Antreprenorii, interesați să-și exporte marfa în UE, vor beneficia de 12 sesiuni de instruire

  • 30 апр. 2019, 16:25
  • 448

Agenții economici interesați să-și exporte marfa în Uniunea Europeană, CSI și alte piețe din lume vor avea parte de 12 sesiuni practice timp de un an, în vederea extinderii competențelor și creșterii nivelului de competivitate, în cadrul programului „Export Morning”, lansat pe 25 aprilie curent.

„Prin susținerea acestui eveniment sperăm să ajutăm antreprenorii moldoveni să aibă o prezență mai mare pe piața Uniunii Europene – cea mai mare piață din lume. Zona de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător oferă un șir de oportunități de a crește volumul exporturilor și de a spori calitatea produselor moldovenești și vreau să subliniez că de la crearea ei, Republica Moldova a înregistrat succese mari într-un timp foarte scurt. Totuși, ne dorim ca aceste oportunități să fie valorificate pe deplin de exportatorii din Moldova”, a declarat șeful Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova, Peter Michalko.

Sesiunea de lansare a fost dedicată României – principala piaţă de desfacere pentru mărfurile din Republica Moldova, cu o pondere de 29,27% din totalul exporturilor moldovenești și o „rampă de acces” către piața comunitară.  Potrivit consultantului în afaceri și export și expert al Proiectului DCFTA, Andrei Crigan în pofida multiplelor similitudini dintre aceste două țări la capitolele „limbă de comunicare”, „cultură” „trecut istoric comun”, și a interesului sporit al consumatorului român față de produsele „made in Moldova”, există un șir de „breșe” în ceea ce ține de structura exporturilor peste Prut, care ar putea fi substanțial diversificată în beneficiul producătorilor autohtoni.

Astfel, primele sesiuni „Export Morning” vor fi dedicate țărilor din Uniunea Europeană – principalul partener comercial al țării noastre. Republica Moldova deja a înregistrat rezultate bune în ceea ce privește reconfigurarea exporturilor: circa 70% sunt astăzi orientate către UE.  Prezentarea piețelor de export din UE va continua în cadrul următoarelor sesiuni „Export Morning”, care vor viza Polonia, Bulgaria, Franța și Germania.

Sesiunile se vor desfășura lunar, în prima parte a zilei, iar fiecare dintre ele va fi dedicată unei țări, identificate drept piață de desfacere prioritară pentru Republica Moldova. Fiecare destinație de export va fi prezentată prin prisma descrierii pieței cu amănuntul, a piețelor de nișă, a vânzărilor pe piețele B2B și B2C, a profilării concurenților și a istoriilor de succes.