Cum sa iti cresti productivitatea

  • 3 авг. 2016, 16:17
  • 915

Cand vine vorba de productivitatea personala, toti ne lovim de aceeasi problema: ziua are doar 24 de ore. Totusi, parca unii oameni ar avea de doua ori mai mult timp; chiar daca jongleaza cu mai multe proiecte odata, reusesc sa termine totul la timp si sa iti atinga obiectivele.

Vrei si tu sa ajungi sa te simti mai productiv? Nu trebuie neaparat sa muncesti mai mult, ci sa muncesti intr-un mod mai inteligent. Iata o serie de sfaturi pentru a-ti creste productivitatea incepand cu ziua de azi.

1. Nu segmenta si nu amana task-uri

Oamenii productivi nu pun lucrurile in asteptare si nici nu fac jumatate de sarcina acum, un sfert mai tarziu si termina maine. Realizeaza lucruri pe masura ce te lovesti de ele. In momentul in care ceva cere atentia ta, actioneaza, deleaga sau sterge-l de tot.

2. Fii gata pentru ziua de maine inainte de a parasi biroul azi

3. Incheie-ti fiecare zi, pregatind-o pe urmatoarea

Aceasta practica duce la doua lucruri: te ajuta sa iti fixezi in memorie ce ai realizat astazi si iti asigura productivitatea de maine.

„Pentru fiecare minut petrecut in mod organizat, o ora este castigata.” Benjamin Franklin

4. Incepe cu ceva ce nu iti face mare placere

In primul rand, te vei simti bine ca ai rezolvat ceea ce iti statea pe cap, in al doilea rand, vei putea sa te gandesti mai limpede si sa fii creativ in privinta celorlalte probleme.

5. Lupta impotriva treburilor urgente

Exista o tendinta in zilele noastre inspre a urgenta o gramada de nimicuri. In momentul in care treci de la o urgenta la alta, te vei trezi ca au trecut ore, zile sau satamani fara sa faci ceea ce era important de facut. Asa ca, in momentul in care apare ceva ce nu poate fi amanat, incearca sa opresti flacarile si sa actionezi limpede, fie sa delegi pe cineva.

6. In sedinte, ramai pe agenda

Sedintele si intalnirile sunt o mare pierdere de timp pentru o multime de oameni. Asadar, trebuie sa lucrezi aici. Scrie pe o hartie tot ce trebuie sa atingi si incearca sa gestionezi discutiile astfel incat sa nu se devieze de la subiect. Anunta-i si pe ceilalti de aceasta miscare si explica-le motivul; toti vor fi mai concentrati si mai eficienti.

7. Spune nu.

Exista o teama pentru a spune « nu ». Ei bine, oamenilor productivi nu le este frica si nu se lasa impresionati de rostirea lui. Evita frazele de tipul «Nu cred ca…» sau «Nu sunt sigur de…». A spune NU unei noi sarcini iti da oportunitatea de a le realiza cu succes pe celelalte.

8. Lasa tehnologia sa lucreze pentru tine

La ora actuala, tehnologia ne poate ajuta cu mult mai mult decat o lasam noi. Asadar, hai sa ne trezim la realitate si sa ne folosim de toate aplicatiile, dispozitivele si programelele care ne stau la dispozitie.

Tie cat de filtrate iti intra email-urile in inbox ? Si acesta este doar un exemplu…