10 obiceiuri proaste care îți sabotează productivitatea și succesul

  • 19 дек. 2016, 13:29
  • 861

Fiecare din noi este un amalgam de obiceiuri. Dar, atunci când obiceiurile nu sunt tocmai bune, acestea riscă să te împiedice în calea ta spre succes. Acestea par a fi inocente, de aceea nici nu îți dai seama cât rău îți fac.

"Lanțurile de obicei sunt prea ușoare pentru a fi simțite până când acestea sunt prea grele pentru a fi rupte." - Warren Buffett

Lupta cu obiceiurile proaste implică un control de sine considerabil.

Autocontrolul necesar pentru a-ți dezvolta obiceiurile bune (și să le oprești pe cele rele), de asemenea, servește drept fundament pentru o etică de muncă și o productivitate ridicată. Autocontrolul este ca un mușchi - pentru a-l dezvolta trebuie să-l antrenezi. 

Iată care sunt cele mai des întâlnite obiceiuri proaste, care îți par a fi inofensive:

1. SĂ FOLOSEȘTI TELEFONUL, TABLETA SAU CALCULATORUL ATUNCI CÂND EȘTI ÎN PAT

Acesta este un obicei de care oamenii nici nu realizează cât de mult le afectează somnul și productivitatea. Scurta lungime de undă de lumină albastra joacă un rol important în crearea dispoziției, concentrației și calitatea somnului.

Expunerea la lumina dispozitivelor afectează productia de melatonină și îți crează o stare alertă.

2. NAVIGAREA IMPULSIVĂ PE INTERNET

Vă ia 15 de minute consecutive de focalizare înainte de a vă putea angaja pe deplin într-o sarcină. Cercetările arată că, oamenii care nu-și întrerup munca pentru a naviga pe internet sunt de cinci ori mai productivi decât cei care o fac. Când navighezi câte puțin pe internet, vei obține o mâncărime pentru a verifica știri, Facebook, scorul la sport sau ceea ce te interesează, pentru întreaga zi, iar acest lucru te scoate din debit. Acest lucru înseamnă că trebuie să treacă alte 15 minute pentru a te putea reconcentra pe munca pe care o ai.

3. SĂ ÎȚI VERIFICI TELEFONUL ÎN TIMPUL UNEI DISCUȚII

Nimic nu dereanjează oamenii ce poartă o discuție așa cum o face un mesaj sau un simplu sunet al telefonului. Când ești implicat într-o discuție, concentrează-te la maxim pe ceea ce spui și ce auzi. Vei afla că conversația va fi mai plăcută și mai efectivă decât atunci când ești întrerupt în permanență de sunetele telefonului tău.

4. SĂ FOLOSEȘTI MULTIPLE NOTIFICĂRI

Prea multe notificări sunt un coșmar al productivității. Studiile au arătat că selectarea funcției de a primi notificare pe telefon determină productivitatea să scadă.  În loc să îți verifici telefonul de fiecare dată când primești o notificare, mai bine verifici o singură dată toate notificările. Acesta este un mod dovedit, productiv la locul de muncă.

5. SĂ SPUI „DA” ATUNCI CÂND AR TREBUI SĂ SPUI „NU”

Cercetările efectuate la Universitatea din California din San Francisco, arată că cu cât mai multe situații dificile aveți, cu atât mai probabil sunteți de predispus la stres, epuizare si chiar depresie.  "Nu" este un cuvânt puternic, care nu ar trebui să ne fie frică să îl spunem. Când e timpul să spun că nu, oameni inteligenți încearcă să evite acest cuvânt, înlocuindu-l cu fraze de genul "Nu cred că pot" sau "Eu nu sunt sigur." A spune „nu” la un nou angajament onorează angajamentele existente și vă oferă posibilitatea de a le îndeplini cu succes . Amintește-ți că a spune „nu” este un act de auto-control, care va crește în viitor prin prevenirea efectelor negative ale asupra angajamentului.

6. SĂ TE GÂNDEȘTI LA OAMENI „TOXICI”

De fiecare dată când te gândești la un coleg de serviciu sau la o persoana care îți face sângele să fiarbă, riști să te gândești la asta toată ziua. Exista o multime de oameni care merita atentia ta, iar ultimul lucru pe ar trebui să îl dorești să îl faci este să te gândească la oamenii care nu contează.

7. SĂ ÎȚI ASUMI O MULȚIME DE ANGAJAMENTE ÎN TIMPUL ÎNTÂLNIRILOR

Dacă o întâlnire nu merită toată atenția ta, atunci nu trebuie să îți ausmi prea multe responsabilități. Acestea ar putea să își facă rău, creînd impresia că te crezi mai important decât oricine altcineva.

8. SĂ BÂRFEȘTI

Bârfitorii derivă din plăcerea de a discuta despre nenorocirile altor oameni. S-ar putea să fie distractiv, dar, în timp, devine obositor, te face sa te simti brut si îi faci pe alții să se simtă aiurea. Sunt prea multe lucruri pozitive si prea multe de învățat de la oameni interesanți pentru a pierde timpul vorbind despre nenorocirea altora.

"Marile minți discuta idei, cele medii discuta evenimente si mintile mici discuta oameni." - Eleanor Roosevelt

9. SĂ ACȚIONEZI ÎNAINTE DE A ȘTI CU SIGURANȚĂ CĂ VEI REUȘI

Mulți scriitori scriu și se buchisesc asupra literelor și cuvintelor, scriind pagini întregi, dar știind că nicioadată acele pagini nu vor fi incluse în vreo carte. Ei fac asta pentru că știu că trebuie să-și dezvolte ideile.  

„Poți edita o pagină cu un text prost, dar nu poți edita o pagină goală”, Jodi Picoult.

10. SĂ TE COMPARI CU ALTE PERSOANE

Atunci cînd satisfacția față de tine însuți derivă din comparația cu alte persoane, fericirea ta riscă să nu dureze prea mult. Când știi că ai făcut ceva bine, nu lăsa ca cineva să îți fure sau să îți strice plăcerea. 

În acest fel, indiferent de ce gândesc sau fac alte persoane, tu trebuie să știi că valoarea ta vine din interior, nu din exterior. De aceea, niciodată nu te compara cu altcineva.