Sunt momente in care ne propunem anumite lucruri, dar din cauza contextului in care suntem prinsi nu reusim sa atingem scopul propus. Sigur, poate pe moment ne gandim ca poate nu era chiar atat de important din moment ce am tot amanat. Insa se intampla uneori ca ceea ce ti-ai dorit sa faci sa fi un lucru important pe care pur si simplu nu mai apuci sa il faci.
Sigur, nu este nimic iesit din comun sa renunti la unele idei si proiecte personale, insa nu este neaparat obligatoriu. Poate nu este vorba de importanta proiectului, cat de modul in care am invatat sa prioritizam timpul. Intrebarea reala este daca nu este posibil sa stai mai mult la programul de munca decat ar fi necesar.
Poti incerca sa folosesti aceste 3 metode care te ajuta sa iti folosesti timpul eficient pentru a iti atinge telurile.
Metodele acestea functioneaza mai mult ca o formula. Sunt o structura care implica putina introspectie, organizare si un mod de a invata cum sa prioritizezi lucrurile – chiar si atunci cand pare ca absolut totul este important.
1. Scrie totul!
Poate parea un exercitiu inutil, insa daca esti genul de om care se ocupa prea mult de „crize” ar putea chiar sa te ajute. Noteaza tot programul de munca, ce trebuie tu sa faci si proiectele pe care le ai. Dupa ce ai scris tot incearca sa iti dai seama cat din timp faci ce ar trebui tu sa faci si cat timp il pierzi rezolvand problemele aparute pe parcurs.
2. Categoriseste obiectivele pe axa timpului.
Sunt 3 tiputi de activitati pe care tu trebuie sa le ai pe lista
- Catre ce aspiri in cariera: teluri pe termen lung (aproximativ 5 ani)
- Obiective: lucruri pe care incerci sa le atingi intr-un timp apropiat, trei luni – 2 ani.
- Tinta: Pasii pe care trebuie sa ii faci pentru a iti atinge scopul zilnic sau pentru a termina o parte dintr-un proiect mare.
3. Clasifica obiectivele si evalueaza pozitia lor pe lista.
Inainte sa te arunci inainte intr-un proiect trebuie sa iti pui niste intrebari. Putem presupune ca obiectivul este sa creezi un produs nou pentru firma cu care lucrezi. Insa este extraordinar de important sa te intrebi ce iti doresti, la ce esti bun si ce are nevoie lumea de la tine. Sunt diferite si toate la fel de importante. Daca ti-ai setat obiectivul in a crea acest produs sau a il imbunatati, intreaba-te mai intai
- cu ce sunt mai bun in a face asta decat ceilalti?
- ce obiectiv se foloseste mai bine de punctele mele forte
- ce are nevoie lumea de la mine.
Folosind astfel de intrebari iti poti da seama cat timp folosesti pentru ceea ce faci si ce iti aduce inapoi timpul investit. Noteaza apoi obiectivele si incearca ai macar 3 comune, astfel iti vei da seama ce ai de facut. Trebuie sa angajezi pe cineva pentru ceea ce iti doresti sau o poti face singur intr-un timp relativ scurt?
Cu cat planul de actiune este mai inchegat, cu cat obiectivele sunt similare, cu atat este mai simplu sa lucrezi eficient intr-un timp scurt.
Sunt momente in care ne propunem anumite lucruri, dar din cauza contextului in care suntem prinsi nu reusim sa atingem scopul propus. Sigur, poate pe moment ne gandim ca poate nu era chiar atat de important din moment ce am tot amanat. Insa se intampla uneori ca ceea ce ti-ai dorit sa faci sa fi un lucru important pe care pur si simplu nu mai apuci sa il faci.
Sigur, nu este nimic iesit din comun sa renunti la unele idei si proiecte personale, insa nu este neaparat obligatoriu. Poate nu este vorba de importanta proiectului, cat de modul in care am invatat sa prioritizam timpul. Intrebarea reala este daca nu este posibil sa stai mai mult la programul de munca decat ar fi necesar.
Poti incerca sa folosesti aceste 3 metode care te ajuta sa iti folosesti timpul eficient pentru a iti atinge telurile.
Metodele acestea functioneaza mai mult ca o formula. Sunt o structura care implica putina introspectie, organizare si un mod de a invata cum sa prioritizezi lucrurile – chiar si atunci cand pare ca absolut totul este important.
1. Scrie totul!
Poate parea un exercitiu inutil, insa daca esti genul de om care se ocupa prea mult de „crize” ar putea chiar sa te ajute. Noteaza tot programul de munca, ce trebuie tu sa faci si proiectele pe care le ai. Dupa ce ai scris tot incearca sa iti dai seama cat din timp faci ce ar trebui tu sa faci si cat timp il pierzi rezolvand problemele aparute pe parcurs.
2. Categoriseste obiectivele pe axa timpului.
Sunt 3 tiputi de activitati pe care tu trebuie sa le ai pe lista
- Catre ce aspiri in cariera: teluri pe termen lung (aproximativ 5 ani)
- Obiective: lucruri pe care incerci sa le atingi intr-un timp apropiat, trei luni – 2 ani.
- Tinta: Pasii pe care trebuie sa ii faci pentru a iti atinge scopul zilnic sau pentru a termina o parte dintr-un proiect mare.
3. Clasifica obiectivele si evalueaza pozitia lor pe lista.
Inainte sa te arunci inainte intr-un proiect trebuie sa iti pui niste intrebari. Putem presupune ca obiectivul este sa creezi un produs nou pentru firma cu care lucrezi. Insa este extraordinar de important sa te intrebi ce iti doresti, la ce esti bun si ce are nevoie lumea de la tine. Sunt diferite si toate la fel de importante. Daca ti-ai setat obiectivul in a crea acest produs sau a il imbunatati, intreaba-te mai intai
- cu ce sunt mai bun in a face asta decat ceilalti?
- ce obiectiv se foloseste mai bine de punctele mele forte
- ce are nevoie lumea de la mine.
Folosind astfel de intrebari iti poti da seama cat timp folosesti pentru ceea ce faci si ce iti aduce inapoi timpul investit. Noteaza apoi obiectivele si incearca ai macar 3 comune, astfel iti vei da seama ce ai de facut. Trebuie sa angajezi pe cineva pentru ceea ce iti doresti sau o poti face singur intr-un timp relativ scurt?
Cu cat planul de actiune este mai inchegat, cu cat obiectivele sunt similare, cu atat este mai simplu sa lucrezi eficient intr-un timp scurt.