4 semnalmente care îți arată că ești sau că ai un șef groaznic

  • 24 апр. 2017, 15:10
  • 722

Să fii un bun lider nu este o treabă ușoară. Există o mulțime de calități pe care un șef trebuie să le aibă ca să fie „mare”. Dar, sunt la fel de multe lucruri care fac dintr-un șef, unul absolut îngrozitor. 

Dacă ați avut vreodată un șef de felul acesta, probabil că știți că angajații nu sunt deloc motivați să dea totul, mai ales dacă șeful lor are un comportament care îi demoralizează. Din păcate, de multe ori, șefii ori nu știu, ori nu-și dau seama că nu vor obține niciodată ce e mai bun de la angajații lor, comportându-se astfel și că își pun în pericol propria afacere. Entrepreneur.com a întocmit o listă cu cele patru semnalmente care arată că ești sau că ai un șef îngrozitor. 

1. Nu ai încredere în angajați

Uneori șefii sunt îngrozitori fiindcă au impresia că sunt prea buni ca să facă personal anumite lucruri și lasă tot efortul pe umerii angajaților. Acest obicei poate fi frustrant pentru angajați, dar la fel de rău e și când un șef vrea să controleze el, tot. Așa că, dacă nu te poți abține să faci micromanagementul echipei tale și vrei totuși să schimbi ceva, ai putea începe prin a le spune oamenilor mai clar care sunt așteptările tale. O altă variantă ar fi să angajezi persoane în care ai încredere că vor face ceea ce trebuie, pentru binele afacerii, în primul rând.

Chiar dacă tu, în calitate de șef, ai cele mai bune intenții când încerci să ajuți, există un punct în care acțiunile tale nu mai sunt utile și încetinesc sau, mai rău, trag lucrurile în jos. Renunțarea la „control” îți poate părea dificilă. Dar, câtă vreme ai oamenii potriviți în echipă vei vedea că problemele se vor rezolva mai ușor decât atunci când supraveghezi orice mișcare. În plus, atunci când angajații simt că ai încredere în ei, ai mult mai multe șanse de a obține noi idei de la ei, vor fi mult mai dornici de a-și asuma riscuri și de a-și crește astfel aportul.

2. Nu respecți viața privată a angajaților

Există o mulțime de moduri în care se întâmplă acest lucru, cum ar fi să îți suni angajații la orice oră din zi și în toate zilele săptămânii. Sau, ar putea însemna să-i ceri unei persoane să dedice mai mult timp, efort și energie la locul de muncă, dincolo de limitele rezonabile. Pot fi și alte modalități de a-ți motiva angajații să dea totul, fără a-i face să te urăscă sau să se simtă epuizați. Nu vei avea niciun beneficiu dacă oamenii tăi stau la serviciu atunci când sunt obosiți sau bolnavi, fie fizic sau psihic. Apoi, desigur, există șefi care forțează granițele presiunii emoționale, își umilesc angajații sau se amestecă în viața lor personală.

Șefii abuzivi sunt, de obicei, narcisiști, denigratori, aroganți, neînțelegători, într-un cuvânt, insuportabili. Dacă crezi că te comporți în acest fel, ar trebui să analizezi și să remediezi acele probleme care stau la baza reacțiilor tale abuzive.

3. Vorbești doar ca să te auzi pe tine

Comunicarea este cea mai importantă când ne referim la calitățile de bază ale unui șef. Atunci când un șef nu comunică clar, indiferent de forma de comunicare – prin e-mail, față-în-față, sau prin mesaje – poate crea o mare confuzie. Aceasta poate însemna că angajații, fie își pierd timpul cu lucruri pe care nu ar fi trebuit să le facă (din cauza neclarității mesajului), fie sarcina trasată nu va fi corect realizată sau în timp util. Există, de asemenea, șefi care nu știu decât să dea ordine. Acest lucru nu creează un mediu în care oamenii să se simtă încurajați să solicite clarificarea unei situații și nici să ceară ajutorul. În acest caz, chiar dacă vor duce treaba la bun sfârșit este foarte greu pentru ei să evolueze.

Prin crearea unui mediu confortabil în care comunicarea este deschisă, nu numai că va fi mai ușor pentru angajați să-și facă bine treaba, dar vei crea în birou o atmosferă mai relaxată și mai sănătoasă pentru toată lumea. Și cine nu își dorește acest lucru?

4.Nu îți feliciți niciodată echipa

Recunoașterea meritelor angajaților este foarte importantă, dar mulți șefi nu înțeleg beneficiile. Un autentic „mulțumesc” sau a sta de vorbă cu un angajat pentru a-i recunoaște performanța după ce a lucrat foarte mult la un proiect și a făcut o treabă foarte bună, va crește încrederea oamenilor și doar așa vei obține și mai multe performanțe, dar și relații profesionale mai bune.

Concluzie

A FI UN BUN ȘEF necesită o gamă largă de competențe și chiar și cei mai buni șefi pot lucra în continuare la îmbunătățirea lor. Din nefericire, cei mai multi angajati nu se simt confortabil să își informeze șeful atunci când au o problemă și chiar și șefii bine intenționaţi pot crea un mediu toxic fără să își dea seama.