Probabil că ai observat și tu două lucruri aparent ciudate când vorbim despre găsirea unui job și stabilirea unui salariu.
Primul este că, dacă o persoană are multe studii și este foarte bine pregătită și specializată în domeniul ei de activitate, asta nu înseamnă în mod obligatoriu că se va angaja repede la jobul dorit. În schimb, e posibil ca jobul să fie ocupat de cineva care are mai puține studii sau mai puțină experiență.
Cel de-al doilea lucru straniu este că salariile într-o organizație nu țin în mod obligatoriu cont de anii de experiență acumulați și nici de studiile și certificările obținute.
Desigur, experiența, realizările anterioare, certificările și cursurile făcute pentru dezvoltarea profesională sunt foarte importante la locul de muncă. Însă, în esență, poziționarea unei persoane în cadrul unei companii depinde în special de abilitățile sale de a relaționa cu oamenii, de inteligența emoțională.
De altfel, sunt foarte mulți angajatori care încep căutarea unui nou membru al echipei întrebând în dreapta și în stânga colegii și cunoscuții dacă nu cunosc o persoană potrivită pentru job și gata să se alăture echipei. Abia după ce această resursă este epuizată, se trece la procesul clasic de recrutare dând anunț pe site-urile specializate.
Pentru tine, dacă te afli într-o perioadă în care îți cauți un job, acest lucru înseamnă că îl poți găsi mai ușor dacă îți dorești, îți place și știi cum să comunici cu oamenii și să păstrezi relații frumoase cu aceștia.
Mai ales în domeniul serviciilor pentru clienți abilitatea de comunicare și relaționare este esențială. Iar un angajat căruia nu-i place să comunice, care nu știe cum să-și gestioneze corect reacțiile la eventualele replici acide ale clienților, va aduce mai degrabă un deserviciu companiei. Poate că o persoană de acest gen s-ar potrivi mai bine să lucreze într-un alt domeniu.
Însă, abilitățile de comunicare sunt tot mai căutate de către angajatorii din toate domeniile, datorită faptului că, indiferent de domeniul de activitate, se lucrează în echipă, se fac proiecte la care participă mai multe persoane care trebuie să poată comunica eficient și să poată colabora pentru binele proiectului și al companiei.
Așadar, fii deschis, dezvoltă-ți abilitățile de comunicare și relaționare cu oamenii din jur, învață să vorbești într-un fel în care să-ți exprimi punctul de vedere fără să jignești și fără să-i superi pe cei din jur. Odată ce îți vei îmbunătăți abilitățile de comunicare, rezultatele nu vor întârzia să apară în viața ta.
Probabil că ai observat și tu două lucruri aparent ciudate când vorbim despre găsirea unui job și stabilirea unui salariu.
Primul este că, dacă o persoană are multe studii și este foarte bine pregătită și specializată în domeniul ei de activitate, asta nu înseamnă în mod obligatoriu că se va angaja repede la jobul dorit. În schimb, e posibil ca jobul să fie ocupat de cineva care are mai puține studii sau mai puțină experiență.
Cel de-al doilea lucru straniu este că salariile într-o organizație nu țin în mod obligatoriu cont de anii de experiență acumulați și nici de studiile și certificările obținute.
Desigur, experiența, realizările anterioare, certificările și cursurile făcute pentru dezvoltarea profesională sunt foarte importante la locul de muncă. Însă, în esență, poziționarea unei persoane în cadrul unei companii depinde în special de abilitățile sale de a relaționa cu oamenii, de inteligența emoțională.
De altfel, sunt foarte mulți angajatori care încep căutarea unui nou membru al echipei întrebând în dreapta și în stânga colegii și cunoscuții dacă nu cunosc o persoană potrivită pentru job și gata să se alăture echipei. Abia după ce această resursă este epuizată, se trece la procesul clasic de recrutare dând anunț pe site-urile specializate.
Pentru tine, dacă te afli într-o perioadă în care îți cauți un job, acest lucru înseamnă că îl poți găsi mai ușor dacă îți dorești, îți place și știi cum să comunici cu oamenii și să păstrezi relații frumoase cu aceștia.
Mai ales în domeniul serviciilor pentru clienți abilitatea de comunicare și relaționare este esențială. Iar un angajat căruia nu-i place să comunice, care nu știe cum să-și gestioneze corect reacțiile la eventualele replici acide ale clienților, va aduce mai degrabă un deserviciu companiei. Poate că o persoană de acest gen s-ar potrivi mai bine să lucreze într-un alt domeniu.
Însă, abilitățile de comunicare sunt tot mai căutate de către angajatorii din toate domeniile, datorită faptului că, indiferent de domeniul de activitate, se lucrează în echipă, se fac proiecte la care participă mai multe persoane care trebuie să poată comunica eficient și să poată colabora pentru binele proiectului și al companiei.
Așadar, fii deschis, dezvoltă-ți abilitățile de comunicare și relaționare cu oamenii din jur, învață să vorbești într-un fel în care să-ți exprimi punctul de vedere fără să jignești și fără să-i superi pe cei din jur. Odată ce îți vei îmbunătăți abilitățile de comunicare, rezultatele nu vor întârzia să apară în viața ta.