Pentru multe persoane, accesul limitat la serviciile guvernamentale a contribuit la excluziune socială, la mai puține oportunități și un nivel de viață redus – în special în localitățile rurale și izolate. Pentru a face față acestor provocări, Guvernul, cu suportul Băncii Mondiale, intenționează să modernizeze serviciile sale administrative și să ofere un model de prestare a serviciilor cu accent sporit pe cetățeni.
„Proiectul Modernizarea serviciilor guvernamentale va îmbunătăți calitatea și accesul la serviciile publice,” a declarat Anna Akhalkatsi, director al Băncii Mondiale pentru Moldova. Ea a adăugat că „acest proiect va soluționa, de asemenea, problemele de guvernanță și va contribui la creșterea nivelului de încredere al populației în instituțiile publice.”
Agențiile guvernamentale și ministerele de resort vor beneficia, de asemenea, de asistență tehnică pentru digitalizarea serviciilor, precum și pentru conformitatea capacităților instituționale. Cetățenii și afacerile locale vor obține beneficii directe, dedicând mai puțin timp, eforturi și resurse în accesarea serviciilor guvernamentale esențiale.
Proiectul corespunde priorităților de reducere a sărăciei și promovare a prosperității partajate în R. Moldova, identificate în Diagnosticul sistematic de țară din 2016 al Băncii Mondiale, și obiectivelor Strategiei de reformă a administrației publice în Moldova pentru perioada 2016-2020.
De la momentul aderării Republicii Moldova la Banca Mondială în 1992, peste 1 miliard de dolari SUA au fost alocați pentru aproximativ 60 de operațiuni în țară. În prezent, portofoliul Băncii Mondiale include nouă proiecte active, suma totală a angajamentelor constituind 358,5 milioane de dolari SUA. Domeniile de sprijin includ reforma cadrului de reglementare și dezvoltarea afacerilor, administrarea fiscală, educația, drumurile, asistența medicală, agricultura, adaptarea la schimbările climatice și altele.
Pentru multe persoane, accesul limitat la serviciile guvernamentale a contribuit la excluziune socială, la mai puține oportunități și un nivel de viață redus – în special în localitățile rurale și izolate. Pentru a face față acestor provocări, Guvernul, cu suportul Băncii Mondiale, intenționează să modernizeze serviciile sale administrative și să ofere un model de prestare a serviciilor cu accent sporit pe cetățeni.
„Proiectul Modernizarea serviciilor guvernamentale va îmbunătăți calitatea și accesul la serviciile publice,” a declarat Anna Akhalkatsi, director al Băncii Mondiale pentru Moldova. Ea a adăugat că „acest proiect va soluționa, de asemenea, problemele de guvernanță și va contribui la creșterea nivelului de încredere al populației în instituțiile publice.”
Agențiile guvernamentale și ministerele de resort vor beneficia, de asemenea, de asistență tehnică pentru digitalizarea serviciilor, precum și pentru conformitatea capacităților instituționale. Cetățenii și afacerile locale vor obține beneficii directe, dedicând mai puțin timp, eforturi și resurse în accesarea serviciilor guvernamentale esențiale.
Proiectul corespunde priorităților de reducere a sărăciei și promovare a prosperității partajate în R. Moldova, identificate în Diagnosticul sistematic de țară din 2016 al Băncii Mondiale, și obiectivelor Strategiei de reformă a administrației publice în Moldova pentru perioada 2016-2020.
De la momentul aderării Republicii Moldova la Banca Mondială în 1992, peste 1 miliard de dolari SUA au fost alocați pentru aproximativ 60 de operațiuni în țară. În prezent, portofoliul Băncii Mondiale include nouă proiecte active, suma totală a angajamentelor constituind 358,5 milioane de dolari SUA. Domeniile de sprijin includ reforma cadrului de reglementare și dezvoltarea afacerilor, administrarea fiscală, educația, drumurile, asistența medicală, agricultura, adaptarea la schimbările climatice și altele.