pagină citită, îi dă specialistului în resurse umane sentimentul că acest candidat poate fi persoana potrivită.
3. Arată că ești un candidat căutat. Atunci când primești un telefon de la reprezentantul angajatorului, amintește și despre faptul că și altecompaniisunt interesate să te aibă în echipă. Atunci când potențialul angajator consideră că ești o persoană căutată în piață, ai de câștigat sub două aspecte.
În primul rând, acest lucru reprezintă o asigurare că ești un candidat bun și că trebuie să fii chemat la interviu. În al doilea rând, angajatorul s-ar putea să-și dorească mai mult să te angajeze și chiar să-i fie frică să nu fii angajat de o altă companie înainte de luarea unei decizii finale, motiv pentru care ai putea fi chemat la interviu mult mai repede decât te aștepți.
Cuprinzând aceste trei elemente în procesul de aplicare pentru un job la o companie, te asiguri că CV-ul tău va fi trecut pe lista scurtă cu candidații care vor fi chemați la interviu.