Ziua ta poate fi compromisa chiar inainte de a ajunge la birou. Starea ta de spirit in decursul diminetii dicteaza felul in care se va desfasura intreaga ta zi, scrie psihologul american Nancy Rothbard, intr-un articol de pe Harvard Business Review. Daca stii unde sunt pierderile, le poti trata si rezolva cu usurinta, trebuie doar sa identifici care dintre factorii de mai jos sunt responsabili pentru productivitatea ta scazuta si sa tii cont de ce ai de facut pentru a-i evita.
1. Drumul pana la birou te irita inainte sa ajungi la calculator
Cu siguranta ti s-a intamplat sa te trezesti odihnit, cu chef de munca si sa vrei sa rezolvi problema aceea dificila pe care o tot amani la birou, insa traficul ti-a dat toate planurile peste cap. Claxoane frenetice imediat ce s-a facut verde la semafor, soferi nervosi, coloane de masini, apoi cautarea unui loc de parcare - toate acestea sunt in masura sa strice o zi in care aveai planuri mari. Rezultatul? Ajungi la birou nervos, tracasat, iar task-urile care de obicei iti luau o ora, acum se vor lungi pana la jumatatea zilei.
Daca si tu stai intr-un oras aglomerat, unde drumul spre birou se dovedeste a fi o misiune imposibila, e cazul sa iei in calcul un mijloc de transport alternativ.
2. Ora la care te-ai culcat si cea la care te trezesti
Orele de somn se traduc in ore de productivitate. Somnul te ajuta sa-ti refaci organismul, si daca dormi prea mult sau prea putin, concentrarea ta va avea de suferit. Ce e si mai interesant este ca cele 8 ore de somn s-au dovedit a fi un mit. Se pare ca avem nevoie intre 6,5 si 7,5 ore de somn pe noapte pentru a ne concentra cat mai bine la birou.
O greseala care duce la o eficienta scazuta este somnul in exces.Uneori ne simtim obositi, adormim foarte devreme si ne trezim ca de obicei, sfarsind prin a dormi mai mult de 9 ore. Dupa o astfel de noapte, te vei trezi si mai obosit si nu vei reusi sa te concentrezi foarte bine. Este de preferat sa iti obisnuiesti corpul cu un program foarte clar si sa mergi la culcare in functie de ora la care vrei sa te trezesti - fara televizor, seriale sau alte astfel de lucruri.
3. Ce alegi pentru micul dejun
Medicii atrag atentia ca micul dejun este cea mai importanta masa din zi. Dincolo de faptul ca este un obicei prin care iti protejezi sanatatea, daca iei micul dejun in fiecare dimineata, ai un start mai bun in ceea ce priveste munca ta. Ai nevoie de un mic dejun sanatos, copios si luat pe indelete - nu un sandvis mancat in timp ce cobori scarile din bloc.
Opteaza pentru iaurt cu musli (fara zahar), fructe uscate, oleaginoase. Un smoothie cu banane este o alta idee de luat in calcul pentru un mic dejun care se prepara repede si care este plin de nutrienti buni pentru corp si minte.
4. Rutina ta de dimineata te poate impiedica sa iti atingi adevaratul potential
Pentru a-ti atinge adevaratul potential, trebuie sa pierzi cat mai putin timp cu lucrurile marunte. Mark Zuckerberg poarta mereu aceleasi haine tocmai pentru a nu pierde vreme gandindu-se cu ce sa se imbrace si sa nu iroseasca energie pe astfel de decizii.
Stabileste-ti un program cat mai clar dimineata, asa incat sa nu te grabesti, sa nu iesi pe usa inca incheindu-te la sireturi si in intarziere. Cand esti grabit, esti stresat, asa ca toata ziua iti este data peste cap. Un program bine stabilit este si sanatos, dar si mai relaxant pentru tine, pentru ca nu ai de-a face cu situatii imprevizibile.
Ziua ta poate fi compromisa chiar inainte de a ajunge la birou. Starea ta de spirit in decursul diminetii dicteaza felul in care se va desfasura intreaga ta zi, scrie psihologul american Nancy Rothbard, intr-un articol de pe Harvard Business Review. Daca stii unde sunt pierderile, le poti trata si rezolva cu usurinta, trebuie doar sa identifici care dintre factorii de mai jos sunt responsabili pentru productivitatea ta scazuta si sa tii cont de ce ai de facut pentru a-i evita.
1. Drumul pana la birou te irita inainte sa ajungi la calculator
Cu siguranta ti s-a intamplat sa te trezesti odihnit, cu chef de munca si sa vrei sa rezolvi problema aceea dificila pe care o tot amani la birou, insa traficul ti-a dat toate planurile peste cap. Claxoane frenetice imediat ce s-a facut verde la semafor, soferi nervosi, coloane de masini, apoi cautarea unui loc de parcare - toate acestea sunt in masura sa strice o zi in care aveai planuri mari. Rezultatul? Ajungi la birou nervos, tracasat, iar task-urile care de obicei iti luau o ora, acum se vor lungi pana la jumatatea zilei.
Daca si tu stai intr-un oras aglomerat, unde drumul spre birou se dovedeste a fi o misiune imposibila, e cazul sa iei in calcul un mijloc de transport alternativ.
2. Ora la care te-ai culcat si cea la care te trezesti
Orele de somn se traduc in ore de productivitate. Somnul te ajuta sa-ti refaci organismul, si daca dormi prea mult sau prea putin, concentrarea ta va avea de suferit. Ce e si mai interesant este ca cele 8 ore de somn s-au dovedit a fi un mit. Se pare ca avem nevoie intre 6,5 si 7,5 ore de somn pe noapte pentru a ne concentra cat mai bine la birou.
O greseala care duce la o eficienta scazuta este somnul in exces.Uneori ne simtim obositi, adormim foarte devreme si ne trezim ca de obicei, sfarsind prin a dormi mai mult de 9 ore. Dupa o astfel de noapte, te vei trezi si mai obosit si nu vei reusi sa te concentrezi foarte bine. Este de preferat sa iti obisnuiesti corpul cu un program foarte clar si sa mergi la culcare in functie de ora la care vrei sa te trezesti - fara televizor, seriale sau alte astfel de lucruri.
3. Ce alegi pentru micul dejun
Medicii atrag atentia ca micul dejun este cea mai importanta masa din zi. Dincolo de faptul ca este un obicei prin care iti protejezi sanatatea, daca iei micul dejun in fiecare dimineata, ai un start mai bun in ceea ce priveste munca ta. Ai nevoie de un mic dejun sanatos, copios si luat pe indelete - nu un sandvis mancat in timp ce cobori scarile din bloc.
Opteaza pentru iaurt cu musli (fara zahar), fructe uscate, oleaginoase. Un smoothie cu banane este o alta idee de luat in calcul pentru un mic dejun care se prepara repede si care este plin de nutrienti buni pentru corp si minte.
4. Rutina ta de dimineata te poate impiedica sa iti atingi adevaratul potential
Pentru a-ti atinge adevaratul potential, trebuie sa pierzi cat mai putin timp cu lucrurile marunte. Mark Zuckerberg poarta mereu aceleasi haine tocmai pentru a nu pierde vreme gandindu-se cu ce sa se imbrace si sa nu iroseasca energie pe astfel de decizii.
Stabileste-ti un program cat mai clar dimineata, asa incat sa nu te grabesti, sa nu iesi pe usa inca incheindu-te la sireturi si in intarziere. Cand esti grabit, esti stresat, asa ca toata ziua iti este data peste cap. Un program bine stabilit este si sanatos, dar si mai relaxant pentru tine, pentru ca nu ai de-a face cu situatii imprevizibile.