In cartea „Excelenta in afaceri”, Jim Collins spune faptul ca nu este nicio scurtatura spre succes. Multi oameni sunt atat de grabiti sa atinga succesul incat sunt dispusi sa faca orice compromis posibil, ajungand apoi sa nu realizeze nimic. Iata trei pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a dezvolta o ideea buna intr-un business de succes.
Gandeste
Procesul incepe, in mod evident, cu a gandi. Mult prea des oamenii sunt atat de incantati de o idee buna, incat uita ca trebuie sa mai si gandeasca. In acest mod se fac foarte multe greseli si pe langa asta, iti ajuti competitia sa invete.
Dezvoltarea unei idei intr-o strategie puternica poate sa necesite ceva timp. Este foarte dificil sa ai rabdare atunci vrei sa o aplici, dar daca analizezi ideea in profunzime in loc sa te arunci cu capul inainte, ai mult mai multe sanse sa reusesti.
Planifica
Planificarea reprezinta coarda de legatura intre un concept si procesul de executie. Dezvolta-ti planul de atac si stabileste care este cea mai buna metoda prin care poti implementa ideea pe care o ai. Cea mai buna metoda de a-ti utiliza resursele intr-un mod eficient este sa faci un plan pe 13 saptamani. In cadrul acestui plan, trebuie sa organizezi pentru fiecare saptamana o lista a lucrurilor care trebuie realizate. Scopul este sa te aliniezi impreuna cu oamenii cu care lucrezi si sa mergeti impreuna spre un tel.
Actioneaza
Nimic nu se intampla pana nu actionezi. Daca incepi cu pasi mici vei simti ca proiectul chiar este realizabil. Analizeaza la sfarsitul fiecarei saptamani cum a evoluat compania spre idealul pe care ti l-ai stabilit.
Cand ajung la momentul in care simti ca nu mai esti atat de exact in atingerea obiectivelor tale, opreste-te putin si analizeaza situatia si modul in care a evoluat. Foloseste planul initial pentru a readuce lucrurile pe drumul cel bun.
In concluzie, pentru a atinge țelul este important sa tintesti inainte de a trage. Nu poti sa realizezi ceva pe termen lunga fara sa ai un plan, de aceea este bine sa te pregatesti suficient de mult inainte de a actiona.
In cartea „Excelenta in afaceri”, Jim Collins spune faptul ca nu este nicio scurtatura spre succes. Multi oameni sunt atat de grabiti sa atinga succesul incat sunt dispusi sa faca orice compromis posibil, ajungand apoi sa nu realizeze nimic. Iata trei pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a dezvolta o ideea buna intr-un business de succes.
Gandeste
Procesul incepe, in mod evident, cu a gandi. Mult prea des oamenii sunt atat de incantati de o idee buna, incat uita ca trebuie sa mai si gandeasca. In acest mod se fac foarte multe greseli si pe langa asta, iti ajuti competitia sa invete.
Dezvoltarea unei idei intr-o strategie puternica poate sa necesite ceva timp. Este foarte dificil sa ai rabdare atunci vrei sa o aplici, dar daca analizezi ideea in profunzime in loc sa te arunci cu capul inainte, ai mult mai multe sanse sa reusesti.
Planifica
Planificarea reprezinta coarda de legatura intre un concept si procesul de executie. Dezvolta-ti planul de atac si stabileste care este cea mai buna metoda prin care poti implementa ideea pe care o ai. Cea mai buna metoda de a-ti utiliza resursele intr-un mod eficient este sa faci un plan pe 13 saptamani. In cadrul acestui plan, trebuie sa organizezi pentru fiecare saptamana o lista a lucrurilor care trebuie realizate. Scopul este sa te aliniezi impreuna cu oamenii cu care lucrezi si sa mergeti impreuna spre un tel.
Actioneaza
Nimic nu se intampla pana nu actionezi. Daca incepi cu pasi mici vei simti ca proiectul chiar este realizabil. Analizeaza la sfarsitul fiecarei saptamani cum a evoluat compania spre idealul pe care ti l-ai stabilit.
Cand ajung la momentul in care simti ca nu mai esti atat de exact in atingerea obiectivelor tale, opreste-te putin si analizeaza situatia si modul in care a evoluat. Foloseste planul initial pentru a readuce lucrurile pe drumul cel bun.
In concluzie, pentru a atinge țelul este important sa tintesti inainte de a trage. Nu poti sa realizezi ceva pe termen lunga fara sa ai un plan, de aceea este bine sa te pregatesti suficient de mult inainte de a actiona.