Exista o multime de specialisti ce dau sfaturi pentru o cariera stralucita. Inainte de toate, este vorba despre dezvoltare personala permanenta, despre informare si despre invatare perpetua. Ne referim atat la participarea la traininguri care sa iti antreneze si sa iti imbunatateasca performantele din domeniul in care activezi, cat si la a fi la curent cu ultimele articole de specialitate din ariile businessului.
Este important sa iti extinzi orizontul; sa nu te limitezi strict la domeniul in care activezi in acest moment. In zilele noastre interdependenta dintre domenii si stapanirea unei arii vaste de cunostinte este ceea ce deosebeste un profesionist de un angajat obisnuit. Cultura ne ridica, iar dupa cum spune vorba binecunoscuta “informatia inseamna putere”.
Mai departe de aceste lucruri generale, iata o lista de sfaturi simple, dar utile, pe care ar fi bine sa le urmezi astfel incat sa ai o viata cat mai usoara si frumoasa in mediul in care iti petreci cea mai mare parte a timpului:
1. Participa la diverse activitati organizate de colegi
Muleaza-te pe activitatile echipei. In situatia in care nu te adaptezi repede la un colectiv, este greu sa o faci mai apoi. Este important sa fii integrat intr-o noua structura, astfel incat sa nu fii catalogat drept un outsider.
2. Ajuta-ti colegii, fara a te gandi neaparat la un beneficiu
Atunci cand poti, alege sa ii ajuti pe colegii tai. Nici nu iti ia prea mult timp si nici nu consuma resurse a raspunde la o intrebare, care pentru celalalt poate insemna mult. A fi catalogat drept o persoana amabila conteaza mult in dezvoltarea ta. A avea o relatie buna cu colegii tai conteaza enorm.
3. Nu da impresia ca esti prea ocupat
De cele mai multe ori, angajatii care sunt efectiv acoperiti in proiecte pe care le au de finalizat nu sunt promovati. Mai mult de lucru inseamna automat mai mult stres si predispozitie la dezorganizare. Fii deschis spre a invata si a face lucruri noi pe langa activitatile pe care le intreprinzi in acest moment.
4. Fii relaxat cu privire la rezultatele pe care le obtii
Nu astepta laude pentru munca pe care o faci. Fa ceea ce faci cat mai bine si fii multumit cu ceea ce obtii in fiecare moment, altfel vor interveni frustrari care iti vor ingreuna atat viata, cat si munca. Incearca sa fii mereu mai bun, dar fii multumit cu a sti tu insuti ca faci o treaba buna. Daca apar laude, sunt binevenite. Daca nu, nu e nicio problema.
Exista o multime de specialisti ce dau sfaturi pentru o cariera stralucita. Inainte de toate, este vorba despre dezvoltare personala permanenta, despre informare si despre invatare perpetua. Ne referim atat la participarea la traininguri care sa iti antreneze si sa iti imbunatateasca performantele din domeniul in care activezi, cat si la a fi la curent cu ultimele articole de specialitate din ariile businessului.
Este important sa iti extinzi orizontul; sa nu te limitezi strict la domeniul in care activezi in acest moment. In zilele noastre interdependenta dintre domenii si stapanirea unei arii vaste de cunostinte este ceea ce deosebeste un profesionist de un angajat obisnuit. Cultura ne ridica, iar dupa cum spune vorba binecunoscuta “informatia inseamna putere”.
Mai departe de aceste lucruri generale, iata o lista de sfaturi simple, dar utile, pe care ar fi bine sa le urmezi astfel incat sa ai o viata cat mai usoara si frumoasa in mediul in care iti petreci cea mai mare parte a timpului:
1. Participa la diverse activitati organizate de colegi
Muleaza-te pe activitatile echipei. In situatia in care nu te adaptezi repede la un colectiv, este greu sa o faci mai apoi. Este important sa fii integrat intr-o noua structura, astfel incat sa nu fii catalogat drept un outsider.
2. Ajuta-ti colegii, fara a te gandi neaparat la un beneficiu
Atunci cand poti, alege sa ii ajuti pe colegii tai. Nici nu iti ia prea mult timp si nici nu consuma resurse a raspunde la o intrebare, care pentru celalalt poate insemna mult. A fi catalogat drept o persoana amabila conteaza mult in dezvoltarea ta. A avea o relatie buna cu colegii tai conteaza enorm.
3. Nu da impresia ca esti prea ocupat
De cele mai multe ori, angajatii care sunt efectiv acoperiti in proiecte pe care le au de finalizat nu sunt promovati. Mai mult de lucru inseamna automat mai mult stres si predispozitie la dezorganizare. Fii deschis spre a invata si a face lucruri noi pe langa activitatile pe care le intreprinzi in acest moment.
4. Fii relaxat cu privire la rezultatele pe care le obtii
Nu astepta laude pentru munca pe care o faci. Fa ceea ce faci cat mai bine si fii multumit cu ceea ce obtii in fiecare moment, altfel vor interveni frustrari care iti vor ingreuna atat viata, cat si munca. Incearca sa fii mereu mai bun, dar fii multumit cu a sti tu insuti ca faci o treaba buna. Daca apar laude, sunt binevenite. Daca nu, nu e nicio problema.