Cum să devii lider într-o companie

  • 17 февр. 2017, 17:01
  • 829

Nu toată lumea își dorește să fie lider într-o companie! Sunt unele persoane care sunt lideri naturali, formatori de opinie, persoane apreciate foarte mult printr-o charisma personală și prin cunoștinte bogate. Însă poți deveni lider într-o companie și pe parcurs, dezvoltându-te pas cu pas.

Ca să devii un lider trebuie să-ți dorești asta foarte mult, pentru că nu vei fi doar un formator de opinie, dar vei deveni un exemplu pentru ceilalți angajați și ei vor dori să-i inspiri în tot ce fac ca să devină mai buni.

Liderul, în continuă dezvoltare

Esențial pentru un lider trebuie să fie dezvoltarea personală, preocuparea pentru evoluția personală, dezvoltarea de cunoștințe nu doar în domeniul în care activează, dar și în domenii colaterale. O siguranță în exprimare, în subiectele discutate sporesc încrederea în sine și a celor din jur, ceea ce duce la apreciere.

Un alt element important ca să devii un lider reprezintă rezultatele muncii tale, focusul pe activitate. Ești apreciat dacă duci la bun sfârșit task-urile tale și te încadrezi în termenii propuși, dacă ai calitate în rezultate, dacă ești creativ în abordarea oricărui subiect. Este adevărat că nu oricine poate să fie creativ prin natura meseriei lor. Fă-ți munca cu adevarăt importantă!

Autenticitatea, necesară unui lider

Un lider trebuie să fie autentic, să-și formeze propriile valori și să creeze în jurul său o atmosferă care te îndeamnă la muncă. Și e greu să fii autentic dacă s-au cam spus toate părerile în jurul tău. Însă nu este grav să ai păreri asemănătoare și să le susții, important este să nu fie însușite de la alții și să nu recunoști acest lucru. A-ți recunoaste greșeala nu este doar un semn de bun simț, dar și o dovadă de dezvoltare personală.

Atitudinea ocupă un loc la fel de important. Știți ce mult contează să ai și atitudine constantă? Închipuiți-vă un lider care vorbește frumos și folosește cuvinte frumoase, vă inspiră când îl auziți și vă motivează, când brusc răspunde la un telefon și i se schimbă starea: ridică tonul, ridiculizează, poate mai strecoară și o pseudo-înjurătură. Degeaba te întorci din nou la atitudinea dinainte, discrepanța rămâne în mintea celor din jur și aprecierea scade.