În ultimii ani munca de la distanță a devenit un scop în carieră pe care și-l doresc mulți angajați. E un mod de lucru care îți permite o mulțime de libertăți: o oră în plus de somn dimineața care nu e petrecută în drum spre birou, posibilitatea de a găti și de a mânca ceva proaspăt în fiecare zi și de a-ți pune în ordine task-urile de peste zi în timp ce întinzi rufele. Mai mult, poți transforma orice loc cu o priză și acces la Wi-Fi într-un birou, indiferent dacă e cafeneaua ta preferată de peste drum sau una dintr-un oraș pe care ai decis să îl vizitezi pentru că jobul îți permite să te plimbi.
E clar că munca de acasă are farmecul ei, în ciuda oricărui defect pe care i l-ai putea găsi. Totuși, mulți angajatori rămân sceptici în privința ei, așa că e datoria angajaților să îi familiarizeze cu subiectul și să îi convingă că acest tip de muncă le poate aduce beneficii tuturor. Așadar, dacă și pe tine te tentează să lucrezi remote, iată 3 pași pe care ar trebui să îi conțină strategia ta:
1. Mi se potrivește munca remote sau nu?
E o întrebare pe care neapărat trebuie să ți-o pui la început. Chiar dacă sună extrem de confortabil, munca remote nu e pentru oricine. Trebuie să fii extrem de organizat cu timpul tău ca să profiți cu adevărat de orele de muncă, iar apoi de cele libere. Dacă începi să lucrezi târziu în zi, riști să rămâi cu senzația că tot ce faci este să muncești și că nu ai timp pentru tine deloc. De aceea e important să îți cronometrezi orele lucrate și să încerci să fii cât mai eficient în munca ta. Dar nu te îngrijora, dacă nu ești suficient de organizat cu timpul tău, asta nu înseamnă că nu poți învăța!
Un alt risc atunci când lucrezi de acasă e acela de a deveni extrem de sedentar. Îți sună bine să lucrezi în fiecare zi din altă cafenea, dar adevărul e că vei ajunge să petreci cele mai multe zile de lucru acasă, în pijama. De aceea trebuie să îți impui un regim de mișcare de la bun început, o plimbare de 30 de minute pe zi, două ore pe săptămână la sală, câteva ieșiri cu prietenii etc. Orice ca să îți pui mușchii în mișcare și să nu te trezești apoi într-un ritm pe care nu ți-l doreai.
2. Testează terenul
Unele persoane care au ajuns să lucreze remote s-au aruncat din prima în acest tip de muncă, dar nu e rău să testezi un pic la început ce presupune un astfel de stil de lucru. Discută cu actualul angajator și vezi dacă poți lucra câteva zile pe săptămână de acasă, poate într-o perioadă mai relaxată pentru companie, când nu ai foarte multe task-uri. Dacă nu reușești să îl convingi, stai liniștit, există și alte posibilități. Aplică pentru colaborări scurte, unde poți lucra remote, mici joburi pe care poți să le faci după program sau în weekend, care te vor ajuta din două puncte de vedere. În primul rând, pentru familiarizarea ta cu stilul acesta de lucru și în al doilea rând, pentru stabilirea ta ca specialist care poate lucra în acest regim. Recomandările sunt esențiale în munca de acest tip.
3. Adună o doză dublă de curaj
Dacă până acum ai lucrat la birou, munca remote va fi ceva complet diferit pentru tine. De cele mai multe ori presupune o colaborare de tip freelance, care înseamnă un altfel de contract față de cum te-ai obișnuit până acum și alte taxe de luat în considerare. De cele mai multe ori înseamnă beneficii mai puține din partea angajatorului, un contract pe o perioadă limitată și într-o oarecare măsură o nesiguranță pe care trebuie să o gestionezi de la lună la lună sau de la proiect la proiect. De aceea, pe lângă disciplina personală, ai nevoie de mult curaj pentru că munca remote implică o schimbare majoră în viața profesională și cea personală. Dacă, însă, intri treptat în colaborări work from home, îți organizezi timpul foarte bine și îți urmărești munca și propriile rezultate, atunci vei descoperi că e un efort ce merită depus pentru libertatea pe care ți-o oferă.
În ultimii ani munca de la distanță a devenit un scop în carieră pe care și-l doresc mulți angajați. E un mod de lucru care îți permite o mulțime de libertăți: o oră în plus de somn dimineața care nu e petrecută în drum spre birou, posibilitatea de a găti și de a mânca ceva proaspăt în fiecare zi și de a-ți pune în ordine task-urile de peste zi în timp ce întinzi rufele. Mai mult, poți transforma orice loc cu o priză și acces la Wi-Fi într-un birou, indiferent dacă e cafeneaua ta preferată de peste drum sau una dintr-un oraș pe care ai decis să îl vizitezi pentru că jobul îți permite să te plimbi.
E clar că munca de acasă are farmecul ei, în ciuda oricărui defect pe care i l-ai putea găsi. Totuși, mulți angajatori rămân sceptici în privința ei, așa că e datoria angajaților să îi familiarizeze cu subiectul și să îi convingă că acest tip de muncă le poate aduce beneficii tuturor. Așadar, dacă și pe tine te tentează să lucrezi remote, iată 3 pași pe care ar trebui să îi conțină strategia ta:
1. Mi se potrivește munca remote sau nu?
E o întrebare pe care neapărat trebuie să ți-o pui la început. Chiar dacă sună extrem de confortabil, munca remote nu e pentru oricine. Trebuie să fii extrem de organizat cu timpul tău ca să profiți cu adevărat de orele de muncă, iar apoi de cele libere. Dacă începi să lucrezi târziu în zi, riști să rămâi cu senzația că tot ce faci este să muncești și că nu ai timp pentru tine deloc. De aceea e important să îți cronometrezi orele lucrate și să încerci să fii cât mai eficient în munca ta. Dar nu te îngrijora, dacă nu ești suficient de organizat cu timpul tău, asta nu înseamnă că nu poți învăța!
Un alt risc atunci când lucrezi de acasă e acela de a deveni extrem de sedentar. Îți sună bine să lucrezi în fiecare zi din altă cafenea, dar adevărul e că vei ajunge să petreci cele mai multe zile de lucru acasă, în pijama. De aceea trebuie să îți impui un regim de mișcare de la bun început, o plimbare de 30 de minute pe zi, două ore pe săptămână la sală, câteva ieșiri cu prietenii etc. Orice ca să îți pui mușchii în mișcare și să nu te trezești apoi într-un ritm pe care nu ți-l doreai.
2. Testează terenul
Unele persoane care au ajuns să lucreze remote s-au aruncat din prima în acest tip de muncă, dar nu e rău să testezi un pic la început ce presupune un astfel de stil de lucru. Discută cu actualul angajator și vezi dacă poți lucra câteva zile pe săptămână de acasă, poate într-o perioadă mai relaxată pentru companie, când nu ai foarte multe task-uri. Dacă nu reușești să îl convingi, stai liniștit, există și alte posibilități. Aplică pentru colaborări scurte, unde poți lucra remote, mici joburi pe care poți să le faci după program sau în weekend, care te vor ajuta din două puncte de vedere. În primul rând, pentru familiarizarea ta cu stilul acesta de lucru și în al doilea rând, pentru stabilirea ta ca specialist care poate lucra în acest regim. Recomandările sunt esențiale în munca de acest tip.
3. Adună o doză dublă de curaj
Dacă până acum ai lucrat la birou, munca remote va fi ceva complet diferit pentru tine. De cele mai multe ori presupune o colaborare de tip freelance, care înseamnă un altfel de contract față de cum te-ai obișnuit până acum și alte taxe de luat în considerare. De cele mai multe ori înseamnă beneficii mai puține din partea angajatorului, un contract pe o perioadă limitată și într-o oarecare măsură o nesiguranță pe care trebuie să o gestionezi de la lună la lună sau de la proiect la proiect. De aceea, pe lângă disciplina personală, ai nevoie de mult curaj pentru că munca remote implică o schimbare majoră în viața profesională și cea personală. Dacă, însă, intri treptat în colaborări work from home, îți organizezi timpul foarte bine și îți urmărești munca și propriile rezultate, atunci vei descoperi că e un efort ce merită depus pentru libertatea pe care ți-o oferă.