Cariera ta, o prioritate în 2018?

  • 16 янв. 2018, 9:53
  • 480

Cât de des porți discuții despre stres? Despre cât de ocupat(ă) ești? Despre cât de mult te-a prins oboseala din urmă? Stresul a devenit un subiect la fel de comun pe cât e vremea. Oricine poate relaționa cu ploaia de afară și cu anxietatea provocată de responsabilitățile profesionale, sociale și personale. Mai mult ca niciodată, găsirea unui echilibru s-a transformat într-un exercițiu pe viață.

Totuși, dorințele nu ni se schimbă. Ne dorim stabilitate financiară pentru noi și familia noastră, ne dorim să le putem oferi oportunități mai bune copiilor noștri, ne dorim vacanțe, concedii, electronice, electrocasnice, case, haine și mofturi. Iar toate acestea presupun un job bine plătit, care presupune la rândul său responsabilități, care de obicei vin cu task-uri și deadline-uri și stres. E un cerc vicios în care ne lăsăm prinși de cele mai multe ori, dar din care putem ieși cu o schimbare de perspectivă aplicată brusc și bine. Da, le putem avea pe toate, dar trebuie să înțelegem că nu le putem avea pe toate în același timp.

Pune punct programului de lucru

Respectă-ți timpul personal și dedică-te familiei și hobby-urilor tale în timpul liber. Știm că e dificil atunci când ai întâlniri la finalul programului sau când primești mailuri în weekend, iar teama că un superior te-ar putea crede neserios reală, dar trebuie să acționezi undeva. Refuză măcar jumătate din ședințele programate la finalul programului (nu trebuie să inventezi scuze), iar dacă ești genul de persoană care răspunde la e-mail-uri la orice oră, încearcă InboxPause.com, un serviciu cu ajutorul căruia îți poți programa mailurile să intre doar între anumite ore. Așa te asiguri că niciun e-mail nu îți întrerupe serile sau weekendurile. Un astfel de comportament nu înseamnă că jobul tău nu este o prioritate pentru tine, ci pur și simplu că nu este unicul punct important din viața ta. 

Transformă-ți pasiunile în hobby-uri susținute

Jobul te forțează automat să îți organizezi timpul. Ai în spate șefi, resurse și de obicei o echipă care te ajută să îți duci munca la bun sfârșit. Hobby-urile sunt însă altă poveste, în majoritatea cazurilor, și au tendința să se piardă atunci când ne lăsăm atrași de activități care necesită foarte puțină implicare din partea noastră. Spre exemplu, e mult mai ușor să ne lăsăm prinși de un serial în fiecare seară, șapte zile din săptămână, decât să mergem la teatru luni, la film marți, să mergem la cumpărături miercuri, la sală joi, la masă cu prietenii vineri, la prânz cu familia sâmbătă și poate duminică la dans, flaut, cursul acela de design interior pe care îl tot amânăm, să scriem acel roman, să ieșim la o plimbare sau să ne perfecționăm acea limbă străină pe care vrem să le-o vorbim localnicilor dintr-o țară pe care încă nu o pronunțăm corect, dar pe care ne dorim să o vizităm la vară.

Așa e, e mult mai ușor să ne ținem de serial și să uităm de toate celelalte și poate, poate să mai avem 2-3 alte activități pe lună. Dar dacă implementezi aceeași rigurozitate pe care o ai la job în viața personală, vei descoperi că ai timp de toate, trebuie doar să îți aloci momente pentru fiecare.   

Fă-ți timp să gătești dacă asta îți place. Fă-ți timp de sală dacă sportul e important pentru tine. Fă-ți loc în buget pentru un masaj, o piesă de teatru, un concert sau o masă în oraș la restaurantul preferat. Nu trebuie să le faci pe toate într-o săptămână. Nu trebuie să le faci pe toate într-o lună. Important e să le diversifici și să înțelegi că echilibrul dintre viața personală și job necesită un mic efort din partea ta, care cu siguranță va deveni reflex dacă este susținut.

Jobul va fi întotdeauna o prioritate atunci când e făcut corect pentru că, de bine, de rău, ne ocupă cel mai mult din timp. Trebuie doar să nu îl lăsăm să ne ocupe tot timpul ca să fim cu adevărat #HappyLaJob. Iar dacă la serviciu superiorii și colegii nu-ți respectă programul personal, atunci poate a venit momentul să îți găsești un nou job.