Persoanele care realizează cu adevărat lucruri importante în viață sunt profesioniste în orice situație și nu coboară standardul de calitate indiferent pentru cine ar lucra sau la ce proiect. Evident, toți angajatorii își doresc asemenea persoane în echipele lor. Aceste calități reprezintă un mare beneficiu atât pentru companie, care câștigă un angajat serios, muncitor și responsabil, cât și pentru persoana respectivă, care este capabilă să crească, ajungând să-și realizeze și cele mai înalte obiective profesionale.
Cu siguranță, și tu poți folosi mediul în care activezi la locul de muncă pentru dezvoltarea ta personală. Dacă nu te-ai gândit până acum la acest lucru, te vom ajuta să-ți stabilești câteva obiective care vor duce viața ta profesională la un nivel superior.
Ia o foaie de hârtie sau deschide un fișier și notează chiar acum răspunsurile la întrebările de mai jos, pentru a avea un tablou foarte clar despre ce este important pentru tine. Acest lucru îți va îndrepta atenția către obiective, pe care vei ajunge să le realizezi.
6 lucruri pe care să le faci pentru a evolua pe plan profesional:
1. Definește-ți prioritățile
Numeroși angajați se simt frământați de frustrări din cauză că nu reușesc să mențină unechilibru eficient între lucrurile importante din viața lor. Un exemplu este echilibrul dintre muncă și viața personală sau cel între facultate, job și viața personală. Răspunde-ți chiar acum la câteva întrebări:
- Care sunt activitățile importante pe care trebuie să te concentrezi în mod deosebit la serviciu?
- Ce este important pentru tine să realizezi până la finalul zilei pentru a te simți împlinit?
- Care sunt lucrurile importante pentru tine pe plan personal?
2. Descoperă-ți valorile
Atunci când o persoană acceptă să trăiască și să acționeze împotriva propriilor valori, ea se simte neîmplinită și nefericită, devenind, totodată, și ineficientă. Succesul poate fi definit și ca viața în concordanță cu propriile valori.
- Care sunt valorile care dorești să fie respectate la locul de muncă?
- Ce este important pentru tine?
3. Dezvoltă-ți abilitățile
Studiile realizate arată că ajunge mai ușor la succes o persoană care se concentrează pe dezvoltarea abilităților sale și a punctelor forte decât una care se străduiește să-și corecteze defectele.
- Care sunt talentele și abilitățile tale naturale care te ajută pe plan profesional?
- De ce abilități mai ai nevoie pentru a performa?
4. Dezvoltă-ți inteligența emoțională
Indiferent cât timp petreci printre cărți sau prin biblioteci, succesul este determinat de oameni și de relațiile pe care ți le construiești în timp. Relațiile sunt o combinație dintre intuiție, ascultare, înțelegere, comunicare și empatie. Vestea bună este că îți poți dezvolta inteligența emoțională chiar dacă acum nu excelezi la acest capitol.
- Pe care dintre abilitățile de relaționare cu oamenii simți nevoia să o îmbunătățești?
- Ce ai aduce în plus în comunicarea cu cei din jur?
5. Managementul eficient al stresului
Trăim într-o epocă a vitezei și a stresului, când, dacă nu iei măsuri de prevenție, riști să te îmbolnăvești fizic din cauza presiunii și a agitației. Pentru că nu îi poți schimba pe cei din jurul tău, stă în responsabilitatea ta să te ferești de situațiile stresante, să identifici momentele în care simți că nu mai faci față, să faci un pas în spate și să tragi aer în piept.
- Care sunt situațiile din viață și de la job pe care le resimt drept foarte stresante?
- Care este strategia mea antistres?
6. Managementul timpului
Cel mai mare dușman al productivității este multitasking-ul. Atunci când pendulezi între mai multe sarcini, creierul tău pierde timp și energie reluând fiecare activitate de unde a rămas, rezumând și recuperând informații. Evită să pierzi timp și energie prețioase făcând un singur lucru într-un interval de timp.
- Care sunt lucrurile pe care trebuie să mi le programez pe intervale de timp pentru a fi realizate?
După ce ți-ai răspuns la întrebările de mai sus, cu siguranță ai un tablou mult mai clar al obiectivelor tale. Gândește-te cum le vei realiza, însă nu pune presiune pe tine. Începe cu pași mici ca să prinzi curaj și, pe măsură ce începi să vezi rezultate, te vei simți tot mai puternic și îți vei putea asuma sarcini mai grele pentru a ajunge mai repede acolo unde îți dorești.
Persoanele care realizează cu adevărat lucruri importante în viață sunt profesioniste în orice situație și nu coboară standardul de calitate indiferent pentru cine ar lucra sau la ce proiect. Evident, toți angajatorii își doresc asemenea persoane în echipele lor. Aceste calități reprezintă un mare beneficiu atât pentru companie, care câștigă un angajat serios, muncitor și responsabil, cât și pentru persoana respectivă, care este capabilă să crească, ajungând să-și realizeze și cele mai înalte obiective profesionale.
Cu siguranță, și tu poți folosi mediul în care activezi la locul de muncă pentru dezvoltarea ta personală. Dacă nu te-ai gândit până acum la acest lucru, te vom ajuta să-ți stabilești câteva obiective care vor duce viața ta profesională la un nivel superior.
Ia o foaie de hârtie sau deschide un fișier și notează chiar acum răspunsurile la întrebările de mai jos, pentru a avea un tablou foarte clar despre ce este important pentru tine. Acest lucru îți va îndrepta atenția către obiective, pe care vei ajunge să le realizezi.
6 lucruri pe care să le faci pentru a evolua pe plan profesional:
1. Definește-ți prioritățile
Numeroși angajați se simt frământați de frustrări din cauză că nu reușesc să mențină unechilibru eficient între lucrurile importante din viața lor. Un exemplu este echilibrul dintre muncă și viața personală sau cel între facultate, job și viața personală. Răspunde-ți chiar acum la câteva întrebări:
2. Descoperă-ți valorile
Atunci când o persoană acceptă să trăiască și să acționeze împotriva propriilor valori, ea se simte neîmplinită și nefericită, devenind, totodată, și ineficientă. Succesul poate fi definit și ca viața în concordanță cu propriile valori.
3. Dezvoltă-ți abilitățile
Studiile realizate arată că ajunge mai ușor la succes o persoană care se concentrează pe dezvoltarea abilităților sale și a punctelor forte decât una care se străduiește să-și corecteze defectele.
4. Dezvoltă-ți inteligența emoțională
Indiferent cât timp petreci printre cărți sau prin biblioteci, succesul este determinat de oameni și de relațiile pe care ți le construiești în timp. Relațiile sunt o combinație dintre intuiție, ascultare, înțelegere, comunicare și empatie. Vestea bună este că îți poți dezvolta inteligența emoțională chiar dacă acum nu excelezi la acest capitol.
5. Managementul eficient al stresului
Trăim într-o epocă a vitezei și a stresului, când, dacă nu iei măsuri de prevenție, riști să te îmbolnăvești fizic din cauza presiunii și a agitației. Pentru că nu îi poți schimba pe cei din jurul tău, stă în responsabilitatea ta să te ferești de situațiile stresante, să identifici momentele în care simți că nu mai faci față, să faci un pas în spate și să tragi aer în piept.
6. Managementul timpului
Cel mai mare dușman al productivității este multitasking-ul. Atunci când pendulezi între mai multe sarcini, creierul tău pierde timp și energie reluând fiecare activitate de unde a rămas, rezumând și recuperând informații. Evită să pierzi timp și energie prețioase făcând un singur lucru într-un interval de timp.
După ce ți-ai răspuns la întrebările de mai sus, cu siguranță ai un tablou mult mai clar al obiectivelor tale. Gândește-te cum le vei realiza, însă nu pune presiune pe tine. Începe cu pași mici ca să prinzi curaj și, pe măsură ce începi să vezi rezultate, te vei simți tot mai puternic și îți vei putea asuma sarcini mai grele pentru a ajunge mai repede acolo unde îți dorești.