Cum sa determini daca exista o piata pentru ideea ta de afacere

  • 21 дек. 2016, 13:55
  • 899

Se intampla ca intr-o zi sa iti vina o idee minunata in legatura cu o afacere, ceva ce va capta mintile si inimile oamenilor, chiar si portofelele acestora. Poate ca te-ai gandit la un produs sau serviciu care nu mai este oferit de altcineva, de care oamenii au nevoie disperata. Cu siguranta aceasta este o oportunitate si ar trebui sa profiti de ea!

Dar, inainte de a incepe, trebuie sa stabilesti daca intr-adevar exista o piata pentru produsul sau serviciul tau. In acest scop va trebui sa faci o cercetare de piata. Muti proprietari de afaceri neglijeaza acest pas crucial pur si simplu din cauza ca nu doresc sa primeasca un feedback negativ. Ei sunt convinsi ca produsul sau serviciul lor este perfect asa cum este si nu vor sa riste sa fie manipulati. Alti antreprenori sar peste cercetarea de piata deoarece se tem ca ii va costa prea mult.

Indiferent de motiv, a nu face o cercetare de piata  inseamna o “condamnare la moarte” pentru produsul sau serviciul tau. Considera cercetarea de piata ca o investitie in viitorul tau. Daca vei face ajustarile necesare pentru produsul sau serviciul tau acum, vei economisi bani pe termen lung.

Ca o regula foarte importanta, cercetarea de piata ar trebui sa iti ofere informatii cu privire la unele domenii critice. Iata care sunt trei dintre cele mai importante:

Industria
Cand faci o cercetare in legatura cu industria, cauta cele mai recente tendinte. Afla ce zone ale industriei sunt in expansiune si ce zone sunt in declin. Ce evolutii tehnologice afecteaza respectiva industrie? Cum poti folosi asta in avantajul tau?

O industrie infloritoare si stabila este cheia. Cu siguranta nu iti doresti sa incepi o afacere intr-un domeniu care se afla in declin.

Consumatorii
Ar trebui sa ai in vedere o cercetare de piata si pe partea de consum. Pentru a face un studiu in acest sens, mai intai analizeaza limitele fizice ale pietei determinand zona pe care o va acoperi afacerea ta. Apoi, studiaza caracteristici in legatura cu nivelul de cheltuieli ale populatiei din acea zona.

Estimeaza puterea de cumparare pe baza venitului pe cap de locuitor, nivelul venitului mediu, rata somajului si a altor factori demografici.

Concurenta
In urma cercetarilor bazate pe industrie si pe consum, vei avea si o imagine mai clara a concurentei. Nu subestima numarul competitorilor si fii cu ochii atat pe cei actuali cat si pe viitorii potentiali competitori.

Estimeaza numarul concurentilor atat la nivel local, cat si la nivel national, daca este cazul. Studiaza strategiile si operatiunile lor si fa-ti o imagine mai clara a potentialelor amenintari pentru noua ta afacere. De asemenea, incearca sa descoperi ce anume poti folosi ca oportunitate sau avantaj pentru afacerea ta.